08. May 24, 10:53:33


Logg inn med Facebook eller Google!

Badliv

Started by Riitta, 13. Aug 09, 15:56:22

Previous topic - Next topic

Riitta

Hur viktig del är bad och strandliv på eran semester?
Jag har märkt att för mig är inte strandliv så väldigt viktigt.
Tillbringar inte så lång tid på stränderna. Tycker om att simma ett par gånger om dagen, men skulle inte ha tålamod och tillbringa en hel dag på någon strand :cyclopsani: Inte i en solstol i allafall :bom:
När jag åkte till Apella förra sommaren, så sprang jag nog runt med kameran mer än jag badade :drunken:

Vad har ni för inställning till badliv :bom:

Riitta

Ole

For oss er badeliv en av de viktigste ingrediensene i en Hellas-tur. Vi er på stranda hver dag, men sjelden mer enn 4 timer. I årene framover blir nok bading enda mer sentralt i turene.

Da jeg var to uker alene i Hellas i fjor sommer, badet jeg svært lite. Det ble stort sett til at jeg tok meg en dukkert og gikk min vei :smile: Noe soling ble det ikke.

Magnolia

Strand har aldri vært viktig for meg, men jeg merker nå at det er et godt alternativ til andre aktiviter. Som et eksempel kan jeg nevne at jeg hadde vært flere ganger i Kardamili før jeg besøkte Ritsa-stranda.
Strandliv har så visst sine positive sider. Et par timer på solseng en tidlig formiddag eller sen ettermiddag er ikke å forakte. Helst trives jeg med kjentfolk rundt meg. Jeg er nok svært sosial og liker å ha noen å prate med. Det er også herlig å slappe av med ei bok eller lydbok akkompagnert av bølgesus. Herlig avslappende.
Riitta skriver at fotoapparatet er viktig. Enig. Jeg går aldri et skritt uten apparatet i sekken eller aller helst, dinglende i hånda. Det blir flittig brukt. Jeg ser motiv over alt, også på stranda. :)
En ferie består av så mye annet også, synes jeg. Jeg elsker å vandre i små landsbyer, treffe lokalbefolkningen, finne roen i en enkel taverna og la livet passere, vandre i fjellet, en god samtale............

En vanlig kardamilidag for meg i vår så noenlunde slik ut:
Frokost i patioen.
Fjelltur 1-2 timer. Ved stopp i landsbyer tok det lenger tid. :)
Strand 1-2 timer.
Laaaang lunsj.
Mesimeri på verandaen med strikketøy og lydbok eller musikk.
Middag med venner.
Samvær med venner til \"god natt.\"
Alt ispedd ivrig fotografering. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Riitta

Badliv är ju förstås väldigt viktigt för barnfamiljer :bom: När barnbarnet var mindre och med oss så blev det ju lite mer tid på stranden :bom:

Jag är nog för otålig till och vara stilla och sola mig en längre stund.
Vill hellre kanske vara någonstans det händer lite mer :bom:
Utan kamera går jag knappt och handlar :clown:  :colors:

Riitta

Livsnyteren

Strandlivet er en viktig del i livet vårt.Ikke bare når vi er i Hellas men også her hjemme :cheers: Ungene stortrives på stranda og da gjør vi voksne det også :flower: Må innrømme at strendene er noe av det første jeg sjekker ut når jeg drar til Hellas.Det er vel derfor Skiathos var en øy etter mitt hjerte :flower: vi elsker å bade rett og slett :flower:

ouzolina

Stranden er ikke vigtig for mig. Kan ikke huske, hvornår jeg sidst var i søen. Vigtigt for mig er kameran, vandre, sidde i skyggen og læse en bog og by/ø-livet.

Mette
Skopelit på deltid

Riitta

Tänk att detta hade jag räknat ut Arlid :bom:  :cheers:

Riitta

Livsnyteren

Kan ikke skjønne det Riitta :cheers: Men det er jo mye mer en strenden som trekker meg til Hellas heldigvis :flower:

Anne

Solen, varmen og sjøen er nok veldig viktig for meg. Jeg har vokst opp med bad og sjø og simpelten elsker det. Nå er det ekstra viktig fordi det er med på å gjøre mine dager smertefrie når jeg er i Hellas. Jeg har en sykdom som gjør at jeg har mere og mindre vondt bestandig her hjemme, men i Hellas der har jeg \" ferie ganger 10 minst\" fordi varmen og det herlige klima tar bort smertene. Det varme vannet og det å kunne svømme er helse for meg. Jeg nyter alt det andre også, men stranda er viktig.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Riitta

Så skönt för dig Anne, att du har både glädje och nytta av att bada :flower:

Riitta

kaka

Det med strand er veldig avhengig av når jeg er nedover/hvor varmt det er. På vår, - og høstturene er som regel tamperaturen slik at jeg kan gå turer. Da gjør jeg veldig gjerne det. En veksling er bra.
Er det veldig varmt, orker jeg ikke gå slike turer (gjorde det før om årene, men med alderen....)
Da er det deilig med solseng, parasoll og en god bok! Parasoll er et must, for jeg soler meg ikke men synes det er veldig godt å lese på stranda.
- Og bading? Jeg er av de som skifter etter hvert bad, - og samtidig ganske makelig, så det er et tiltak med mange bad. Men blir det for varmt, er det en nødvendighet!

Før ( jeg hadde vært i \"syden\") sa jeg stadig: \"Jeg skjønner ikke at folk orker å bare ligge på stranda, time etter time...
Nå orker jeg godt å være på stranda mange timer, MEN, jeg må ha bok, - eller godt selskap.
KariK

brit

Må nok si at stranda og havet er utrolig viktig for meg også. Har alltid elsket å bade og svømme. Derfor er jeg nok blitt en stor Skiathos elsker...her er det bare å velge og vrake i herlige strender.
Men like viktig er naturen og det å kunne gå lange turer og utforske på nært hold. men da må det ikke være for varmt...så september er blitt \"vår\" måned.
Viktig er også menneskene som er like smilende og vennlige (i alle fall nesten) etter en lang sesong.
Men som sagt, strendene er nok viktigst tror jeg.....??

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....