Logg inn med Facebook eller Google!

Kort veg til tavernaen

Started by stein, 08. Jun 09, 17:37:08

Previous topic - Next topic

stein

08. Jun 09, 17:37:08 Last Edit: 04. Jan 12, 19:49:25 by stein
Hei.
Sitter med Google Earth for å finne nye fine havner. Perfekt som supplering til Greek Waters Pilot. Et av kriteriene er kort veg fra båten til tavernaen. Noen bedre enn Korfos? I Steni Vala på Alonissos er det også bra. Ned til 5 meter mellom båten og tavernaen hvis du er heldig. Noen som har funnet noe bedre. Vourkari på Kea er heller ikke dårlig.
Stein

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Heidrun

Chania havn er heller ikke å forakte. Kan faktisk komme under 5 meter fra tavernaen der
Yamas til livet og til

stein

Quote from: \"Heidrun\"Chania havn er heller ikke å forakte. Kan faktisk komme under 5 meter fra tavernaen der

Men er ikke tavernaene rundt det innerste bassenget? Kommer du inn der med seilbåt?
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Heidrun

Har sett noen seilbåter der. Så det skal vel gå greit. Men hvorfor ikke be grekere ombord i din båt og la kelneren komme til din båt. Lage din egen taverna på en måte.For da kommer du ikke nærmere en Taverna en det
Yamas til livet og til

nille

Nå har ikke jeg prøvd ut så mange av øyene, og spesielt ikke sjøveien, men den nye marinaen i Pythagorion, Samos, ga et godt inntrykk. Vi var et par ganger på tavernaen der fordi vi bodde på Penelope, et hotell som lå lenger opp i høyden, og som var eid av samme familien. Tavernaen var godt besøkt av seilere, og det var der jeg fikk den definitivt beste greske salaten på hele uka! Menyen ellers prøvde jeg ikke, men hyggelige og imøtekommende innehavere!
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

stein

09. Jun 09, 12:20:43 #5 Last Edit: 04. Jan 12, 19:50:10 by stein
Godt forslag med egen kokk.

Det med Pythagorion var godt og høre. At det også finnes muligheter i nærheten av den nye marinaen. Å ligge inne i byen slik vi gjorde før var jo helt maksimalt, selv om det var 10 meter til tavernaen på andre siden av strandpromenaden, hehe. Blir ofte ikke det samme når det bygges en ny marina utenfor byen.



Kom på en til: Vathi på Methana halvøya. Perfekt liten havn. Ikke mange skritt til tavernaen her!
Stein
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Haakon

Vi seilte nå nylig på de Ioniske øyene, og mange av stedene slo vel den 5-metersgrensen, skulle jeg tro...
Især Sivota på Lefkas, men også Vathi på Ithaka og Fiscaro på Keffalonia oppfyller det der i godt monn. Hvis du er tidlig nok ute...
Ellers hadde vi vel kanskje godt av den mosjonen som 50 meters gange fra båten til tavernaen gir....

stein

Hei.
Har inntrykk av at alle steder som heter Vathi er bra for oss seilere. Jeg har ikke vært i Vathi på Ithaka, men de jeg husker er Vathi på Kalimnos, Vathi på Sifnos og Vathi på Methanahalvøya. Alle topp steder å dra til.
Vathi på Ithaka er notert til neste tur i Ionians.
Har hatt bare dårlige opplevelser med Sivota, men det er en annen historie.
Stein
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

I høst var jeg i Korfos to ganger. Bildene er fra første besøk der Petter er ute med målbåndet for å sjekke avstanden fra landgangen til første stol på tavernaen. Ny rekord. Den lyder på 1,55 meter. Skulle vel gå greit å krabbe hjem da?
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Liv

Artige bilder. :cheers:

Egentlig kunne du vel ligge på båten og har armene/overkroppen innpå tavernaen...he-he..... :clown:

Tjorven

Eller bare et lite svalestup, så er det rett i seng etter god mat/drikke om kvelden ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

stein

20. Jan 11, 14:35:00 #11 Last Edit: 04. Jan 12, 19:51:26 by stein
Det er fredag 3.september 2010. Vi har igjen bakket inn til en av de 2 tavernaene i Korfos. Vi har valgt tavernaen til venstre denne gangen når vi ser inn mot land. Etter å ha lagt ut landgangen sjekker vi hvor langt det er til den nærmeste stolen på tavernaen. NY REKORD! 1 meter og 8 cm.
Innehaveren dekker et flott langbord med hvite duker til oss på kvelden. Maten var kjempegod!

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...