Logg inn med Facebook eller Google!

Sporadene midt i juli 2009

Started by kaka, 03. Aug 09, 20:38:33

Previous topic - Next topic

Torill

Kjempeflotte bilder og reiseskildring Kaka  :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

kaka

Hyggelig sagt, Torill, enda jeg også har fortalt om de mindre positive opplevelsene på øya du er så glad i. :cheese:  Men, det var veldig mye jeg koste meg med, tross fulle busser og strender.
Og selv om det var litt brunsvidd her og der, var det mye fint å hvile øynene på! Jeg blir alltid fascinert av disse overgangene i naturen.

Og, ja, Livsnyter, jeg skulle gjerne vært der du anbefaler, men dit kommer jeg vel ikke med buss (selv ike en halvfull buss?). Må få med sjåfør neste gang, - eller ta en av disse mange taxiene som går flittig!
KariK

Johanne

Nå har jag kost meg med din berättelse og dine flotte bilder fra Skopelos och Skiathos. Her var det masse fint og vile öynene på. Synes du skriver så bra Kaka både om det som är positivt och det som inte varit så bra. Jag tror som fler sier at det er en stor skillnad på att besöka en ö som t ex Skiathos i högsesongen og lavsesongen. Men man hittar ju som du säger Kaka sina små pärlor om man tar sig forbi de mest populära gatorna og strendene. Det är ju det som är så flott  :)

Johanne :)

filhellener

Ja, har jeg ikke hatt lyst til å reise til Skopelos før, kaka, så.... :flower:
Virkelig flotte bilder og skildringer  :cheers:
Takk også for den litt mindre positive info, den er  veldig nyttig!
- jeg føler også at det er litt \"urettferdig\" av meg å besøke Skiathos såpass tidlig som nå, selv om det b l i r  4.september før vi er der  :cheese:
Kari

brit

Quote from: \"filhellener\"Ja, har jeg ikke hatt lyst til å reise til Skopelos før, kaka, så.... :flower:
Virkelig flotte bilder og skildringer  :cheers:
Takk også for den litt mindre positive info, den er  veldig nyttig!
- jeg føler også at det er litt \"urettferdig\" av meg å besøke Skiathos såpass tidlig som nå, selv om det b l i r  4.september før vi er der  :cheese:

Det hjelper helt i slutten av august.....da tror jeg grekerne er ferdige med sin ferie, italienerne også.
4.sep. er helt flott, det er i alle fall vår erfaring.

kaka

Det er så hyggelig med slike positive tilbakemeldinger, Johanne og Filhellener (og alle dere andre). Fint at det ikke bare oppleves som \"surt\" at jeg og formidler det litt mindre positive. Hadde jeg bare opplevde besøket negativt, hadde jeg nok tiet, men med bakgater og koselige spisesteder i gamlebyen, og nydelig kveldsstemning ved Plakes, en jo kose seg!
Og, som Brit sier: Allerede i tidlig september begynner det no å roe seg betraktelig (min erfaring fra andre steder jeg har vært, reiser gjeren til Hellas på den tiden) - og 4. september skulle være en flott dag å komme dit på! (Da lander jeg selv i Roma)
KariK

kaka

Det er kveld, og på tiden med en rusletur i byen igjen. Jeg kan gå gate opp og gate ned for å snuse inn atmosfæren. Noen steder er det så trangt at jeg nesten ikke kommer gjennom, men jeg gir meg ikke så lett.
Og rundt, på alle kanter, er det ting som fanger min oppmerksomhet.
KariK

brit

Kjente gater og steder...tusen takk kaka...snart går jeg der! :flower:  :flower:

kaka

Skjønner du gleder deg, Brit! :flower:
Og går du innom Gravisi, ser du nok denne flittige jenta. (Deilig pastarett å få der, også!)
En av de unge gjestene likte nok henne veldig godt. Moro å observere hvordan de helt unge også titter på hverandre, mer eller mindre i smug.
KariK

kaka

Når mørket faller på, håper jeg det kommer lys i gatelykten, så alle finne vel hjem.
KariK

kaka

Noen flere bilder fra kveldsturene. Her finnes både vakre dører, vinduer , artige forheng , - og,  i det hele tatt.
- Og kattene, da, som jeg ikke klarer å \"få til\" øynene på når jeg bruker blitz. Men de er jo søte.
KariK

Maritsa

Hei Kaka.  Har lest og sett på alle billedene fra din ferie på Skopelos og Skiathos.  Skal si du har en god fortellerevne med masse nydelige billeder til.  Har kost meg masse, takk skal du ha.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....