Logg inn med Facebook eller Google!

Kastellorizo - Dodekanesene - er det noen som har vært der?

Started by Anita, 10. Apr 13, 09:45:53

Previous topic - Next topic

cubical

Den flyruten ser spennende ut. Vi skal til Kas i Tyrkia fra midten av september en uke i brylluppet til venner og en tur innom Kastelorizo hadde vært spennende. Med fly så ser det ut som om dette går helt fint. Ferjer til Kas går det jo daglig ser jeg.

Er det noen her som faktisk har vært på øya?

Som det ser ut nå så reiser vi Osl-Ath-Naxos-Amorgos-Santorini-Rhodos-Kastelorizo-Kas-Antalya-Osl.

filhellener

Quote from: Tjorven on 10. Apr 13, 14:00:19
Jeg har også sett litt på Kastellorizo, Anita, og syns også den minner om Symi. Syns å huske at noen forumister var der i fjor, og la ut bilder derfra, men husker ikke i farta hvem.


Jeg var "nesten" på Kastellorizo da vi var  novembermåned på Rhodos i fjor  ;) Hadde planlagt en tredagers utflukt til dit  :)
- men siden det var usikkert med båter, ( alle båter ,t.o.m Blue Star, "forsvant" fra bookingsidene en periode, det gjaldt til andre øyer i Dodekaneserne og) - på Blue Star kontoret i Rhodos by visste de  kun "fra dag til dag" om det gikk båt eller ikke  ???

D e r f o r  står Kastellorizo fortsatt på Ønskelista mi  :)

- og Anita og Tjorven, dere har rett  :) - S y m i "ligner" :)
Det er tre vakre øyer i Dodekaneserne  som har samme byggestil/ligner hverandre, Symi, Chalki og Kastellorizo  :)
Kari

filhellener

Quote from: filhellener on 19. Aug 13, 12:01:21
Quote from: Tjorven on 10. Apr 13, 14:00:19
Jeg har også sett litt på Kastellorizo, Anita, og syns også den minner om Symi. Syns å huske at noen forumister var der i fjor, og la ut bilder derfra, men husker ikke i farta hvem.


Jeg var "nesten" på Kastellorizo da vi var  novembermåned på Rhodos i fjor  ;) Hadde planlagt en tredagers utflukt til dit  :)
- men siden det var usikkert med båter, ( alle båter ,t.o.m Blue Star, "forsvant" fra bookingsidene en periode, det gjaldt til andre øyer i Dodekaneserne og) - på Blue Star kontoret i Rhodos by visste de  kun "fra dag til dag" om det gikk båt eller ikke  ???

D e r f o r  står Kastellorizo fortsatt på Ønskelista mi  :)

- og Anita og Tjorven, dere har rett  :) - S y m i "ligner" :)
Det er tre vakre øyer i Dodekaneserne  som har samme byggestil/ligner hverandre, Symi, Chalki og Kastellorizo  :)


Nå håper, og TROR, jeg endelig drømmen blir virkelighet :--
- etter en natt nær flyplassen på Rhodos, flyr vi videre til Kastellorizo 6.mai, billetter er booket  :sol:

Noen andre som besøkt denne vakre øya?
Kari

Tjorven

Quote from: filhellener on 08. Apr 14, 14:33:24
Nå håper, og TROR, jeg endelig drømmen blir virkelighet :--
- etter en natt nær flyplassen på Rhodos, flyr vi videre til Kastellorizo 6.mai, billetter er booket  :sol:

Noen andre som besøkt denne vakre øya?


Oj, det er jo snart  ;D Da iler jeg til og ønsker dere en riktig god tur, før det forsvinner i glemmeboka  ;)  Er i Stavanger helga før, så da er jeg opptatt mens reisefeberen deres er på topp. Husk å ta masse bilder, filhellener, er fortsatt veldig nysgjerrig på Kastellorizo!
There are no strangers, only friends we haven't met.

cubical

Vi var der noen dager i 2013 som planlagt vi. Tok fly fra Rhodos. Stedet er preget av mye seilbåter.  Vi bodde hos et ektepar som har flyttet dit, Monica og Damien (de er sånn tysk australsk greske :-)). Midt i havnen på centimeteren en 20ish meter fra havet, ligger Olive Garden. Been there, done that, kanskje vi returnerer en dag også :-).

Har sikkert en haug med bilder vi kan legge ut, men er redd det ikke blir før til helgen da jeg ikke bor der bildene er lagret denne uken.

Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

cubical

Her er noen bilder

Tjorven

Thanks a lot  ;D Siste bildet i første billedpulje trodde jeg nesten var "feil"  ;) Det minna veldig om Yalos på Symi sett ovenfra. Men vet jo at både Kastellorizo og Chalki ligner på Symi. Du må gjerne pøse på med flere bilder, Cubical  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

cubical

Den andre siden av byen

filhellener

Quote from: cubical on 08. Apr 14, 15:44:40
Vi var der noen dager i 2013 som planlagt vi. Tok fly fra Rhodos. Stedet er preget av mye seilbåter.  Vi bodde hos et ektepar som har flyttet dit, Monica og Damien (de er sånn tysk australsk greske :-)). Midt i havnen på centimeteren en 20ish meter fra havet, ligger Olive Garden. Been there, done that, kanskje vi returnerer en dag også :-).


Takk for fine bilder, cubical  :) - deilig å se dem hadde det vært uansett  :sol:
N å så l i k e  etter vi reiste derfra var det spesielt :)  - og, v i er ikke i tvil om at vi g j e r n e vil tilbake til øya, likte oss veldig godt ^-^

- var dere på KZO mer i "sesongen" enn oss kanskje?   -  siden du skriver at "stedet er preget av mye seilbåter".
Nå lå det  kun et par seilbåter inne i havna om dagen, så kom det 3 - 4 inn til kvelden, ikke veldig mange, på Tilos, som var neste øy for oss, var det mange flere.
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...