Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos - igjen - juni 2013

Started by Tjorven, 03. Aug 13, 01:40:36

Previous topic - Next topic

Anita

Jeg falt helt for Antiparos og kunne virkelig tenkt meg en uke der  :hjerte: ... men gubben fikk ikke den store "feelingen"... en gate ... så lite...  :zzz var hans kommentar.

Sukk ... får kanskje plassere ham på Naxos og ta noen dager selv på Anti ...  ;)

Koser meg glugg med de herlige bildene dine Tjorven og ikke minst fortellingen... tusen takk  :D
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Frynse

Om Antiparos blir for laidback i det lange løp er det fort gjort å ta dagsturer til Paros.
Vi fikk med oss både Naoussa og Piso Livadi som hyggelig miljøforandring i løpet av de 8 dagene vi var på Antiparos.
Badebåt med strandhogg er også kjempetrivelig.

Fia

 Trivelig lesning, Tjorven, som alltid! :) Det ER virkelig ei koselig øy - skjønner så godt at du trives der!  :smile12:
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer, og det er tydeligvis flere enn meg som har falt for Antiparos  :-*  ( Anita, du får parkere gemalen et annet sted og nyte Anti på egen hånd  ;D  Eller så kan du slippe han løs i noen av sidegatene, det fins jo masser av kronglete smug og veier som går fra begge sider av Main Street  ;) )

Men nå tar vi en dag til sjøs. Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg på noen båttur i juni, (med min uflaks fra tidligere turer tatt i betraktning  :o ) Men Tromsøfamilien overtalte meg til å bli med, så da ble det slik  ;)  Og heldigvis, alt gikk bra - ingen uhell - og vi hadde en herlig båttur med kaptein Antonis på skuta Alexandros  ;D
Koselig å dra på tur med denne gjengen: Marie, Bjørn, Cathrine og Elise


Vi forlater havna kl 10, og det er en perfekt dag for en dag til sjøs.


I år har Andonis forandra ruta, så denne gangen dro vi sørover først, i stedet for gjennom klippelandskapet mot nord.


Nytt var også disse engangsaskebegrene i papp som ble delt ut  ;D Vi spøkte med at han sikkert hadde knabba dem fra Blue Star'n  ;) Jeg har funnet meg til rette med både røyk, askebeger og tilværelsen...


Det har skipshunden Cookie og, som alltid er med "pappa" på tur.


Skipperen sjøl er alltid like blid og har ting under kontroll


"Snacksen" til grillstoppet senere henger til tørk


Men nå er det tid for første badestopp i dette turkise området midt i sjøen. Friskt og litt kaldt, men deeeeeilig!


Vi fortsetter langs sørøstkysten av øya
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Landskapet forandrer seg når man kommer mot sørenden, og vi seilte langsmed høye fjellformasjoner og inn ved denne ravinen.






Variasjoner i landskapet mens vi runder sørspissen




På vei til ei nydelig bukt omgitt av høye fjell og klipper, litt sør for Agios Georgios.



There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

I denne bukta skal vi ha ny badestopp. Det sies at svømmer man gjennom denne hula og ønsker seg noe, vil ønsket ditt gå i oppfyllelse  ;)  Jeg burde vel kanskje ha tatt den svømmeturen, men tok bilder av den istedet  :D




Lita hule


Herlig turkis vann i denne idylliske bukta


Badeglede






Deretter fortsatte turen langs sørvestkysten forbi Ag. Georgios og delikate sandstrender




There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Hmmm, sukk!! Det så veldig, veldig deilig ut!! :-*
KARRI

kaka

Nydelig farge i vannet, - og fascinerende landskap, - eller steinformasjoner.
KariK

Fia

Herlig, Tjorven! :) Tok jo den turen selv for få uker siden... :D
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

08. Oct 13, 17:54:36 #57 Last Edit: 08. Oct 13, 17:58:15 by Tjorven
Takk for hyggelige kommentarer og "alle liker" . Jeg kan tenke meg du mimrer deg tilbake til en deilig båttur du også Fia, mens høsten herjer rundt oss nå  ;) Var det den samme ruta i september også?

Nå er det tid for strandhugg med grilling på den ubebodde øya Despotiko (som alltid er fast lunsjplass på disse turene)


Antonis med mannskap er klare ved grillen.


Først får vi servert apretiff i form av grilla blekksprut med ouzo til. Nam  :P ( med souvlaki på vent)


Blekkspruten forsvant i en fei, men det er fortsatt ouzo igjen  ;)


Tidligere har Antonis også servert kråkeboller (deilig med en brødbit til) Da jeg etterlyste denne delikatessen måtte han bare beklage og fortalte at bestanden nå var så lav at de var freda. Det ville medføre store bøter om noen sanka dem. Så vet man det.
Men vi sulta ikke ihjel av den grunn (var bare jeg som hadde gleda meg til en smakebit) Som vanlig fikk vi souvlaki-grillspyd med salat og tzatziki.


Cookie er selvfølgelig med i land, og er et naturlig midtpunkt  :-*  Godt med litt kos, innimellom alle beina som traver rundt omkring  ;)


Fiskgarnmotiv i enden av stranda.




Etter god mat, bading og hyggelig samvær var det tid for hjemturen, og vi forlater Despotiko for denne gang.


God og mett og en smule døsig, tok jeg og kameraet en pause zzzzz og "plutselig" var vi hjemme igjen. Alle var selvfølgelig enige om at det hadde vært en herlig tur  ;D  8)  ;D

There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Gikk ut med søpla og henta posten i dag. Ingenting uvanlig med det... men, jeg var uten sko og sokker. :o Kan ikke huske at jeg har gått barføttes ute i oktober før. Gradestokken viste 17 varme grader, men kjente fort at steinhellene og asfalten ikke holdt de samme gradene. :o Ingen sol som varmer opp bakken heller. Det er deilige høstdager på denne kanten av landet, tross at det var litt kjølig under føttene :)
Da var det nok varmere å trå i sanden på bildene dine, Tjorven! Syns det bildet med hunden som får kos var så koselig. Går noen lei er det bare, for hunden, å finne en ny fot å lene seg inntil :D :D
Deilige bilder, som alltid. Fristende vann, strand, sol, mat.... Jeg kunne fortsatt.. ;)
KARRI

Tjorven

Og takk til deg for koselig kommentar, som alltid, karri  ;D  (Jeg er litt frossen av meg, så her er det allerede sokker og tøfler på beina  ;) )
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...