Logg inn med Facebook eller Google!

På X og tvers på Milos

Started by Ole, 08. Aug 09, 21:37:24

Previous topic - Next topic

Anders

Webcam fra Adamas. Den piren/moloen til venstre har blitt forlenget siden vi var der ifjor.  http://webcam.milos-greece.com/
Og her et webcam fra Pollonia  http://www.milos-travel.com/webcam/webcam.htm
Og jeg er eig med Ole... to dager på Milos er for lite :-)

Diddi

Vi hadde bil de fem dagene vi var der,og det angrer jeg ikke på.De beste stedene når man med bil etc mener nå jeg  ;)
Går jo an å ligge på stranden i Adamas også,men ikke førstevalget mitt  8) Tror vi betalte 90 euro for en liten bil.Tok den til flyplassen når vi reiste hjem,gikk fra den ulåst-med nøklene i :o No problem  ;D ;D Herlige Hellas.....
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

filhellener

Quote from: Tjorven on 17. Jul 12, 23:47:11
Verre å finne fram på Milos enn i Berlin, sier du  :o Det begynner å ane meg hvordan våre turer med leiebil vil fortone seg i september  ;D ;D   Kanskje trenger vi mer enn to dager, siden vi har glemt å legge inn "feilkjøring" i programmet  ;)   Likevel, det gjør ikke noe om man skulle tulle seg bort litt, du fikk da med deg litt av hvert på bomturen din, ser jeg  :D


Ikke gru deg til å kjøre på Milos, Tjorven  :) 
- jeg har ikke vært i Berlin, o m jeg skulle dit ville jeg ikke tenkt på å kjøre bil inne i byen  :o
Men d e t forstår jeg nå er v e l d i g enkelt  8)  - så kanskje  ;) ;D

Vi leide også bil i 5 dager på Milos ( i 2008) helt uten problemer, kom oss a k k u r a t dit v i ville helt uten problemer  :)  - kanskje jeg skulle si dessverre, for hva vi gikk glipp av fordi det var så enkelt å finne riktig vei, vet jeg jo ikke  ;)

Anbefaler gjerne m e r enn 2 dager med egen bil, uansett, Milos e r ei herlig øy  :--
. og en dag på sjøen på båttur rundt øya m/ besøk på Kimolos, er og et must, men det vet du sikkert  :)
Kari

Tjorven

Ole og Anders, jeg drar da ikke til Milos for kun to dager  :o Det kom ikke fram i spørsmålet mitt, men vi skal være der i 10 dager  ;D og lurte på om to dager - med leiebil - er nok. Det har jeg jo i grunnen fått svar på fra frudiddi og Filhellener, vi trenger nok et par dager til skjønner jeg  ;)  så takk for tipset.


Og mens jeg nå har dere Milosfarere her: Har hørt at solnedgangen skal være spesiell vakker sett fra Plaka. Derfor har vi lyst å ta en kveldstur dit for å nyte den og et godt måltid. Har noen et tips til hvor vi kan få med oss begge deler samtidig, eller må man helt opp til Kastro? Tror ikke jeg kommer meg opp dit, nemlig.
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: Tjorven on 18. Jul 12, 20:12:06
Og mens jeg nå har dere Milosfarere her: Har hørt at solnedgangen skal være spesiell vakker sett fra Plaka. Derfor har vi lyst å ta en kveldstur dit for å nyte den og et godt måltid. Har noen et tips til hvor vi kan få med oss begge deler samtidig, eller må man helt opp til Kastro? Tror ikke jeg kommer meg opp dit, nemlig.


Jeg har dessverre ikke noe tavernatips, Tjorven, har vært opp i Kastro og sett solnedgangen derfra, og vakker er den  :sol: 
Håper du får tips om en taverna i Plaka hvor du kan nyte solnedgangen  :)
Kari

Ole

Sorry, Tjorven! Jeg misforstod...

Da jeg var på Milos ble jeg fortalt at solnedgangen på Sarakiniko var veldig fin. Kan tenke meg at de hvite steinene får en fin rød/oransje/rosa farge. kan tenke med det er fint!

Tjorven

Godt tips det også, Ole, men det var denne middagen da  ;) Men trenger ikke henge meg så mye opp i det. Siden vi skal bo i Pollonia, kan vi også rusle bort til nordvest enden av "halvøya" som stikker ut der. Har sett noen flotte solnedgangsbilder derfra også.
Ellers driver jeg å ser igjennom alle de fantastiske Milosbildene til Ole igjen  :-*  Enda artigere nå, når jeg vet at jeg faktisk skal dit snart  8) Det er så utrolige mye flott å se der, så vi vil ha med oss mest mulig.
Vi hadde også tenkt oss en båttur rundt øya, men vi ble litt skeptiske til disse båtene med ca 100 folk ombord  :o og 9-10 timer til sjøs. Virker som litt for mye av "det gode" for vår del. Derimot fant jeg en båtutflukt fra Pollonia som jeg har lest veldig rosende omtaler og sett bilder fra. Den går ikke øya rundt, men har likevel mye severdig på programmet, med kun plass til et dusin mennesker og i mer avslappede former. Den turen appellerte til oss, og er noe vi vil ha med oss.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sunnaelskersol

Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...