Logg inn med Facebook eller Google!

Fastboende i Hellas..?

Started by Thera, 22. Nov 07, 17:48:04

Previous topic - Next topic

sunbjorn

Å få kose seg med bloggen til Inge etter en dag med snøfokk og snømåking her oppe i trønderlandet setter drømmedelen av hjernen i funksjon. Ingenting som gjør Samoslengselen sterkere enn litt god norsk vinter. Bare 6 1/2 måned til jeg tar med meg barn og barnebarn og drar. Og en Ouzo med Inge og Retzina blir det nok - før vi returnerer. :bigsmurf:  (Sukk)

Torill

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"sunbjorn\"Her, på Inges blogg, finner du en masse om hvordan det er å være førsteårsboer på Samos.

http://www.pythagorion-club.net/samoslife/index.html
Her har jeg kost meg i kveld :cheese: Masse fin lesning. Takk Sunbjørn :cheese:

Bara som information till dig Torill, eftersom jag såg att Pjokken frågade dig i \"Baren\" vem Inge är ??? Det vet dom flesta av oss som varit med här ett tag. Inge har varit med sedan begynnelsen av både detta och det gamla forumet, men av privata och personliga skäl valt att inte vara med i forumet längre. Vi är också fler här som känner honom personligen, jag kommer att besöka honom i februari-mars då jag ska till Samos en vecka. Mikke o jag har träffat honom där förut, Retsina som är med på forumet, fast hon inte syns här så ofta, känner Inge mycket väl sedan lång tid tillbaka, både som granne, och Samosfarare. Det finns fler..... Men jag nämner bara dom jag också träffat då jag träffat Inge. Så nu vet du det. Och Pjokken också, då minnet tycks ha svikit honom tidigare i kväll.
Skjønte at du kjente han ja. Så jo bilder av deg og sønnen din :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Skjønner at jeg må til Samos en tur snart ja :cheese: Har en søster som stadig reiser dit. Men så var det den flyplassen der da :cyclopsani:  :pale:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Quote from: \"Torill\"Skjønner at jeg må til Samos en tur snart ja :cheese: Har en søster som stadig reiser dit. Men så var det den flyplassen der da :cyclopsani:  :pale:

Aesch da, du kan alltid ta båten vet ja :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Der sa du noe Tommy :cheers: Og Mangnolia vet jo også alt om det å ikke fly til Hellas :cheese: Men det er jo praktisk da. Vil man noe sterkt nok så får man det somregel til :wink:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Quote from: \"Liv\"\"Kreta Eiendom\" har bra informasjon om å flytte til Hellas!

http://www.kretaeiendom.no/index.php?page=198&
Her var det mye nyttig informasjon ja :cheese: Spennende. Om 5 års tid er mannen min i samme situasjon som Inge,så kanskje..... :cheese: Fortsatt gratis å drømme :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Quote from: \"Thera\"Takk for enda en link!

Torill, man trenger ikke å brenne mange bruer.. Jeg har bodd på et lite sted i Trøndelag hele livet, men flyttet nylig til Vestfold. Kjenner bare noen få her, men blir vel kjent med flere. Og jeg har fremdeles kontakt med familie, venner og kjente i Trøndelag..
Man holder kontakt med gamle kjente, og man møter nye. Det er jo kjempefint, kan du si til mannen din! Ta han med dit du vil bo, på ferietur, kanskje han også forelsker seg i stedet og vil flytte.. :icon_smile:
Ser du har flyttet til Vestfold ja. Bare å ta kontakt,så blir du kjent med flere :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Calle

Quote from: \"Torill\"Er egentlig en norgespatriot de luxe! jMen nå lengter jeg bare tilbake til Hellas! Orker ikke å tenke på engang at det er et halvår til jeg skal dit igjen! Calle,overbevis mannen min om at det går ann å brenne bruer! Jeg vil og også bo i Hellas!!!

Hej!!
Vi har bränt broar, gjort ett fritt fall ner till Kreta etc.!
Ett tips:
Spara pengar så att ni kan leva utan inkomst nere i Grekland under typ ett år (det går att bo och leva väldigt billigt här nere). Gör sedan en utvärdering plus och minus Grekland kontra Norge.
Bra är också att komma ner någon vecka under vintern för att reka arbete eller hur ni ska etablera er. Det är ju under vintern som grekerna har tid att träffas och ge tips.
Läste i ett inlägg om Kreta Eiendom, deras huvudkontor ligger 5 minuters gångväg från vår lägenhet här i Rethymno och vi känner flera av deras medarbetare.

Calle!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Torill

Takk for tips Calle. Mulig det kan bli en realitet om fem års tid :cheese: Om ikke bo fast kanskje,men hvertfall få oss en leilighet der nede :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

bengalow

Usch för arbete därnere, i den värmen!! Tur man är pensionist, med min inställning till knog. Jag nöjer mig ändå att hälsa på 2x2 veckor. Det ger mig en känsla av att återkomma och upptäcka ännu mer av landet. Anita vill iväg till all världens hörn, men jag stretar emot så gott jag kan!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Calle

Quote from: \"bengalow\"Usch för arbete därnere, i den värmen!! Tur man är pensionist, med min inställning till knog. Jag nöjer mig ändå att hälsa på 2x2 veckor. Det ger mig en känsla av att återkomma och upptäcka ännu mer av landet. Anita vill iväg till all världens hörn, men jag stretar emot så gott jag kan!!!

Hej!
Jo, det är tufft att arbeta här nere när det är 45 grader varmt ibland (års-bästa uppe på vår altan i juni var 59,7 grader)! Men man vänjer sig när man är här nästan året om. När jag någon gång åker upp till regniga Sverige för en knapp vecka och det är 15 grader eller så, då tar jag på mig dunjackan när jag går ut!!

Calle! (just hemkommen från sen natt-promenad endast iklädd T-shirt!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Liv

Har du noen erfaring med å frakte brukte ting,f.eks. møbler,komfyr med deg til Kreta.
Jeg er spesielt interessert i om du måtte betale toll o.l på det inn til Hellas?
Ingen kan gi noe skikkelig svar på dette. Hvis du har noen erfaring med dette er jeg takknemlig for svar.

Ellers koselig å lese at du trives og ikke angrer på flytting.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...