Logg inn med Facebook eller Google!

Mikke på Karpathos

Started by Riitta, 29. Apr 07, 09:25:33

Previous topic - Next topic

bengalow

Aaahhhaa, nu dj-lar!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

-POE-

Skaffa en isolerad bultsax och kapa ledningen till el-ändet!
Stoppa i ditt grekiska kontantkort i nallen och ring in ett par bombhot.
Ställ en Ica-kasse med lite överblivna sladdar vid entre´n.
Fyll vetemjöl i en påse märkt riskavfall/mjältbrand och lämna på parkeringen.

Reclaim Staffanstorp! Ner med LRF! Stoppa Bonnamarknaden!

//Mullah PO  zqvvvv
//PO

Margrethe

Quote from: \"bengalow\"Beträffande musik på tavernor, så finns det en lag i varje land, som beskriver \"högt ljud\" som störande. Jag kan tänka mig, att närboende inte är så trakterade av, att försöka \"somna\" till turister och vanliga grekers \"opa-opa\" varenda natt. Visst, vi som kommer dit ner och tror, att de inhemska älskar vårt besök, kan säkert finna sig i det. Men de andra - som vill sova för att kunna jobba dagen efter...? Nu i helgen skall det bli något som heter \"Bonnamarknad\" här i Staffanstorp. \"Världens största mobila nöjespark\" kommer hit....vi bor bara 100 meter från skiten, och kan inte ens protestera. Är det någon som har ett bra recept på \"Molotov-cocktail\"?

Ja, jeg kan jo forstå det hvis det er opa-opa hver eneste natt og et helvetes spetakkel, men jeg tenker igrunn mer på denne bakgrunnsmusikken som man hører når man går på tavernaen for å spise. Jeg MÅ nesten ha denne i bakgrunnen, jeg! Hvis ikke så blir det ikke det samme! ztweeeeeeeee
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Frappe

Quote from: \"Mikke\"Hej!
 Idag kopte jag biljett fran Rhodos till Goteborg med Apollo den 6 maj och landar 16.40.Biljetten kostade 948 SEK

Perfa för veckan efter ( 15-16/5) tänkte jag ta mig till Kallsta vill ju inte missa den där båt turen  zqr2333222222

Camilla

Mikke

Haha....det later bra, Camilla....Dubbel anledning for mej att skynda hemat.....Nu bara 2 minuter kvar pa dator-kortet, ska ivaeg till Mikes och skissa....Allt vael for ovrigt, skriver mer i eftermiddag....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

Jaha, da har jag varit paa Mike\'s Restaurant och skissat.Dom har verkligen gjort staellet fint, och jag skulle saerskilt haelsa till Margarethe, sa nu aer det gjort ! :D Sen gaeller det att fa till ett litet trevligt kort som dom er nojda med.Kanske hinner jag skicka nagra stycken med Maggis, for du aker den 13 maj, eller hur??

Sommarn har kommit och det maerks i stan. Det fejas och redan borjar turisterna sitta i klasar pa uteserveringarna.Karpathos har ju fatt mer kommunikationer med omvaerlden, t.ex sa flygs det sex ggr per vecka till Athen, tva ggr i veckan fran Kreta och Blue Lines ska visst saetta in en snabbare faerja fran Rhodos, sa det har blivit mkt laettare att ta sig hit, helt klart..... :D
Nu taenkte jag hyra en 200 cc offroad och sticka till norra Amopi-bukten och forsoka skrapa lite salt, men for att gora det relativt enkelt,sa behover man en liten vanlig th\'e-sil och ett storre durkslag....... Hoppas att Connie Panaretos aer hemma, for jag brukar lana av henne.
Skriver vael nan rad fran Rhodos om jag hinner.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

Hej alle !!
Dette aer det sidste mailet fra Karpathos, og eg sitter na temli ubekvemt me rygga paa ryggen och knattrer det sidste maile. Snakket alldeles nyss med en norsk dame som arbeider paa GreenPeace, som flyttet fra stranna till byen. Eg beretta om Hellasforum, og haper nu att hunn kommer seg for att kikke in og berette om hur hunn bott tre ar pa oya......Det vore vel greit att fa en norsk representant som stadi bor her.....
Har pakket allt og lemnet cykeln hos Thanasis. Det sidste eg gjorde paa Garden Villa var att hjelpe Minas med att saette sammen en tv-antenne och sen tog eg og fyllde en plastekasse med lagerblad (Daphne) for mange,goe kjottgryter i Sverige.....
Etter mailet her ska eg opp a ta farvel av Tant Eva og Ellen og sen ner og vente paa ferja, som ska komme vid 4 ungefer. Har ringt Rhodos og boket ett rum paa Mango Rooms eller Bar. Kommer frem vid 23-tia, sa Dimitris aer nokk ikkje daer, men eg ser ham morgens.....
Tia pa oya har gatt fort og eg far maske tote ihop ei reseberettelse nar eg aer hjemme......
Ha det godt alle og eg kikker nokk in morgens morgen,
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

xristina

Riktig god tur hjem, Mikke! :-D

filhellener

Quote from: \"Mikke\"Snakket alldeles nyss med en paanorsk dame som arbeider GreenPeace,
som flyttet fra stranna till byen. Eg beretta om Hellasforum, og haper nu att hunn kommer seg for att kikke in og berette om hur hunn bott tre ar pa oya......Det vore vel greit att fa en norsk representant som stadi bor her.....
Mikke
Jeg snakket med en hyggelig norsk dame, da vi spiste på
Greenpeace for et par år siden, hun var gift med innehaveren. zqr3
Takk for info fra Karpathos Mikke! - Nå må du ha en fin tur hjem  cxssssssss
Kari

Riitta

Senaste sms nyss:
Båten försenad en timme.Mikke anländer till Rhodos ca midnatt zxzaxxxxxxxxx

Riitta

Ingrid

Quote from: \"filhellener\"
Quote from: \"Mikke\"Snakket alldeles nyss med en paanorsk dame som arbeider GreenPeace,
som flyttet fra stranna till byen. Eg beretta om Hellasforum, og haper nu att hunn kommer seg for att kikke in og berette om hur hunn bott tre ar pa oya......Det vore vel greit att fa en norsk representant som stadi bor her.....
Mikke
Jeg snakket med en hyggelig norsk dame, da vi spiste på
Greenpeace for et par år siden, hun var gift med innehaveren. zqr3
Takk for info fra Karpathos Mikke! - Nå må du ha en fin tur hjem  cxssssssss

Det er nok Ragnhild dere nevner her, hun er gift med Nicolai fra Greenpeace.

Tommy

Quote from: \"Riitta\"Senaste sms nyss:
Båten försenad en timme.Mikke anländer till Rhodos ca midnatt zxzaxxxxxxxxx

Riitta

Rafflande, då är han väl där nu då den rakkarn  zqr2333222222
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....