Logg inn med Facebook eller Google!

Priser og kvalitet Optiker og Tannlege på Kreta

Started by Arne Melling, 31. Jul 17, 13:27:24

Previous topic - Next topic

Arne Melling

Hei er det noen som har noen erfaring med ovennevnte?

mouche

Jeg vet at mange nordmenn kjøper sine briller på Kreta, sikkert ikke uten grunn. Var selv innom en optiker i mitt område (Apokoronas) og fikk absolutt inntrykk av at prisen er langt lavere enn hjemme. Skal snart nedover igjen og har da med en synstest jeg gjorde hos optiker i Norge nylig (i forbindelse med fornyelse av sertifikat) og vil vurdere kjøp av briller der nede. Nå er det jo bestillingstid såregner ikke med å få de med hjem på denne turen, men på neste tur i oktober.

Ingen egen erfaring med tannlege, men kjenner flere som bruker tannlege der nede og har bare gode arfiringer både med kvalitet på arbiedet og ikke minst prisen.

Når det er sagt så synes jeg deter vanskelig å ha sterke meninger om kvalitet på en tannleges arbeid sammenlignet med andre, og når det gjelder briller må man jo sammenligne pris på like produkter for at en sammenligning skal bli rettferdig.

JohnS

For noen år siden kjøpte våre medreisende briller på Naxos, etter "norsk" synsprøve og medbrakt såkalt brilleseddel.  Brillene ble levert etter knapt ei uke, og både pris og kvalitet var meget bra.  Regner med at det samme gjelder på Kreta.  Det var også et poeng, forresten, at utvalget i innfatninger var meget bra, og til dels litt utenom det man finner hos Specsavers og Brilleland i Norge.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ikaros

Har bare gode erfaringer med både tannbehandling og brillekjøp i Hellas! :) (Kalamata)

Briller:
Jeg hadde med meg brilleseddel fra Norge og da tok det bare en ukes tid fra bestilling til jeg kunne hente de nye brillene mine hos optikeren!!!  8)
Dette var forholdsvis dyre briller (bifokale, fargeskiftene glass, UV-filter, osv..), men prisen ble ca. det halve av hva den ville blitt i Norge!!!

Tannbehandling:
Jeg beit i stykker en tann mens jeg var der, og etter råd fra min faste tannlege i Norge måtte jeg få ordnet dette umiddelbart!
Tannen ble bygd opp igjen (nesten smertefritt 8)) og jeg ble bare 150 euro fattigere!!!  :D
Vel hjemme igjen fikk jeg time hos min faste tannlege for en kontroll av jobben som var gjort.  "Utmerket arbeid", sa han "og ca 1/3 av prisen du hadde måttet betale hos meg" :D
Det hører med til historien at dette var for 8 år siden, men brillekjøpet var i fjor.  8)

Ut fra mine erfaringer har jeg derfor absolutt INGEN betenkeligheter med å benytte verken tannlege eller optiker i Hellas, - snarere tvert imot!!!

PS: Jeg fikk selvfølgelig kvittering på begge jobbene!  :)

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...