Logg inn med Facebook eller Google!

Det frodige, vakre området på Mani!

Started by kaka, 24. May 09, 19:57:15

Previous topic - Next topic

kaka

Jeg er så heldig å kunne fortsette vandringene i dette vakre området.
Skjønnheten omgir meg på alle kanter.
Idag var jeg oppom den lille landsbyen Kalives igjen, og nøt inntrykkene underveis.
Der oppe fant jeg en ganske spesiell innretning for en helaften under treet😁
KariK

kaka

I dag ville jeg gå via Proastio og ned til den flotte stranden jeg bare har sett på avstand: Foneas.
Jeg klarte selvsagt å ta feil igjen, på olivenlundene, men det er jo ikke krise i slike omgivelser😍
Da jeg egentlig hadde gitt opp og snudd, gikk jeg bare ned til neste lille veikryss, - og plutselig var alt veldig enkelt😎 Stien ned var adskillig bedre ryddet enn tidligere år, og snart befant jeg meg på stranden. En vakker plass! Kiosken var stengt, som jeg regnet med så sent. Det blåste, med bølger, og vannet virket kaldere enn tidligere, men deilig å svale bena i.
Hjemturen gikk langs hovedveien, men det gjorde ingenting! Det var så utrolig vakkert å se utover sjøen, som var helt mørkeblå. Til og med her ble jeg omgitt av honningduften fra de små blomstene. Vinden svalte, og jeg NØT turen😊
KariK

dagstaalesen@hotmail.com

05. Oct 16, 14:44:45 #710 Last Edit: 05. Oct 16, 18:47:42 by dagstaalesen@hotmail.com
Det å måtte leite etter veien, medfører ofte for oss at vi opplever enda mere. Fine bilder Kaka, får fram mange minner og en kraftig lengsel  :)
Dag.

kaka

Hvis noen fortsatt gidder å henge med på tur, går den idag med buss opp til Prosilio, før beina bærer ned mot havet og Kardamili igjen. Jeg prøvde meg litt bakimellom idag, forberedt på å teffe disse vakthundene som tar sitt ansvar så alvorlig. Denne gangen var det bare hanen som varslet om fremmede skritt i utmarka😊
Oliventrærne er bærfulle nå, med vakre fargenyanser på enkelte trær.
Nede på hovedveien igjen måtte jeg bort og hilse på min nye venn. Den kom løpende mot meg, med logrende hale😊
KariK

vandrer


Gidder så absolutt å bli med på tur!
Hadde jeg vært i Kardamili nå, hadde jeg gjort som deg,gått tur hver eneste dag.😊

kaka

Nå er det fire måneder siden jeg nøt turlivet i området, - og snaut to måneder til jeg skal gjøre det igjen (om alt går som planlagt :) )
Jeg må bare mimre litt med blomster.
Disse vakre alpefiolene blir jeg alltid glad av å se, og oppe i Exochorio så jeg vakkert samspill mellom rosebusk og granatepletre.
Langs stien opp fra gamle Kardamili til Agia Sofia, fant vi intens blomstring på noen busker. Det minnet veldig om Judastreet, som jeg trodde (bare) blomstret på våren?
KariK

vandrer

Tror det er Judastre Kaka, de kan reblomstre om høsten samtidig som bladverket gulner.🌺

Katherina

 :D Ja, her er det mye som drar meg nedover til ferieparadiset. SUKK! Men om litt over 9 uker..... ::) 8)

kaka

Vi krysser visst hverandre ifht ankomst/hjemreise, den 20.04.
KariK

dagstaalesen@hotmail.com

Dag.

kaka

Quote from: dagstaalesen@hotmail.com on 17. Feb 17, 08:21:55
Reiser du via Athen Kaka?

Ja, - og det blir spennende, siden det er første gang for meg, med diverse busser :)
(I fjor var jeg jo så heldig å få henge meg på bussen som fraktet en del av musikerne, uka før jazzen)
KariK

kaka

Tenkte det var greit å bidra med noen helt ferske blomsterbilder fra Kardamili. Det er så frodig og vakkert her nå. Litt kjølig for bruk av solsenger, men helt greit turvær😊 En liten tur langs vannet, og en liten runde i høyden viste frem en del av herligheten.
Judas trærne er intenst lilla nå!
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...