28. Mar 24, 14:58:41


Logg inn med Facebook eller Google!

Milos

Started by Sunnaelskersol, 03. Jan 14, 21:48:38

Previous topic - Next topic

Tjorven

Vi hadde absolutt sjøutsikt, Kristian. Her er noen bilder fra Floras







Stranda lå rett over veien, 5 meter fra Flora  ;D


Utsikt over mot piren i ene enden av Pollonia, i den rosa timen  :-*


Og fra rommet vårt




Flora Rooms ligger litt for seg selv ca midtveis ved bystranda, mellom utstikkeren Pelekouda (der de fleste hotellene ligger) og Pollonia sentrum. Et sted som absolutt gir ro i sjela  :-*  Anbefales på det sterkeste!
www.florasrooms.gr
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sunnaelskersol

Hei igjen, folkens! Har vært borte i noen måneder fordi jeg er student, og det krever jo sitt  ;) Nå er det påske, og jeg kan endelig sitte med ferieplanene igjen!

Vi skal lande i Athen i slutten av juni, og sover i Pireus til neste dag, da tar vi ferje til Milos!
Vi skal som sagt være borte i 10 dager, så etter en litt slitsom start på ferien er det viktig at resten blir avslappende!

I fjor sommer bodde vi på en liten, rolig øy i Kroatia i 5 dager, og hadde det helt supert. I byen vi bodde var det kun 3 restauranter, og to små strender,men vi hadde det HELT supert. I tillegg var det en iskrem bod, med store kuleiser, så selvom jeg og mine søsken alle er voksne (vi barna er i nedre del av 20-åra) så hadde vi det helt topp på dette lille stedet. Vi avsluttet de 10 dagene i Kroatia med 5 dager i Dubrovnik, men vi trivdes mye bedre på denne lille øya vi hadde startet ferien på.
Grunnen til at jeg skriver dette er for å gi dere et inntrykk av hvordan vi liker å bo. Heller 5 super-hyggelige menensker, enn en stor by med masse upersonlige bekjentskaper.

Jeg har i utgangspunktet nå holdt av rom i Adamas, men er nå i tvil på om dette er riktig sted for oss.... Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har fått en dårlig magefølelse... De kravene vi har er at strendene må være fine! Og dersom den nærmeste stranda ikkke er helt super, at det er mulig å gå/ ta buss på enkel måte til en finere strand. Det hadde også vært supert om det var mulig å leie kajakk o.l. i byen vi endte opp i. Vi så nemlig noen som gjorde dette i Kroatia, og ble veldig fristet. Båttur rundt Milos eller til andre små øyer i nærheten hadde også vært fint, så om det er muligheter for dette i byen vi ender opp i (eller at det er mulig fra et nærliggende sted) er det fint. Vi må ha noen valgmuligheter i forhold til restauranter da både jeg og mor har en del matintoleranser! Ser Tjorven snakker så varmt om Pollonia...
Jeg må bare si det en gang til: heller en sjarmerende by med fine mennesker, enn et travel by som vi ender opp med fordi vi er så unge. Vi liker også små steder, vi kan jo leie bil/sykkel for og se andre ting! Det går kanskje busser inn til Adamas?

Så kommer det til øy nr. 2... Jeg syns det er vanskelig å bestemme om vi gjør dette på forhånd, så hva tror dere om å ta det på sparket? Er det mulig å skaffe overnatting på Serifos eller Sifnos for 4 personer med kun et par dagers varsel?

Tusen takk for all hjelp! Dette forumet er supert  :) VI gleder oss så mye til å dra tilbake til Hellas igjen!
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Sunnaelskersol

Nå har jeg lest enda litt mer om Pollonia, og syns ikke det virker som noe veldig flott sted å ha base... hmmm...
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Tjorven

Etter hvordan du beskriver Krotaia-oppholdet ditt, så tror jeg neppe Adamas er plassen for deg. Det var også derfor jeg foreslo Pollonia, fordi forholdene der er mindre. Vi trivdes jo veldig godt, men det betyr jo ikke at andre gjør det  ;) Men det fins flere små steder ved kysten med fine strender, men som er lite "utbygd". Du finner kanskje noe som frister mer her:
www.milos-island.gr og www.athenatravel.gr. Jeg vet ikke hvordan bussforbindelsene er til disse stedene, men det er jo greit å leie bil noen dager, så man får sett seg rundt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sunnaelskersol

Jeg tenker at dersom det skal bli et annet sted enn Adamas, så må det bli Pollonia, vi trenger som sagt litt valgmuligheter i matveien.
Hvor er det finest strender i umiddelbar nærhet? Tror ikke Adamas har de fineste strendene.

