Logg inn med Facebook eller Google!

Andreas Diakidis till Göteborg i mars......

Started by Mikke, 23. Dec 08, 19:11:55

Previous topic - Next topic

Mikke

....ringde Karpathos nyss och fick tag i Andreas Diakidis, ägaren till Zephyros Village och Garden Villa,etc, som glatt informerade mej om att han och eventuellt ägaren till hotellet Parasol kommer till turistmässan i Göteborg, som tilldrar sej tiden 19-22 mars 2009.Dom ska representera Karpathos generellt, och inte i första hand sina egna hotell,hur nu detta ska gå till.... :D
Förhoppningsvis fixar han så att dom kommer nån/några dar tidigare och reser hem nån/några dar senare, så att t.ex Ritta kan kidnappa honom och ta me honom till Uddevalla.Sen kan ju jag komma dit och kidnappa honom vidare upp mot dom stora skogarna i Värmland.....Vi får väl se hur det går med det, men planera kan man ju, haha..... :D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Ingrid

Synd for oss at de ikke skal til Oslo i januar da....
Hadde vært hyggelig å hilse på Andreas igjen.  :flower:

Mikke

Jaha,då har man varit på TuristMässa för första gången... :D
Jag tog bussen ner till Göteborg och sen vidare till Leif och Riita i Uddevalla. Ringde Andreas när jag var i Göteborg för att höra om han händelsevis kunde komma loss och följa med till Uddevalla, men det gick inte, så jag stack iväg och blev sen upplockad av Riitta och Leif. Riitta skulle iväg till nåt riktigt stort kalas med middag, så Leif och jag tillbringade större delen av kvällen själva. Jag fick en kanongod Moussaka och som sagt nickade till i soffan till Antikrundan. Nästa dag skulle Tommy komma upp från Malmö, och han ringde också Andreas för att se om han skulle med till Uddevalla, men det gick inte den gången heller, så på lördag morgen uppstego vi alla tämligen tidigt och Leif skjutsade ner oss till stationen. Riitta och Leifs dotter Mia med dotter Matilda hängde med och när vi kom till Svenska Mässan var det en lååång kö, men det gick fort att komma in. Ohyggligt mycket folk för en glesbygdsanpassad värmlänning, skulle nog haft öronpropparna med... :D
Hursomhelst, vi hittade Karpathos lilla hörn fort och fick hälsa på Andreas och hans kollega, samt överlämna tvenne flytvästar som jag tagit med från Karlstad som skall pryda hans lilla båt Sotiris....
Sen kikade vi runt litegrann och hjälpte till i mån av engagemang vid disken och delade ut broschyrer. Har precis ringt Andreas som tyckte att det har gått jättebra med många besök och potentiella Karpathos-resenärer vid disken. Sannolikt lägger Tompan ut en del bilder, för hans kamera gick varm som vanligt.... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

DU FÅR HÄNGA MED I SVÄNGARNA MIKKE :clown:
Tommy har redan på förmiddagen öppnat en tråd i ämnet och lagt ut några bilder :drunken:

Riitta

Mikke

...jaha, där ser man vad lite man ser.... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Jag kan lägga ut nåra här osså :-)

Uddevallatrippen min i bilder, början o slut i Malmö, där emellan,  tågresor, stationen i Malmö, stationen i Göteborg, Riitta o Mikke möter i Uddevalla, museibesök i Uddevalla där Mikke opptäcker en donk, Frappe hemma hos Riitta, Leif spänner o strängar en egenhändigt hemma-byggd Mongolisk pilbåge, mässbesöket, mötet med Andreas, o så tillbaka i Malmö o cykelparkeringen vid järnvägsstationen där  :bom:

Hej o hå  :flower:

Bilderna finns här ; http://picasaweb.google.se/tadamsson/Uddevallatripp?authkey=Gv1sRgCMOvzaC5ybLbrwE#

och i form av bildspel här

http://picasaweb.google.se/tadamsson/Uddevallatripp?authkey=Gv1sRgCMOvzaC5ybLbrwE#slideshow
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Rena rama resebrevet :cyclopsani:  :bom:

Riitta

Tommy

Fick nyss en bunte bilder av Mikke från den trevliga sammankomsten vi hade, jag lägger ut dom osså här vart efter ..... :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Här är några bilder som Mikke tagit från mässbesöket i Göteborg där vi träffade Andraes Diakididis. Mikke kan ju berätta till bilderna...... O Riitta du kanske också kan säja något om dom som syns här på bilderna...













\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Det gamla paret på första bilden pratade jag med för första gången nu, men har sett dom på Karpathos. Väldigt goa människor.
Det finns medlemmar här som känner dessa människorna bra.

Den ljushåriga damen med Andreas är Sofia Bengtsson, som sjöng den Grekiska sången i Sveriges melodifestival :bom:
Hon sjöng tre sånger på mässan.
På en bild höll jag på och förklara för någon besökare, varför det är så bra och åka till Karpathos :bom:  Så jag jobbade lite också :drunken:

Riitta

Maritza

Fine bilder fra messa ja. På det første bildet ser vi Annemor og Bjørn som har vært på Karpathos hvert år siden 1988. Uansett hva dere lurer på så kan dere kontakte dem på Hotel Panorana i august og september. De vet vel nesten mer om øya enn Karpathene selv.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...