Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder och video mellan Pigadia och Lefkos + info om resan.

Started by Halvar, 27. Oct 09, 03:33:47

Previous topic - Next topic

Halvar

Nu har jag gjort en video med både video klipp och bilder..
Gick inte att lägga upp video här på sidan, som jag förstått..

Så har lagt upp den på youtube. När jag, min flickvän, farsan och hans dam var i Karpathos i september 2008....



Komentera gärna med både posetiva och negativa saker så jag vet till nästa gång jag gör en video..

( För övrigt en underbar resa ) ( Förutom hotellet Ladis som vi inte hade något varm vatten på hela veckan + lite små saker som inte spelar någon större roll när man är utomlands, typ som att \"alla\" (4st?) tv kanaler var så suddiga att man knappt såg vad som hände på tvn. Nästan aldrig någon personal där. Det gick inte att stänga våran balkong dörr helt, och man kunde lätt hoppa in på våran balkong och sen in i lägenheten, men det oroade vi oss inte för här på Karpathos. Och det sprang en hund inne på hotellet, som ingen där ägde, och naffsade/ bet oss i benet. Och varken han som jobbade på hotellet eller Apollo gjorde något åt nått av sakerna. )


Men annars var resan underbar ( första gången i Grekland, har varit i Spanien ett 10 tal gånger och har även varit i Italien ), Karpathos har varit det skönaste stället jag varit på och vi håller redan på att planera in en ny resa till våren.. Dock inte samma hotell.

Varje kväll satt jag och min festmö på Grand- E.. Väldigt skönt ställe och super trevlig personal som man satt och snackade med varje kväll..

2 dagar var vi i Lefkos och badade, riktigt härligt var det.. Resten av dagarna badade vi i stranden utanför Pigadia. Och åt lunch vid Dolphins. Det gick både snabbt och var väldigt gott..

Sen gick vi och tittade i affärer.. Sen gjorde vi inte så mycket mer.. Mest låg i solen och slappade..

Vill tacka för alla tipps jag fick innan resan av många här  :compress:

Hellasfrelst

Så morsomt å se bilder og video fra Karpathos, og spesielt videoen fra den smale veien inn til Lefkos. Da var jeg tilbake igjen for fullt. Vi bodde i trivelige Lefkos i en uke for noen år siden. Det er jo langt ute på landet, men inneholder alt du trenger i ferien. Og så den herlige stranda da. Og på stedets eneste bar fikk jeg den gang servert den beste Irish Coffee noensinne.
 :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

MaFi

Jeg la spesielt merke til Apela (1:42).. Jeg har aldri vært på Karpathos, men der så det deilig ut, sann!

Riitta

Trevligt att ni trivdes så bra på Karpathos :bom: har undrat ibland hur det gick med resan :cyclopsani:  :bom:
Fina bilder och video har du också gjort :cheers:

Riitta

Halvar

Tack så mycket alla..

Hade tänkt och skriva en rapport tidigare hur resan var, men den blev aldrig av, förens nu..

Längtar massor tillbaka.. Vi skulle åkt nu i september igen, men flickvännen fick inte ta ledigt från praktiken...
Så det lär bli av nu i maj istället, förhoppnings vis..  

Det skulle vara roligt att träffa andra personer som vi kan umgås med under resan.. Såg inte någon från Sverige som skulle vilja umgås med någon i våran åldersgrupp ( Vi är 18 och 20 år )

Skulle vara roligt att träffa någon som jag och min flickvän skulle kunna ta någon drink med..

Riitta

Vi gamlingar gillar drinkar också :drunken:  :wink:

Riitta

karinafp

Vi åker inte ner förrän den 17 juni, men om ni är kvar då, så har vi tre ungdomar i lämplig ålder med oss, varav en är utbildad bartender....  :drunken:

Karin

Halvar

Det verkar intressant, men låter lite sent, men man vet aldrig ;)

Hur gamla är ni?

Förmodar att du är tjej enligt namnet. Dom andra 2 killar eller tjejer?

Var du nere runt den 25 september förra året? Har för mig att jag såg dig med en kompis på Grand E?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...