Logg inn med Facebook eller Google!

Bosted for småbarnsfamilie på Antiparos

Started by Elisabet, 03. May 09, 13:16:59

Previous topic - Next topic

Elisabet

Etter å ha lest masse her inne...fantastisk side å finne!...har jeg funne ut at vi må dra til Antiparos! Sammen med mann og to jenter på 2 år drar jeg til Santorini 23. mai!! Vi har bestilt 2 ukers pakke med Apollo med hotell på Santorini, men vi kommer til å dra på egen hånd til Antiparos.

Er det noen som kan anbefale bosted som gjerne har to soverom og lite trafikk rett utenfor? Med to som løper i hver sin retning kan det være greit å ikke bo ved trafikerte gater (eller er det ikke trafikk der kanskje?) :sunny:

Gro

Velkommen til Hellasforum Twinny :flower:
Antiparos er et flott sted med to små barn så tidlig i sesongen :-) Jeg skal se om jeg finner tilbake til den linken der det er oversikt over hotellene på Antiparos. Den er veldig fin da det er et kart som viser hvor de ulike stedene ligger :-)
 Jeg og en annen herfra (Tjorven) reiser samtidig som dere, men vi er voksne og single og har nok litt ulike behov når det gjelder det å bo.
Det er et hotell som heter Lillys Island som jeg bare har hørt godord om fra familer som reiser med små barn, det er det beste jeg kommer på i farten. Kouros Village har fått blandet omtale, men slik jeg har oppfattet det så er det flott så lenge man kommer litt opp fra bakkenivå, men som sagt jeg skal se om jeg finner en link til deg.

Da fant jeg linken, det er den øverste :-) Om du bruker den godt, så klarer du å orienterer deg vil jeg tro :-)

Lykke til  :flower:

http://www.antiparos-isl.gr/

http://www.greeka.com/cyclades/antiparos/index.htm


http://www.antiparos.gr/english/results.asp?IdCategory=11
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Hei Twinny, og velkommen hit.
Jeg reiser også til Santorini med Apollo 23.mai (fra Trondheim) og videre til AP på egen hånd :)

Kan godt anbefale dere Maria\'s Place - www.mariasplace.gr - der jeg selv skal bo. Der fins både rom, studio og leiligheter, og bostedet ligger litt i utkanten av selve sentrumskjærnen. Like ved finnes også en langgrunn strand som egner seg godt for barn.

Ellers kan du prøve www.antiparos-island.gr (eller .com, husker ikke helt i farta)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Elisabet

Tusen takk for flotte svar! Det var kjapt :flower:  

Vi drar fra Bergen. Jeg og mannen har vært på Santorini, Milos og Ios for 5 år siden. Blir spennende å dra med barn, men mest av alt gleder jeg meg :cheers:

Tjorven

Jeg har heller aldri vært på Antiparos før. Gleder meg vilt jeg også og det virker som ei øy der både vokne og barn trives :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Elisabet

Helt enig!

Tror det er på tide jeg orientere mannen om at jeg har funnet ut hvor vi skal :biggrin:

Tjorven

Kanskje en fordel det, ja. Kjekt å vite hvor man skal, lissom ;) Vet om flere menn som har sansen for denne øya, så trolig vil han også dele gleden med deg.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"Twinny\"Helt enig!

Tror det er på tide jeg orientere mannen om at jeg har funnet ut hvor vi skal :biggrin:

Du får vise han den fine tråden om Antiparos her inne :)
 :cheers:  :flower:  :cheers:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Vet ikke om jeg kommer med samme fly. Jeg lander fr







Hvor lenge skal der være på Antipaos? Jeg tar meg gjerne av barna deres et par dager, i bytte for en middag feks.Bare til orientering, jeg har jobba i barnehegei 10 år tidligere, men det vikktigste er jo kjemien mellom barna og de voksne
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Her fant jeg en fin link til til deg om Antiparos (om du ikke hadde sett den):

http://www.elgreko.net/reiser/kykladene/antiparos/index.htm

Ps husk å bruke menyen til venstre :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Elisabet

Å her var det komt flere svar jeg ikke har fått med meg!
Vi tenker å bli en uke på Antiparos, slik at barna får ro. Vi har hotell på Santorini i to uker, men har ingen planer om å være der hele tiden.

Så snilt, Tjorven :compress:
Du får sende meg mobilnummeret på pm, så kan det godt hende vi kaster oss på det tilbudet :cheers:

Takk for flott link, Gro! :compress:  Skal lese nå :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...