Logg inn med Facebook eller Google!

Er service et argument (evt motargument?) for å velge vekk Hellas som reisemål?

Started by Anders, 04. Apr 12, 17:49:27

Previous topic - Next topic

Anders

Så enn så lenge kan jeg beholde det litt tomme, uforstående ansiktet? Venter på at noen med erfaringer fra Tyrkia skal melde seg....


Tjorven

Quote from: Anders on 04. Apr 12, 20:33:41
Så enn så lenge kan jeg beholde det litt tomme, uforstående ansiktet? Venter på at noen med erfaringer fra Tyrkia skal melde seg....



De har vel tatt påskeferie. I Tyrkia kanskje  ;D Tråden skled litt ut, føler jeg, men skal gi meg nå  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Nei, nei... dette er en romslig tråd... plass til alle innspill og synspunkter

ingaberentine

Jeg skal ikke uttale meg om service på hoteller og slikt, men jeg var i Tyrkia for 20 år siden og hatet det omtrent, nettopp på grunn av alle innkasterne, både i butikker og spisesteder. Jeg har derfor ikke vært i Tyrkia siden, før i dag. Jeg er jo på Chios og hadde lyst på en tur over til Chesme. Ble anbefalt å dra videre til Izmir for Chesme var en veldig stille by på denne tiden av året, så på onsdager og lørdager var det organisert tur videre til Izmir om man dro med båten over til Chesme.

Med min erfaring fra 20 år tidligere var jeg heller skeptisk for hva vi ville oppleve da vi dro til basarområdet i Tyrkias tredje største by med 4 millioner innbyggere og ca 10000 butikker i basarområdet.

Vel, vi fikk en hyggelig tur, hvor det selvsagt var skriking og høying over hva man kunne få kjøpt og noen innkastere var det jo, men de var mye roligere nå og absolutt ikke så pågående som for 20 år siden, så mitt inntrykk var veldig positivt. Ikke det at jeg kommer til å skifte ferieland, men Tyrkia var en positiv opplevelse i dag........

Tjorven

Det var jo kjekt å høre, de har kanskje fått noen tilbakemeldinger  ;)
Men jeg kommer ikke til å skifte ferieland jeg heller. Ferieland  ??? Ja. Jo. Det er jo det Hellas er. Det hørtes bare så "feil" ut med bare ferieland, merker jeg.... Jeg er visst ikke helt objektiv, jeg lengter, jeg er lei snøkav og jeg roter meg bort på viddene... igjen...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Vel... enn så lenge er det ferieland/feriereisested/feriested... og det gjelder enda mere for vedkommende jeg snakket med... hun har vært både i Hellas og Tyrkia (antagelig opptil flere ganger?), og jeg lurte bare... satt igjen med en følelse av at der er noe i Hellas jeg liksom har krav på men ikke har fått? Som sagt... skjønte ikke helt det der med "service"... derfor jeg spurte. Og vil gjerne ha flere opplevelser fra Tyrkia. Uten på noen måte å oppfordre til noen "krig" mellom de to landene... jeg lurte bare på hvorfor hun fremholdt det som så mye bedre?

Anders

Bortsett fra Athen er det (såvidt jeg husker?) kun ett eneste sted jeg har blitt "utsatt for" greske innpiskere på restaurant (jeg regner ikke med de amatørene på Naxos ;.) ) og det var av alle steder på vei fra kirken og ned til havnen i Naoussa, Paros! Der var det et strekke på hundre meter hvor jeg nesten måtte bli litt brysk i min avvisning... og Naoussa som er så fin!

Marit

Service har jo noe å si for en kommer tilbake/anbefaler f.eks. en restaurant. Men, har vanskelig for å se at en blir møtt med så mye dårlig service / kun dårlig service  i løpet av en ferie i Hellas at det er noen grunn til å droppe Hellas som feriedestinasjon.

Jeg har bare vært i Tyrkia på en dagstur (på 90-tallet en gang), så jeg har ikke noe å sammenligne med. Har ikke lyst å reise til Tyrkia uten noen spesifikk grunn, det er så mange andre steder jeg heller vil reise først.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

marjana

Jeg drar ikke til Hellas for å forvente og få service! De som tenker sånn kan dra på all inclusivehoteller og forbli der!
Glika i zoi

Frost

Jeg synes servicen i Hellas er upåklagelig. Jeg kommer ikke til å velge bort Hellas med det første. Jeg har lyst til å gi min støtte til dette flotte landet og folkene der, og det gjør jeg ved å reise dit. Jeg tror ikke Tyrkia er noe for meg. Jeg har snakket med mange Tyrkiafarere. De kan fortelle om et rimelig ferieland, men også veldig masete selgere. Dette er noe jeg ikke kan fordra. Så jeg kommer neppe til å reise dit noengang.
Når det gjelder innkastere har jeg kun opplevd de som litt irriterende i havnegata i Chania, men ikke verre enn at de lett lot seg avfeie. Vi hadde nemlig andre planer. (Ela) ;)

Diddi

Selv har jeg vært flere ganger i Tyrkia,og nå Hellas,og mener det er stor forskjell på disse folkeslaga ;) Man får god service i Tyrkia også,men Tyrkerne virker ikke så ærlige i det de gjør/uttaler seg om. Hele tiden får man følelsen at de vil LURE deg,og veldig slitsomt med denne prutingen og innkastingen.
Går man i et bazarområde f.eks,er det ikke sjelden å høre at de roper ukvemsord av den grove typen etter turister som ikke stopper opp.
Vi hadde med datteren vår dit et par ganger når hun var rundt 15-16 år.Det var en STOR utfordring både for henne og oss. De var utrolig pågående i form av kommentarer,brev,slosskamper seg i mellom,fulgte etter henne i trapper etc og virket nesten som de var i stand til å drepe for å vinne :-[ Den ene gangen tror jeg vi var nede på stranden i 12 min,og den første invitasjonen ble sendt henne på en serviett. Gikk vi byen på kvelden fikk hun ropt slibrigheter etter seg,med div tilbud.Det endte med at hun ikke ville gå ut noen steder,og det ødela jo mye av ferien.De var som "blodigler".
På spisesteder etc er det god service,også på hotell,men har oppdaget at de kan stå å gi hyggelige kompliment for så å slenge "dritt" om vedkommende når de snur ryggen til.Veldig mye er et skuespill i Tyrkia,med dobbelmoral av verste slag.Treffer man Tyrkere ute på landsbygda i deres hverdag,så er det helt noe annet,enn i typiske turistsrøk.Der virker det som de tror vi er fritt vilt.
Drar man til naboland som Bulgaria eller Hellas,er gemyttet et helt annet. Alle vil så klart tjene penger på oss turister,men er stor forskjell på hvordan de går fram.Nå har jo vi mest erfaring med mindre steder i Hellas,og skal jo være ærlig å si at Rhodos by f.eks ga et litt annet inntrykk,men alt i alt vinner Grekerne denne "kampen" glatt ;D Ikke NOE mer å diskutere spør du meg,Anders :vinke:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...