Logg inn med Facebook eller Google!

Mykonos september 2012

Started by Anders, 18. Oct 12, 20:13:45

Previous topic - Next topic

Tjorven

Herlig kykladisk  ;D  Du har klart å lure deg unna de andre fotograferende turistene også, ser jeg  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

KariK

Anders

Noe som IKKE var mulig å snike seg unna var når klubbene stengte klokken fem om morgenen... de plaget meg overhodet ikke gjennom natten men støynivået steg "betraktelig" når diverse "gjenger av klubbgjengere" passerte like under finérplaten...
Sånt blir man jo ørlite grinete av...
Til gjengjeld fikk jeg med meg at nabotavernaen åpnet klokken halv seks og de første faste gjestene samlet seg for morgenkaffe og sladder. Så her er et lite minutt av en grytidlig Mykonosmorgen.



Og det kommer nok en del film fra rusling rundt i krinkelkrokene...

Riitta

Så är det, vissa går och lägger sig sent och andra går upp tidigt ;) :)

Jag blev överraskad på Karpathos när jag gick halv fem på morgonen och möta min olivplockningsfamilj, för att åka till olivpressen. Då gick jag förbi en kafenion där det redan var öppet och det satt några gubbar redan ::) Vet inte om det kanske hade varit öppen hela natten ::)

Fina gränder ser det ut och vara på den där ön i allafall :)

Riitta

Anders

Og her litt rusling... 1:50 ca. Vil ikke lage disse snuttene for lange heller :-)
Og igjen... beklager at redigering enn så lenge er altfor plundrete...


Anders

Det blir kanskje litt mange av disse videosnuttene, men håper noen gidder se... her er iallfall oppunder to minutter med litt kjapp-kjapp-glimt av Mykonos by.
Og overgangen fra brudeparet som ble avbildet til skiltet med dead end/cul-de-sac var ikke planlagt! :-)



kaka

De smugene er jo så "mysige", men jeg tar meg i å lure på hvordan det var der uten turister/før turistene preget bildet (noen vil helst ikke være med å prege bildene, ser jeg  :) .
Jeg regner med at smugene er gamle?
KariK

Anders

Det regner jeg også med... og det har jo hendt rundt om kring at man har tatt seg i tanken om hvordan det var "før-i-verden"... jeg tenkte iallfall at det var "mysigt" som du sier, og at det kanskje kunne vært bedre å oppleve i en litt annen setting?

Her er slutten på "krinkelkrok"-ruslingen... har dristet meg oppunder tre minutter denne gangen. Mye av det samme, men for den som aldri har vært på Mykonos så kan det kanskje være okay? Og for de som har vært der er det vel kanskje noen gjensyn, også?



Og deretter fant man jo veien ut mot sjøen igjen, og noen motiver som kanskje er mere kjent... det kommer i neste "bolken" :-)

karri

Veldig koselig å følge deg og kamera ditt rundt i de trange smug... not toooo mutch for meeee  :D
KARRI

Fia

Så artige snutter a'! :) Mykonos har hittil ikke stått på reiseplanen - kanskje jeg må revurdere?! Jeg liker nemlig også at steder har sånne "krinkelkroker", Anders! ;)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Stine

Kanskje vi burde gi Mykonos en sjanse til  ? 
Var innom byen på en dagstur, og inntrykket jeg sitter igjen med er at det kanskje var litt "fancy" ?   Det var midt på sommeren, masse folk, og cruiseskip og yachter lå "linet opp" til allmenn beskuelse.  Little Venice var okkupert av trendy ungdommer som ikke hadde noe til felles med min ordinære framtoning.  Men "krinkelkroker" - ja - det var det nok av - som i andre kykladiske byer.  Om vi drar innom Mykonos igjen blir det nok i juni eller september - ikke midt i juli måned.

Anders

Hyggelig at dere liker det. For byen var ganske fin og hadde et intrikat system av gater og forbindelser som det ikke var så lett å finne ut av. Men som sagt... veldig mye av den ledige plassen var opptatt av kommersiell virksomhet av det "ikke helt billlige" slaget. Og så gikk det i bølger med den folkemengden, bokstavelig talt, etter hvert som de ulike flokker av cruise-passasjerer ble fraktet til og fra. Hadde mye til felles med Thira og Caldera-kanten på den måten...

Men noe å ta bilder av var der jo :-)













Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...