Det er vel enkelt å ta buss inn til Adamas fra Pollonia, f.eks. om kvelden for å spise?

Det ligger ingen rooms eller apartments inne på verken boooking.com eller hotels.com i Pollonia, så da må vi som du sier, finne stedene selv. 

Vi tenker også på nå å gå i land på Serifos i noen dager når vi kommer fra Athen, for så å dra til Milos, da sparer vi både tid og penger.
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Tjorven

Hvis dere nå har bestemt dere for Pollonia, så finnes det mange bo- og spisesteder å veldge mellom der  ;)  Du finner en del bosteder i Pollonia i den første linken min ovenfor. Ellers er det beste å ta et googlesøk på byen, så finner du nok flere nettsteder med mer informasjon. Da jeg skulle til Milos, (og ellers skal til nye steder) surfer jeg mye rundt for å finne f.eks bosteder.
Det er ei fin og lang sandstrand som går langs hele bukta i Pollonia, ellers er det klippebad rundt på halvøya Pelekouda, som stikker ut i enden av byen. Det er gode bussforbindelser til Adamas og andre steder på Milos. Siden Adamas er knutepunktet på øya, kan det hende dere må skifte buss der for å komme videre, men det er ikke noe problem. I stedet for å dra til Adamas for å spise om kveldene, ville jeg heller tatt en tur til Plaka, rusla litt rundt i den idylliske byen, sett solnedgangen derfra og avslutta med et måltid der oppe etterpå. Anbefales!!!! Ikke glem en tur til Klima og noen av de andre små båthus-stedene langs kysten, og en båttur med Perseas som går fra Pollonia. Han tar max 11 stk pr tur, så her må du forhåndsbestille. Ugorglemmelig tur  :-*

Fant et par linker med bosteder på Serifos til deg også: www.serifos-island.com og www.serifosisland.gr. Dersom det ikke står priser der, så send en mail til de du er interessert i.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sunnaelskersol

Sandstrand og klipper er begge kjærkomment. Vi liker godt å snorkle! har lest litt på engelske forumer også, og mange der anbefaler Pollonia fremfor Adamas, jeg tror vi vil trives bedre i Pollonia, da fine strender nære der vi bor har vist seg å være noe vi setter stor pris på. I tillegg tror jeg vi blir fornøyde bare av å ta en tur eller to inn til Adamas.

Da skal vi helt klart reise til Klima! Vi tenker også å leie bil i alle fall en dag.

Har også skjønt at Kimolos er en øy vi burde ta en dagstur til, at strendene osv. skal være flotte her! Men denne båtturen du anefaler, den går kanskje innom der? Vet du ca. hvor mye dette koster per person?

Hva heter denne flotte stranda og hulene og hvordan kommer man seg hit? Ser disse bildene overalt!


Tjorven, du er en knupp! Tusen takk for alle gode råd og for at du gir så gode svar.
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Tjorven

Bildet er fra Kleftiko, der mange båtturer går innom. Kaptein Andreas på Perseas går visstnok også dit på forespørsel, men ligger et stykke unna Pollonia. Men det fins massevis av flotte fjellformasjoner i farvannet rundt Pollonia, der han pleier å dra. Han er en lokalkjent, og tar også folk med til "ukjente" steder der de andre dagsturbåtene (fra Adamas) ikke går  ;) Husker ikke helt hva vi betalte, men det var billig, og inkludert mat og vin. Vi var på to forskjellige turer, helt fantastiske begge to  8) Her er hjemmesiden hans www.andreas-rooms.gr. Han leier ut studioer også, men du finner info om båtturen på denne siden, så du kan lese litt der.
Perseas seiler rundt Kimolos også, og har stopp der, men ikke i havnebyen. Det går ei egen ferje fra Pollonia til havnebyen på Kimolos, hvis du vil se den og Choraen oppe på toppen.
Men nå tar jeg påskeferie, så får du fortsette å utforske og kose deg med Milos  ;D

PS. Lurt å leie bil ja, men en dag er for lite, ta 2-3 i samme slengen, da får dere sett masse  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...