Logg inn med Facebook eller Google!

Skala Prinos, Thassos

Started by Svein~B, 04. Feb 15, 15:51:39

Previous topic - Next topic

Svein~B

04. Feb 15, 15:51:39 Last Edit: 07. Feb 15, 13:40:39 by Svein~B
Skala Prinos er et ferjested og et strandsted på nordvestkysten av øya Thassos som ligger i det nordlige Egeerhavet. Det går ferjer dit fra byen Kavala på fastlandet. Tar du fly til Kavala, er byen Keramoti nærmere og derfra går det ferjer til Thassos by.

Her er vi på stranden i den østlige enden av byen, utenfor Hotel Socrates.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Hotel Socrates er et bosted som ligger i utkanten av byen østover. Det ligger direkte på stranda, men har også basseng og bassengbar. Det er cirka 200 meter å gå til sentrum, ferjekai og bussterminal.

Hotellet har egen hjemmeside:

http://www.socrates-plaza.gr/en/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her ser vi fra stranden nedenfor Hotel Socrates, vestover mot sentrum og ferjekaien. Stranden består av lys, fin sand, iblandet noe grus. Det er, som dere ser, solsenger og parasoller til leie. Det er som sagt bassengbar på Hotel Socrates. Ellers er det ingen fasiliteter. Det er butikker og flere serveringssteder i sentrum, cirka 200 meter unna.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

JohnS

Vi tok båt fra Limenas til Kavala, og ferje senere på dagen tilbake til Skala Prinos.  Vi stoppa ikke der mer enn at vi venta noen minutter på buss tilbake til Limenas, og jeg husker knapt stedet.  Vi reiser til Thassos ca. 1. juni i år.  Er Skala Prinos et sted som er verdt å spandere en dag på?  (og da er ikke strand og bad noe vesentlig moment, hvis mine medreisende bare kan få et bad og bli tørre etterpå, så holder det, og det ordner seg de fleste steder).
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Svein~B

Quote from: JohnS on 09. Feb 15, 21:13:08
Vi tok båt fra Limenas til Kavala, og ferje senere på dagen tilbake til Skala Prinos.  Vi stoppa ikke der mer enn at vi venta noen minutter på buss tilbake til Limenas, og jeg husker knapt stedet.  Vi reiser til Thassos ca. 1. juni i år.  Er Skala Prinos et sted som er verdt å spandere en dag på?  (og da er ikke strand og bad noe vesentlig moment, hvis mine medreisende bare kan få et bad og bli tørre etterpå, så holder det, og det ordner seg de fleste steder).


Nei, jeg vil ikke si at Skala Prinos er verdt en tur, hvis du ikke er over gjennomsnittet interessert i ferjer, sånn som jeg er. Selv om jeg er over middels interessert i ferjer, oppholdt jeg meg ikke mye i Skala Prinos. Stranda har blått flagg, hvis det betyr noe. Da snakker jeg ikke om den stranda jeg bodde ved, men den store stranda som er 500 meter lenger vestover.

Her er vi i ei sidegate som lå mellom der jeg bodde og sentrum. Studios Xanthi er et bosted med sentral, men rolig beliggenhet. Både stranda og sentrum er bokstavelig talt rett rundt hjørnet. Bostedet har ikke hjemmeside, men du finner dem på booking.com og de har telefonnummer (0030) 25930 71303.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Hotel Elektra er et bosted på motsatt side av byen, altså nærmere den store stranda med det blå flagget. Det er også fin strand med solsenger rett over veien. Det er 150 meter til sentrum og ferjekaien. De har basseng, bar og frokostservering. Jeg tror ikke hotellet har hjemmeside, men de er på booking.com og de har telefonnummer (0030) 25930 71374.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her bodde jeg, rett ovenfor skiltet der det står Studios Xanthi. Det er vertskapet mitt som står der. Det er rolig beliggenhet, havutsikt og stranda var rett over en liten gangvei. Jeg hadde leilighet med enkel standard. Telefonnummeret er (0030) 25930 71303.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Skal du ta ferja til Kavala, må du kjøpe billettene på kaien. De selges ikke noe annet sted. Hvert rederi har sin egen bod som er åpen minst en halv time før deres ferje har avgang.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her ser vi den mest sentrale delen av Skala Prinos fra dekket på ferja Panagia Thasou. Billettbodene er lengst til venstre i bildet, der bilene står. Bussene står rett bak der.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er stranda som er like vest for sentrum og ferjekaien. Dette er ikke stranda med blått flagg. Den er utenfor bildet til høyre.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...