Logg inn med Facebook eller Google!

Nafpaktos

Started by Tjorven, 08. Feb 10, 16:39:20

Previous topic - Next topic

Kalimera

Jeg får vel kanskje påta meg oppgaven som vert og guide jeg da  :happy7: ?

meze

Dette virket veldig interessant og spennende. I 2011 tror jeg vi får forlate øyene for en stund, og konsentrere oss om fastlandet. Herlige bilder også....

Tzasiki

Takk for informasjon / tips om Nafpaktos og omegn, vakre bilder også!!Dette frister - også! :cheers:

bengalow

Åh...jag glömde att nämna Nafplion, som \"älsklingsplats\".....!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Kalimera

For å få et nærmere inntrykk av byen legger jeg ut noen flere foto av akkurat Nafpaktos by.

kaka

Jeg fikk ikke mindre lyst til å besøke byen, nå Kalimera. Og jeg tror du ville blitt en ypperlig guide!
KariK

Tjorven

Klart vi må ha med deg, Kalimera  :cheers:  det blir jo kjempeopplegg med all kunnskapen du sitter inne med :) Takk igjen for  herlige fristebilder. Sitter bare å ojer og akker meg av ren fryd  :flower:
Hva anbefaler du, forresten, mai eller juni?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kalimera

Mine desederte favorittmåneder er juni om vår/sommer og september etter at grekerne har startet på jobb igjen.

Så fra mitt synspunkt er juni en fin tid. Det er enkelt å finne rom (også noe rimeligere) da det er lite turister i dette området på denne tiden; stille og fredelig!

Som jeg nevnte litt tidligere stiller jeg gjerne opp, organiserer litt og viser dere rundt i Nafpaktos og områdene rundt.

Tjorven

Takk igjen, Kalimera :)  Jeg har surfa litt rundt på jakt etter bosted, men finner stort sett kun dyre (ut fra mitt budsjett) hoteller. Er man to, er det jo overkommelig for noen dager, men jeg reiser mye alene og blir på et sted over lenger tid. Da prøver jeg å finne rimeligst mulig bosted, og ofte er disse overnattingsstedene de mest sjarmerende også.

Men hvor finner man disse på nett, og hvordan er prisnivået generelt i dette området sammenlignet med Hellas forøvrig?
Med tanke på en snarvisitt i høst, fant jeg Afrodite, som har både hotell og pensjonat ved Gribovostranda. Hotellet haddet priser, men ikke pensjonatet :(  men det så trivelig ut der, og regner med at prisen er noe lvere der også?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kalimera

Jeg skal ned til Nafpaktos en tur nå i påsken. Jeg vet om endel mindre steder og jeg skal sjekke opp et par av stedene for deg og komme tilbake med pris. Afrodite kjenner jeg til, spiser der av og til. De er hyggelige der og beliggenheten kan ikke bli bedre!

Det kommer nok litt an på antall netter osv. Generelt sett er prisene de samme her som ellers på fastlandet.

Jeg benytter hotellet i linken nedenunder. Her kjenner jeg eier og det er mulig å forhandle litt, men dette er jo også i utgangspunktet forholdsvis dyrt men har en veldig fin beliggenhet.

http://www.hotel-flisvos.com/

Tjorven

Flott hotell, ja, men som du sier, også dyrt.
Takk for svar, og kjempefint om du kan sjekke litt rundt for meg når du kommer nedover (heldiggrisen) Kalimera :)  Som sagt trives jeg best på litt \"hjemmekoselige\" familiedrevene småsteder, og så sentralt som mulig (pga vonde bein innimellom) ikke fordi jeg ikke gidder å bevege meg rundt omkring. Og sånn sett så jo Afrodite helt flott ut.

Regner med å bo et sted 3-4 uker, avhengig av prisen. Kan jo nevne at jeg bodde supert i 3,5 uker for 20€/natt på Antiparos ifjor, og har fått et stort studio, meget sentralt for 23€ for 1 mnd i år, også på AP.
Er ikke ute etter noen luksus, men kjøleskap og balkong/terrasse er et must ;)
Blir spennende å høre når du kommer hjem, Kalimera. Jeg setter stor pris på all info og hjelp som du bidrar med  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Nå er det så mye info her at jeg blir helt, - ette eller annet.
Har begynt å fable om, - hvis jeg får tur til Kardamili/.. i mai-juni, - muligheten for en tripp oppom Nafpaktos, med en overnatting.
Er det kronglete å komme seg dit fra Kalamata?
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...