Logg inn med Facebook eller Google!

Reisemåter til Amorgos

Started by Svein~B, 17. Nov 10, 18:29:21

Previous topic - Next topic

Tjorven

Takk igjen, Svein. Ja, Blue Star er iallfall til å stole på, og stødig på sjøen. Siden den går daglig, går det jo an å ta en overnattingsstopp på Naxos for den som ikke liker så lange reiser i ett strekk  ;)

Så var det returen. Hvis Seajet ikke går, når går da Blue Star fra Amorgos? Fins det en direkterute til Santorini, eller går den inn flere steder, og i tilfelle hvilke? Og når er den framme på Santorini?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Takk igjen, Svein. Ja, Blue Star er iallfall til å stole på, og stødig på sjøen. Siden den går daglig, går det jo an å ta en overnattingsstopp på Naxos for den som ikke liker så lange reiser i ett strekk  ;)

Så var det returen. Hvis Seajet ikke går, når går da Blue Star fra Amorgos? Fins det en direkterute til Santorini, eller går den inn flere steder, og i tilfelle hvilke? Og når er den framme på Santorini?

Nei, det går ikke Blue Star direkte fra Amorgos til Santorini, det er to forskjellige ruter, men begge går innom Naxos. Blue Star går fra Amorgos i 6-7-tida om morgenen, noen netter fra Egiali og noen netter fra Katapola.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Sjekket litt på OpenSeas.

Det virket som om retur til Santorini direkte fra Amorgos/Katapoli utenom høysessongen var Scopelitos Express søndager 0800-1125 i 2010.

Ellers i høys. SeaJets m. Superjet 1525-1625

Forøvrig ikke noe fornøyelse i området rundt Paros - opptil stiv kuling og landligge. 4 - 12 grader som vist ovenfor.

http://www.livestream.com/parosweb

Kristian
Kristian/Planer er til for å utsettes

Kristian

Ble vekket på Elenis av Blu Star-en for noen år siden.

Ser ut som Blue STar 1 eller 2 på Rodos-ruten
Kristian/Planer er til for å utsettes

Svein~B

I tillegg til Express Skopelitis, som er hjemmehørende på Amorgos, er det flere lokale ferjer i Kykladene. Dette er Aeolos Kenteris II. Hun har base på Syros og går derfra til Amorgos via Paros, Naxos og enten Småkykladene eller Donoussa på dagtid på mandager. Det gjorde hun i hvert fall både i fjor og i forfjor. Andre dager går hun til andre øyer i Kykladene. Hun var innom både Egiali og Katapola midt på dagen, før hun returnerte. Hun gikk innom Donoussa den ene veien og Småkykladene den andre veien og jeg tror rekkefølgen varierte, at det var annenhver mandag den ene veien og annenhver mandag den andre veien. Her ligger hun ved kai i Katapola.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her har vi Superjet. Hun har nettopp lagt fra kai i Katapola. Både i fjor og i forfjor gikk hun fra Pireus om morgenen, via Milos, Folegandros og Santorini til Amorgos. Bortsett fra det var rutene forskjellige i fjor i forhold til i forfjor. Det kan tyde på at det blir forandring igjen i år. I fjor gikk hun, som Tjorven sier, via Naxos og Koufonissi på vei til Amorgos. I forfjor gikk hun via Koufonissi etter Amorgos. Rutene for kommende sommer blir sannsynligvis lagt ut i mai.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Vil bare opplyse om at Sea Jets sommer-ruter for 2011 er lagt ut allerede. Gjelder også for Blue Star.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Blue Star er nevnt et par ganger i tråden. Jeg tok altså Blue Star 2 som nevnt helt innledningsvis. Den gikk bare én gang i uka da jeg reiste, på lørdagskvelden. Den går ikke nå for tida, men den skal gå samme ruta senere i sommer.

I tillegg går en av de to søstrene Blue Star Naxos eller Blue Star Paros fra Pireus hver dag klokka 17.30. De går innom Paros og Naxos på veien alle kvelder. Det er altså de vi tenker på når vi lenger opp i tråden har snakket om ei ferje som går fra Naxos sent om kvelden og kommer fram til Amorgos midt på natta. Stort sett annenhver natt går de etter Naxos innom Donoussa før Egiali og etterpå videre til Astypalea der de snur og går samme veien tilbake. De andre nettene går de innom Heraklia, Schinoussa og Koufonissi (det er disse øyene som kalles Småkykladene) før hun snur i Katapola og går samme veien tilbake.

Her har Blue Star Naxos nettopp lagt fra kai ved Donoussa på vei mot Pireus.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...