Logg inn med Facebook eller Google!

Athen - undervurdert som storbyferiemål

Started by toralfsan, 17. Feb 09, 22:16:16

Previous topic - Next topic

Marit

Vil også anbefale Athen - har vært der fire ganger (første gang var vel i 1998).

Synd at det er så dårlig med direkteflyvninger (i alle fall fra Norge) - tidligere var det både SAS og Sterling som hadde direktefly dit et par ganger i uken. Norwegian har jo heldigvis nå et bra tilbud store deler av året.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

toralfsan

Quote from: \"Marit\"Vil også anbefale Athen - har vært der fire ganger (første gang var vel i 1998).

Synd at det er så dårlig med direkteflyvninger (i alle fall fra Norge) - tidligere var det både SAS og Sterling som hadde direktefly dit et par ganger i uken. Norwegian har jo heldigvis nå et bra tilbud store deler av året.
Men hvis flere av oss etterspør reiser til Athen, så blir det flere turer, også. Får reiseselskapene øynene opp for at Athen er et nytt alternativ som storbyferiemål, så ser de nok sin besøkelsestid.

Mange som må ha tilslutningsfly uansett, vet nok å sette pris på at det går direkteruter fra København også, og så vidt jeg vet, fra Stockholm. Det er også konkurransedyktige turer med KLM via Amsterdam og Brussels Airlines via Brussel.

MaFi

Har vært i Athen tre ganger de siste årene - den første gangen på gjennomreise en het julimåned (skulle videre til Poros, og stopp i storbyen med het asfalt fristet ikke) - MEN... så var jeg på kurs en ukes tid en november - og da var det gjort. Jeg MÅTTE tilbake - og tilbake dro jeg, og feiret en hel påske der i 2007, fra palmehelga til 2. påskedag. Det var virkelig ei fantastisk uke, og det anbefales på det varmeste! Jeg har hørt at mange helst reiser ut av byen i påsken, men min Athen-påske angrer jeg ikke på. Vi bodde på Hotell Plaka - med flott utsikt opp til Akropolis fra takterrassen, og bare få minutters gange fra hovedkatedralen, og bare 100 m fra lille Kapnikarea-kirka på Ermou.. Som sagt, en opplevelse. Hotellet var helt greit; beliggenheten var super, og alle rusleturene til byens grønne lunger (dem er det jo opptil flere av) i april-sola var bare deilig - for ikke å snakke om rusleturenei  idylliske Anafiotika like under Akropolis...

filhellener

ATHEN er byen i mitt hjerte  :love9:
- ingen t v i l  om at Athen er undervurdert som storbyreisemål - rett og slett stemoderlig behandlet - hvorfor  :dontknow:
- få, om noen, andre hovedsteder i Europa har bedre klima enn Athen :sunny:

Jeg har vært i Athen i  mars - mai - juni - november og des/jan (nyttåret)
og det er i   l a v sesong jeg synes Athen er aller best  :love7:
Kari

Tzasiki

Jeg har vært i Athen tre ganger til nå. Elsker byen på godt og vondt...
Min storbyfavoritt, men jeg er jo veldig grekofil da... :flower:  :flower:
Lengter tilbake, kanskje nå til sommeren.... :cat:

Tereza

Jeg har bodd noen år i Athen, og ettervinteren er utvilsomt min favorittid med solfylte søndager med lunsj i plaka, ouzo og loppemarked i monastiraki, eller promenade og fisketaverna ute ved kysten et sted...
Det er mitt høyeste ønske at noen starter \"storbyweekend\" med direktefly også utenom sommersesongen, da både shopping og kulturtilbudet i athen ikke står tilbake for andre europeiske storbyer. snarere tvert imot!

apropos høy- og lavsesong, vær obs på at 1.klasse og luksushoteller har lavsesong i juli/august, da athen er like mye business og kongressby om vinteren, som turistby om sommeren. du kan altså bo billigere på et luksushotell enn på et to-stjerners hotell i slutten av juli.

eijukka

Såsom vi säkert har konstaterat redan tidigare, kan Aten inte lämna en människa likgiltig: man antingen älskar den av hela sitt hjärta  eller avskyr den (oftast de som inte alls känner staden!). VÅREN i Aten, vad annat kan människan önska sig själv  :flower: !! Kanske bara lite mera pengar att man kunde ... :cheers: !

meze

Enig med deg, Eijukka. Jeg teller uker og dager nå........

Eleni

Jeg er helt enig med de positive tingene om Athen. Jeg har selv vært der en gang og ble helt forelsket. Ja, det kan være ekstremt varmt der, ja det kan være mye eksos etc. Men det har vel alle storbyer? :-)

Da jeg først kom til Athen hadde jeg store forhåpninger, (er nemelig kunststudent og det gjør det ekstra morsomt å få se hvor det hele startet).
Da jeg først så parthenon ble jeg helt overasket. Bare sto der med et stort gap og knipsa som en ivrig Japanseser som i Vigelandsparken i Oslo.
Kunne ikke tro mine egne øyne! Hvilken storhet! her, på denne plassen, rett ovenfor gamlebyen, Utrolig! :-)

Skulle gjerne ha bosatt meg der i fremtiden!

Og et helt fantastisk bilde toralfsan! Vidunderlig! :-)
Eleni

http://www.greek-movies.com/ For deg som liker gresk tv, film og underholdning.

http://www.live24.gr/ For deg som liker nettradio over hele landet.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...