Logg inn med Facebook eller Google!

Andros

Started by marjana, 10. Feb 09, 19:32:05

Previous topic - Next topic

marjana

Jeg vurderer å dra innom Andros et par dager på min vei til Syros i sommer.
Her i forumet finner jeg faktisk ingenting om Andros! Kan det stemme at ingen har vært der?

Nå har jeg surfet en del på nettet, men lurer fortsatt litt på om Batsi er det beste stedet å bo? Det virker i hvertfall som stedet der alle turistene velger å bo.
Havnebyen Gavrio sies å være litt støyete, og solen forsvinner fort bak fjellet om kvelden.

Andros by anbefales som det beste stedet å bo av Matt Barrett, men det er 45 minutter derfra med buss til havna. Batsi er bare 20 minutter unna havna.

Et annet spørsmål er også hvor ofte bussene går. Jeg har vært innom mange nettsteder, og det virker ikke som bussforbindelsen er så veldig hyppige på Andros.

Ferske opplysninger om Andos taes imot med stor takk!
Glika i zoi

Ole

Turid skrev om Andros en gang, men jeg finner det ikke igjen. Var det i det gamle forumet kanskje?? Tror det var jeg som startet  tråden, hvis det kan gjøre et søk enklere......

Turid

Det stemmer nok at det var i det gamle forumet, Ole.

Vi var engang på Andros. Da bodde vi i en liten landsby som heter Korthi (Korthio). Der var det så og si ikke turister. Den gangen vi var der var det fire fem tavernaer og svært rolig. Det er ei lang flott sandstrand noen minutters gange fra landsbyen. Vi reiste dit med to gutter på 3 og 6 år de lekte dag ut og dag inn på stranda og hele familien fant roen og vi storkoste oss alle mann. Faktisk så var i denne lille landsbyen i hele to uker i strekk. Det var ikke noen fasiliteter på stranda, men i byparken var det lekeapparater for barn.

Vi var på dagstur til Chora og den var pittoresk og en nydelig by å rusle i. Vi var også en tur til Batsi og det var et typisk turiststed med ei flott strand.
Det er etter regn at fuglene synger!

marjana

Jeg legger ut denne linken om Andros. Jeg synes denne er fin, opplysende, og ikke så \"reklamete\" som mange andre.

Turid, her står det om Korthio også, men litt langt unna havna med bussen kanskje?

Lurer fortsatt på bussforbindelsene om sommeren.
Vil/tør ikke kjøre selv, og for stor øy til å ta taxi rundt.

http://www.greekisland.co.uk/andros/andros.htm
Glika i zoi

Tjorven

Vil også tipse om en annen side: www.elgreko.net
Jeg har også snust litt på Andros, uten å finne noe særlig her. Blir det så du drar til Andros først, Marjana? I tilfelle hadde det vært flott med bilder og omtale av øya slik du opplever den :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Tror ikke det blir landing på Andros for meg nå i sommer.
Jeg drar rett \"hjem\" til Syros. Båtforbindelsene er litt vanskelige også, så jeg får heller bruke tiden på flyplassen og i Pireus fra kl 12-17.30. Da er jeg fremme på Syros ca 21.30, innom å få nøkkelen til leiligheten min før kl. 22, for da går \"mor\" hjem, så det er lang nok tur på et døgn. Har heller ikke råd til å betale 30 euro i tillegg når jeg leier på Syros for hele sommeren.

Men det er jo mulig å dra fra Syros til Andros på utflukt med en overnatting eller to, så en vakker dag blir det nok en tur til Andros på et eller annet vis.
Andros anbefales av alle de jeg kjenner som har vært der. Grønn øy med mye vann og god mat blant annet.
Glika i zoi

Tjorven

Jeg har også falt litt for Andros, ut fra det jeg har lest og sett bilder av på andre steder. Den blir ikke utforska i år for min del heller, men den ligger der og modner seg i bakhodet ;)
Kan jeg forresten spørre hva du betaler i leie for hele sommeren, og er det tre måneder det er snakk om?
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Jeg har betalt 400 euro per måned i juli og august, 300 i juni og september. Strøm etter forbruk kommer i tillegg, men vann er inkludert.
Jeg fikk en god pris til slutt i fjor, vertinnen slo av for et par uker i begge endene av sommeren, for nå kjenner hun meg.
Bor der tredje sommeren nå i år, men vet ikke om prisen er satt opp i år.

Det er enkel standard, med AC, TV og tekjøkken, og må hente rent sengetøy på hotellet deres, og ellers vaske gulv selv.

Se under Syros her i forumet, så ser du bilder av 70-tallsstilen på leiligheten.  

(Foreslår forresten at vi nå flytter dette temaet videre til Syrostråden, eller praktiske reisespørsmål, hvis vi ikke skal være mer her på Andros).
Glika i zoi

Tjorven

Takk for info. Ble off topic dette, sorry.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...