Logg inn med Facebook eller Google!

Laganas eller Argassi ?

Started by 5ifamilien, 18. Feb 09, 09:32:06

Previous topic - Next topic

5ifamilien

Hei,
Vi er 4 \"voksne\" jenter 35 + - som vurderer Hellas og Zakynthos i september. Hvilken \"by\" anbefaller dere å bo i ? Vi liker en fest.... men i litt roligere former enn \"20 åringen\"...
Evt noen andre Greske øyer å anbefalle i september ?

Tessi

Argassi har jeg også lurt litt på! Så jeg venter spent på svar. =) I Laganas tror jeg det er en del unge mennesker som fester på diskoteker, men jeg er ikke sikker altså!

meze

Nå gir jeg meg ut på noe jeg kanskje ikke skulle gjøre, men jeg er fryktelig negativ til Zakyntos, og spesielt Laganas. Jeg var der i 1991 og det er ingen grunn til å tro at det har blitt bedre med årene. I Laganas var det bare hoteller og barer og puber. Det virket som om ingen bodde der fast. Kilometervis med strender, så langgrundt at man måtte gå mange hundre meter for å få vann over knærne. Stedet var totalt dominert av engelskmenn, noe både mat og musikk bar preg av. Med andre ord; man måtte finne andre steder på øya og tilbringe de 14 dagene. Vi leide mopeder og kjørte over til den andre siden av øya hver dag, og i Argassi og nedover langs kysten på den siden, var det mye triveligere. Øya ellers var pen og grønn, med mange koselige landsbyer, så det var ikke helt svart. Men.... hvis man er glad i Hellas og det greske, så er ikke dette stedet, etter min mening. Kanskje andre har helt andre erfaringer......

Annlaug

Argassi i september er veldig stille. Ikke mye party der om det er det dere søker. Det er en bargate med britiske barer og gjester. Da vi var der siste gang i september 2007 var det kommet veldig mye All inclusive for øst eurpeere. De holdt seg rundt bassenget og dermed ble det ekstra stille i restaurantene. Laganas er party plass for unge og veldig fulle engelskmenn. Nå er jeg bombastisk men har vært  2 x 2 uker på øya og utforsket den på kryss og tvers. Laganas ville jeg unngått og Argassi er veldig stille om høsten.
Er helt enig med meze om at dette ikke er en typisk gresk øy. Men den er grønn og fin og vannet og strendene litt utenfor Argassi er helt fantastiske.

5ifamilien

Var innom reisebyrået i dag - og Zakynthos var ikke første stedet de anbefalte - iallfall ikke Laganas. De sa det samme som ei på forumet skrev tidligere her.. \"Lite greskt og mye Britiske ungdom.. \"Vel, det finnes jo så mange skjønne greske øyer - så hvorfor ta sjansen :-)

Tzasiki

Ja nå måtte jeg svare på dette. Jeg er helt enig med Meze.Det hun skriver stemmer helt med min erfaring.
Jeg var på Zakynthos med min  mor for ca. 12 år siden og vi bodde i Laganas i en uke. (jeg var da 32 år).  Dette var et  sted kun for å plassere turister, ikke noe idyllisk. Kun barer, og hoteller.. Tror ingen fastboende holder til der.  Stranden var ok, men \"avføringen\" til skilpaddene som kom opp på stranden sent på kvelden/natten  lå overalt.. (selv trodde jeg det var gressballer første)..  Vi syklet rundt overalt på øya hver dag. Øya var fin ellers med koselige landsbyer. Husker det var spesielt fint på den andre siden av øya (forbi Zakynthos by)..  
Argassi hvet jeg ingen ting om. Tror ikke jeg var innom der..

Jeg har vært mange steder i Hellas. Hvis dere vil besøke  de Ioniske øyer er Keffalonia eller Corfu å anbefale. Corfu har den store vakre byen i tillegg, og er en meget vakker øy.  Keffalonia er også  bare helt nydelig!!.
Å bo i nærheten av Argostoli tror jeg vil bli bra for dere over 35+. Lassi kanskje ?? Se Star Tour eller Apolloreiser. Jeg vil selv tilbake til disse øyene, kanskje spesielt Keffalonia...,
da dette var virkelig en drømmeøy...vakker, vakker...

 :flower:  \"Selv en reise på tusen mil, begynner med et lite skritt\". :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...