Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på Lipsi, høst 2011

Started by Tjorven, 24. Mar 12, 19:54:01

Previous topic - Next topic

Diddi

Kjente meg igjen allerede,Tjorven ;D Bortsett fra hotellet da  :o :o
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Hehe, ja vi var glade for at det kun var for ei natt   ;)


Da bars det endelig ut på bøljan blå med katamaranen. Flott vær, men ganske vindfullt. Første stopp var innom Kalymnos, og Sisi gikk på dekk og knipsa








Dette fine motivet fanga hun fra Leros









There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

KariK

Tjorven

27. Mar 12, 20:51:29 #15 Last Edit: 30. Mar 12, 15:08:10 by Tjorven
Og endelig var vi på Lipsi. Det var to meget spente damer som steg i land, og plutselig sier Sisi: "Der er Anna, jeg kjenner henne igjen fra bildet i Lipsi-guiden". Vi ble ønska varmt velkommen, og geleida opp trappene til deres private terrasse, under Studio Galini, som hun og mannen Nikos driver. Her var det svalt og deilig å sitte i skyggen, hvor vi straks ble tilbudt en forfriskende frappe, og fikk hilse på resten av familien, døtrene Poppi og Soula, og sistnevntes skjønne barn Anna og Nikitas.
Praten gikk livlig, og vi sa at vi gleda oss veldig til å bo i dette huset vi skulle leie. "Huset"? spør Anna, og var visst ikke helt med. Jeg fortalte om svarmail med bilder fra huset som jeg hadde fått, og som jeg gledelig hadde takka ja til. Et øyeblikk ble det full forvirring,  :o begge døtre ble tilkalt, og etter en kjapp disputt på gresk, slo Anna ut armene og brast i latter. Internett var ikke hennes greie, det overlot hun til døtrene og var dermed ikke helt orientert. Hun antok visst at vi skulle bo på Galini. Helt orientert var tydeligvis ikke døtrene heller  :-[ men det ble da en ordning på ting, og innlosjert ble vi  ;D Ikke i huset, men på Galini i første omgang. Huset var nemlig lovt bort til en italiensk familie i fem dager framover  :-\  men etterpå skulle vi få flytte inn der vi hadde forespeila oss å bo.... Var det greit, eller  :D





Etter å ha blitt tilbudt et av deres to studio med herlig hav/by-utsikt, fant vi ut at det skulle vi nok holde ut  ;) Vi hadde tross alt 3 uker foran oss. Og som "trøst" fikk vi en visningsrunde oppe i huset, som lå rett ved siden av. Etter omvisninga der gleda vi oss enda mer til å flytte inn   ;D
Men først noen bilder fra terrassen til familien Matsouri


Anna ønsker oss velkommen, og Nikos arbeider med fisk i bakgrunnen. (Foto: Sisi)




Fiskeren Nikos i arbeid. Jeg trodde dette var dagens fangst  :-[  men Sisi fortalte meg nå iettertid at det er makrell som han brukte som agn til lina si! Den kom dessuten frossen og flybåren fra Norge, av alle ting   ;D



Ei meget hyggelig vertinne, Anna



Flott utsikt fra terrassen deres (foto:Sisi)









 
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Så fint med en reiseskildring, Tjorven og Sisi! Håper dere viser oss i forumet masse bilder!
Glika i zoi

Tjorven

Takk for det, Marjana, og mens du skrev la jeg inn flere bilder. Og flere skal det bli, vi har litt å ta av   ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Herlig, Tjorven! Gleder meg til mer....mye mer!  :)

kaka

Selv om dere ikke fikk det dere forventet, virket vertskapet veldig koselige, da  :)
KariK

karri

Hærlig å være med dere på tur 8) Og det er jo sånne turer som ikke går helt som planlagt man husker lengst. Det kan være litt slitsomt og bitte litt irriterende når man står midt oppi det - men når man ser tilbake, kan man se tilbake med et smil ;D  Kommer det flere overraskelser??? Gleder meg til mere  ;)
KARRI

Diddi

Å,så koselig å se alt igjen  :-* :-* Hvordan var det med beinet til Anna? Hun hadde veldig vondt når vi dro,og hun prøvde å få hjelp på et sykehus,men det var ikke enkelt i øyverdenen  ??? Tenk å ha en slik terrasse da ::)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan det var med benet hennes, frudiddi. Husker jo du nevnte det, men jeg syntes det ble litt for "privat" å spørre henne om det, siden jeg bare visste det via deg. Hun sa ikke noe om det selv, og klagde ikke over bena sine heller. Men hun huska at dere hadde bodd på Galini   :) Hun sa det var på samme studio som vi fikk, men så vidt jeg husker fra dine bilder bodde dere på det til venstre (sett fra kaia) mens vi bodde på det nærmest byen.
Samme det, studioet var koselig og vi hadde alt vi trengte der, samt DEN utsikten. Vi fikk jo med oss alt som skjedde når båtene kom og gikk, og titta vi mot venstre, lå byen der og glinsa som et nydelig postkort. Vakkert   :-* 
Om det kommer flere overraskelser, karri? Joda, du skal slettes ikke se bort fra det, men foreløbig får du bare vente og se   ;D


Her kommer et par bilder fra balkongen vår på Galini


Foto: Sisi





Fiskebåten til Nikos var parkert så og si utafor stuedøra
















There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Hva annet kan man si enn "sukk"? Sukk...  :)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...