Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på Lipsi, høst 2011

Started by Tjorven, 24. Mar 12, 19:54:01

Previous topic - Next topic

Tjorven

Det begynner å bli ei stund siden Sisi og jeg tråla rundt på Lipsi (august/september) i fjor, så tiden er vel inne for dele noen av opplevelsene våre med dere. Det er vel ikke feil å mimre litt tilbake for egen del heller, med tanke på trønder-regnet som aldri slutter å pøse ned   :(
Tenker jeg legger ut en liten "teaser" og ønsker dere velkommen til Lipsi med dette bildet   ;D  Denne gamle billett-kiosken var Lonley Planets check-point, og noe av det første som møter deg på vei inn i byen fra ferjekaia.
Håper dere vil være med oss videre   ;)


   
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders


Ole

Jeg joiner selvfølgelig! Common!  :)

karri

KARRI

IngeS

Legger du ikke inn flere bilder snart så legger jeg inn de jeg tok på Lipsi. HØRER DU TJORVEN?
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tjorven

I hear you loud and clear   ;D Takk for responsen, OG inspirasjon! Jeg begynner imorra, jeg...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Veeel, som det systematiske menneske jeg er (iallfall når det kommer til planleggeing, iverksetting og... der slutter det vel) så får man vel begynne der det begynner  ;)
I dette tilfellet starta det med Sisi. I flere år har hun passa kattene mine mens jeg har reist rundt i Hellas. Jeg har kommet hjem og overøst henne med beretninger fra mitt elskede Hellas, samtidig med et sterkt ønske om å dele dette med henne. Hun har aldri tidligere vært i Hellas, men jeg visste, og ønska så inderlig, at hun også skulle få oppleve dette.
Kanskje er det noe i det, at hvis man vil og ønsker noe sterkt nok, så skjer det  :)
Likevel, jeg var ganske uforberedt da Sisi meddelte at "du Tjorven, nå kan jeg bli med deg til Hellas til høsten". Plutselig og endelig lå alt til rette, og kattepass var ordna for både hennes og mine puser (en spesiell viktig faktor)


Det må ha vært noen soldager ifjor, for jeg husker jeg lå på verandaen med Hellasbøkene mine - i stekende solskinn - og lurte på  HVOR skal jeg ta henne med?? Sisi hadde nemlig aldri vært i Hellas (og hun stolte blindt på meg)  ??? Prestasjonsangsten og gudhjelpemeg'en tok meg med det samme, før jeg fikk samla meg; Sisi har sansen for det samme som meg  ;) jeg ville iallfall ta henne med til ei øy som var "typisk gresk", og helst ei øy jeg ikke hadde vært på før, men som vi kunne oppdage sammen.


Vi endte opp med Lipsi. Dit vil jeg, sa Sisi. Det hadde jeg ingenting imot (etter kanskje å ha smugmanipulert henne til å se på Dodekanes  ;) ) Og sånn ble det.
Men først skulle vi til Kos, hvor vi måtte overnatte før vi kom oss videre  :(  Jeg hadde booka et hotell i gangavstand til ferjekaia (trodde jeg) men SÅ nært var det ikke læll, skulle det vise seg. Hotellet var heller ikke helt som jeg tenkte meg   ??? og da vi endelig kom fram hadde jeg mest lyst til å hyle av fortvilelse  :'( Det var sannelig ikke DETTE førsteinntrykket jeg hadde ønska å gi Sisi!
Men først ,taxien fra flyplassen klarte selvfølgelig ikke å kjøre oss til tiktig sted, og satte oss av et sted jeg ikke kjente igjen fra hotellbeskrivelsen.Hm, jeg kjenner meg ikke helt igjen, sa jeg. Jo,det er her, påsto sjåføren.  Ok, kanskje dette er på baksiden, tenkte jeg, dødsliten etter en lang flyreise. Men jeg hadde mine bange anelser ( og når skal jeg lære meg å stole på meg selv istedet å høre på en greker som TROR han vet, og påstår han har rett, for å beholde æra si...)


Vi hadde ikke annet valg enn å ta med oss pikkpakket vårt og gå ut. Velkommen til Kos, tenkte jeg i mitt stille sinn, hva annet kunne jeg vente meg her.... Vi hadde havna på baksiden av et sykkelutleie-sted, skulle det vise seg  ;) De ante ikke hvor hotellet vårt lå, men satte himmel og jord i bevegelse for å finne det ut, og for å skaffe oss en taxi til dit vi egentlig skulle. Denne hjelpsomheten hjalp meg heldigvis til å gjenvinne troen på at jeg virkelig var i Hellas igjen  ;) 


Ok, ny taxi, og vi var egentlig ikke så langt unna, men denne sjåføren kunne iallfall peke på hotellet vi skulle til - OG jeg kjente meg igjen fra bildebeskrivelsene. Han skulle ha 6€ for den korte turen, og før jeg fikk sukk for meg bladde Sisi opp 10€ og keep the change  :o  Det ble litt innføring i € etterpå, men vi fikk oss da en god latter  ;D


På hotellet ble vi mottatt med åpne armer, hadde det ikke vært for eieren så hadde jeg gremtes den dag i dag. For rommet var ikke akkurat det jeg hadde ønska som Sisi's førsteinntrykk, for å si det mildt! Kanskje overdriver jeg litt, Sisi syntes det var helt ok, men JEG hadde liksom en forestilling om hvordan hennes første møte med Hellas (og bosted) skulle være. Det inkluderte ikke et nedslitt hotellrom med en balkong som man ble sjøsyk av fordi den hella såpass utover at man ble redd for å ramle ned. Eller at treverket virka så morkent at man ramla av den grunn. Eller at badet var heller nedsarva men likevel hadde en morsom "warning" på døra, osv. Men - sengene var gode og rene og pene, og vi sovna som to gråsteiner etter et godt måltid borti gata. Og hotelleieren var hjelpsomheten selv morgenen etter, og sørga for at vi kom oss dit vi skulle - til riktig avgangssted for vårt endelige mål: LIPSI

There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

KariK

Sisi

Yess!! Det er meg som heter Sisi, ikke mikkemikk. To mythos på¨båtturen og Kos var glemt.

Tjorven

26. Mar 12, 00:52:06 #9 Last Edit: 26. Mar 12, 00:55:12 by Tjorven
Takk til kaka, og dere andre som også likte det jeg skrev. Og ikke minst, artig å se deg på banen her, Sisi   8)  Tøft at du har "gakken" fra Katsadia som avatar  ;D  Har vært litt opptatt i dag, men fortsettelse med bilder kommer.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Så spennende,Tjorven :) Har hatt så mye annet å drive med i det siste,så har ikke fått så mye tid til forumet-men ble jo veldig glad når jeg oppdaget at  du har starta fortellingen din fra Lipsi ;D Gleder meg til mer :-* :-*
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Så koselig å høre, frudiddi, og du kommer nok til å kjenne deg igjen etter hvert   ;)

Men vi må vente på båten til Lipsi først, så her kommer et par bilder Sisi tok fra hotellet på Kos.
Flott utsikt fra balkongen, ikke sant   ;) ;)



Dette oppslaget var festa på baderomsdøra. Litt vanskelig å unngå vannsøl i dusjen der, men vi fikk oss en god latter   ;D



Vi var tidlig ute på ferjekaia morgenen etter (26.august forresten) Ja, vi var faktisk de første på plass....med hver vår Mr.Heavy



Så man måtte jo ta noen obligatoriske bilder fra området





Så var vi ombord i Dodekanes Express, og Sisi kunne nyte to eksemlarer av sin nyvunnen favoritteleksir, som hun foreviga her.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...