Logg inn med Facebook eller Google!

Fotokonkurransen 2011 - Småprat, spørsmål og diskusjon

Started by Ole, 14. Mar 11, 21:01:19

Previous topic - Next topic

Ole

Og hvis folk legger inn unaturlig store bilder, så blir det bare tull når man skal lese sider. Kjedelig å måtte scrolle milevis sidelengs for å se et bilde. Hvis folk klarer å holde seg til max 800 pixler (eller helst litt mindre), så funker det. Jeg legger ikke inn noen begrensninger på dette nå, men vil vurdere det fortløpende.

Anders

Her hos meg ble iallfall det der ganske vellykket. Bildene er allerede "blåst opp"... jeg bruker 1366x768 som skjermoppløsning på laptop'en.

Ole

Jeg også bruker  1366x768, og når bildene er på 800 pixler er det bra. Verre blir det når bildene blir større og scrollbaren nederst kommer opp. Spørs hva Marjana sier nå da!

Anders

Hehe... men med den oppløsningen er 1024 på horisontalen det maksimale før scrollbaren kommer. Tror jeg har lagt ut alle mine bilder i den dimensjonen (jeg "masse-eksporterer" via Picasa så slipper jeg behandle hvert enkelt bilde for å få det under kb-grensen).

Ole

Etter min mening er dine bilder for store, Anders. Med min skjermoppløsning på 1366 pixler må jeg nå scrolle sidelengs for å se bildene. Men smaken er som baken......


Tjorven

Quote from: Ole on 12. Oct 11, 17:49:29
Du får prøve nå, Tjorven og se om det er slik du vil ha det. Så får vi se om noen kommer inn og er misfornøyd med at de må scrolle pga. liten skjerm. Til lags åt alle kan ingen gjera! Har utvidet bredden på sidene i samme slengen, så blir det i alle fall litt bedre for de med liten skjerm. Det blir litt scrolling med en skjermoppløsning på 1024 pixler, men ikke mye.


JIPPI   :juble: :juble: :juble:  Jeg trodde det var synsbedrag da jeg "plutselig" oppdaga bildene i stort format igjen. TUSEN TAKK, OLE!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Quote from: Ole on 12. Oct 11, 18:29:52
Etter min mening er dine bilder for store, Anders. Med min skjermoppløsning på 1366 pixler må jeg nå scrolle sidelengs for å se bildene. Men smaken er som baken......


Jøss? Må du det? Ikke en scrollbar i sikte her???
Men jeg kan være enig i at de ble litt store ja... er jo nesten like irriterende å måtte scrolle nedover for å se hele bildet. Okay... skal teste :-)

Anders

Hadde visst testet allerede  :-[
Okay... 800x600 it is!

Tjorven

Vet ikke om du har nevnt noe om dette i årets konkurranse Ole, men jeg syns det er kjekt å vite hvor bildene er tatt, så vi får vite det også, når resultatene er klare. Hva syns dere andre?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Tror ikke det blir noe av det, Tjorven. Nok å holde styr på som det er, og de fleste skriver ikke hvor bildene er tatt. Men i ettertid kan jo fotografene informere om det.

Tjorven

Det var ikke meninga å gi deg merarbeid, Ole  ;)  Vi kan sikkert lage en "Her er bildene tatt-tråd" i etterkant.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Vi får se.....mulig det blir noe, men lista blir uansett ikke komplett.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....