Logg inn med Facebook eller Google!

Chios - Kos

Started by Marit, 08. May 07, 15:48:16

Previous topic - Next topic

Marit

Kom på, mens jeg satt her og misunner Pjokken så jeg er mørkegrønn  zxwwwwwwww , at jeg rekker jo å ta en tur til Chios fra Kos mens jeg har min første uke på Kos (og Pjokken sin siste uke på Chios).

Men, så er det det at når jeg søker etter ferge fra Kos til Chios (for jeg orker ikke svømme), så er det ingen fergeforbindelse å få tak i (det er lenge til, men likevel  zxcqqqaaaaaaaa ). Noen som har reist denne strekningen tidligere og som vet at det ferdes ferger denne strekningen?

(Om nå Pjokken har lyst på besøk/selskap er nå ikke sikkert, men håper jo i det lengste, det vil i alle fall gjøre at min misunnelse ikke er mørkegrønn men går over i en lettere lysegrønn nyanse... zxzaxxxxxxxx ).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tommy

Jodå, det finnes färjeförbindelse, en gång i veckan, du finner den om du söker på GTP.

http://www.gtp.gr/RoutesDetails.asp?routeid=2338&schedid=8603034&expanded=&searchcompany=0,2&SchDay=0&SchMonth=0&SchYear=2007&OrigExpand=0&DestExpand=0&ForigId=11498&FdestId=7938&Oorigid=11498&Odestid=7938&SortType=1,2&Intern=0

Tidtabellen sträcker sig än så länge bara fram till den 20/5, så hur den ser ut där efter får du ge dig litta till tåls med så länge.

Lycka till zxwwwwwwwwwa
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Pjokken

Det er vel egentlig slik at et nytt selskap skal overta denne ruten fra
i sommer.
Her jeg sitter na kan jeg ikke huske navnet pa rederiet, men jeg vet at
Winther ihvertfall har en mailadresse dit.

Tommy

Jaha ett annat rederi ska ta över rutten, ja det visar sig väl vilket om man söker avgångar på GTP framöver då  :smile:

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Marit

Så langt er det bare avgangen som Tommy viste til som kom opp, men jeg tror ikke alt ligger inne. Bl.a. Flying Dolphin\'s avganger, dessuten - det er jo \"lenge\" til dette ev. blir aktuelt. Mye kan skje vedr. båtavganger innen den tid.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tommy

Ikke för att jag vill vara pessimistisk, men även om rutten du finner i GTP får en annan redare tror jag ikke avgångarna blir tätare helt enkelt för att antalet resande på rutten ikke räcker för att det ska vara lönsamt. Nu har jag ju bara rest den rutten en gång från Samos till Kavala, men det var rätt tunnsått med passagerare då i slutet av juni. Och ikke en enda turist förutom jag. Men som sagt detta är bara vad jag tror, och ikke baserat på någon egentlig vetskap. Flying dolphins vet jag ikke heller om det någon gång har funnits som trafikerat sträckan Kos till Chios ??? Är ikke det lite långt att köra med dom ???

Men hoppas kan du ju alltid göra  :grin:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Marit

Ja, håpet er der til det motsatte er bevist. zqr2333222222

Avgang 1 gang i uken blir jo litt knapt, for da må jeg bli på Chios 1 uke for å komme meg tilbake til Kos... zwwhhhhaaaxxxx    zqr2eeeeeeff ).

Har sjekket både Olympic Airways og Aegean Airways, men det lovet ikke godt. Olympic hadde avgang via Athen, mens hos Aegean ikke kom opp med noen avganger i det hele tatt.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Pjokken

Quote from: \"Tommy\"Ikke för att jag vill vara pessimistisk, men även om rutten du finner i GTP får en annan redare tror jag ikke avgångarna blir tätare helt enkelt för att antalet resande på rutten ikke räcker för att det ska vara lönsamt. Nu har jag ju bara rest den rutten en gång från Samos till Kavala, men det var rätt tunnsått med passagerare då i slutet av juni. Och ikke en enda turist förutom jag. Men som sagt detta är bara vad jag tror, och ikke baserat på någon egentlig vetskap. Flying dolphins vet jag ikke heller om det någon gång har funnits som trafikerat sträckan Kos till Chios ??? Är ikke det lite långt att köra med dom ???

Men hoppas kan du ju alltid göra  :grin:

Må nok bare bekrefte at du har helt rett Tommy !
1 gang i uken blir det, å så vidt jeg har hørt blir det søndager.

Tommy

Vad jag kan se på GTP så bidde det ingen tur alls längre KOS till CHIOS  :sad:
Olönsamt kanske  zxcqqqaaaaaaaa
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Marit

Ser dårlig ut for en \"svipptur\" til Chios fra Kos for å se på Pjokkens drømmeøy.  zxcqqqaaaaaaaa \'

Arlitos, du kan jo ikke bare sløve mens du er på Chios-tur, så du kan jo \"få jobben\" med å sjekke ut mulighetene for båtrutene (flying dolphin, ferge, katamaran ......) mellom disse øyene  erwwrewwrrwrrr
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Livsnyteren

Quote from: \"Marit\"Ser dårlig ut for en \"svipptur\" til Chios fra Kos for å se på Pjokkens drømmeøy.  zxcqqqaaaaaaaa \'

Arlitos, du kan jo ikke bare sløve mens du er på Chios-tur, så du kan jo \"få jobben\" med å sjekke ut mulighetene for båtrutene (flying dolphin, ferge, katamaran ......) mellom disse øyene  erwwrewwrrwrrr

Ille å si det marit,men det er akkurat det jeg skal gjøre på Chios zqr2333222222 Jeg skal sløve så mye som bare jeg kan zxzaaaaaaaaaa

Marit

Quote from: \"Livsnyteren\"Ille å si det marit,men det er akkurat det jeg skal gjøre på Chios zqr2333222222 Jeg skal sløve så mye som bare jeg kan zxzaaaaaaaaaa

Skal sende Pjokken en lang PM og sette opp et program for deg Arli, det kan fort bli kjedelig skjønner du. Pjokken trenger dessuten sikkert masse med hjelp med å ordne opp i heimen (som f.eks. som rengjøringshjelp  zqr2eeeeeeff ), og som hjelpefotograf.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...