28. Mar 24, 19:55:45


Logg inn med Facebook eller Google!

Milos

Started by Hellasfrelst, 09. Sep 08, 10:04:38

Previous topic - Next topic

Hellasfrelst

Noen der ute som vet om det mulig å komme seg med ferje til Milos fra Santorini på lørdag ettermiddag eller søndag? Vi pusler litt med neste års ferie, og Milos frister. Vi har mulighet for direktefly fra Trondheim til Santorini på lørdag morgen, har egentlig ikke så lyst til å tilbringe alt for mange dager der i påvente av ferje til Milos
Tar også gjerne i mot tips om bra bosteder i Adamas.
 :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

Ole

Jeg bodde på Katerina rooms i sommer. Ikke noe luksus, men helt greit. Jeg hadde et rom med tre senger, bad og kjøkken. Uteplassen var i \"gata/trappa\" utenfor, men der så jeg aldri et menneske. Nettadresse: http://homepage.mac.com/andreasfmpro/Aphrodite/PhotoAlbum113.html

Sjøløve

Vi bodde på Lagada Beach Hotel da vi var på Milos i fjor høst.
Greit sted i utkanten av sentrum.  Rommet var enkelt innredet men funksjonelt.
Vi fikk et rom med fin utsikt over bassengområdet og ut over Milos-bukten, men ikke alle rom hadde sjøutsikt.
Stille og rolig med ei lita strand rett nedenfor hotellet, fint bassengområde og koselig hage rundt hotellet.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

5ifamilien

Har sett på dette hotellet - mye fordi det har svømmebasseng - men jeg leste så mye negativt om stedet. Bla. at det er et veldig slitent sted, med gamle ukoselige rom og møbler... Det var et Britisk innlegg fra 2008. Men det er klart at ting kan være utbedret....
Vil du anbefalle hotellet?

Evt noen som kan anbefalle et hotell i Adams med svømmebasseng?

Sjøløve

Quote from: \"5ifamilien\"Har sett på dette hotellet - mye fordi det har svømmebasseng - men jeg leste så mye negativt om stedet. Bla. at det er et veldig slitent sted, med gamle ukoselige rom og møbler... Det var et Britisk innlegg fra 2008. Men det er klart at ting kan være utbedret....
Vil du anbefalle hotellet?

Evt noen som kan anbefalle et hotell i Adams med svømmebasseng?

Hotellet hadde både rom som er renovert og rom som ikke er det.  Vi bodde på et rom som ikke var renovert (vi valgte det fordi det hadde så fin utsikt over bassengområdet og sjøen).
Jeg vil ikke akkurat beskrive rommet som \"gammelt og ukoselig\" selv om møblene var i grovt brunbeiset treverk.  Enkelt - ja - men greit nok, vi satt jo stort sett ute på balkongen når vi var på rommet.  
Hotellet som helhet synes jeg var OK, kan gjerne anbefale stedet, en må bare ha i tankene at det ikke er noe luksushotell, men et enkelt hotell til en rimelig penge (vi betalte € 30 inkl frokost).  Evt be om et renovert rom - disse koster vel litt mer.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

5ifamilien

Takk for svar :-)
Vi velger alldri luxsus hotell - (har ikke råd til å reise i 3 uker da) - så enkel standar er helt topp ;-) Så lenge det er rent - og lukter greit...
Det må jo ha en topp beliggenhet  :flower:

Hellasfrelst

Kikka på Lagada beach hotel igjen jeg også, for Milos ligger der i bakhodet som en øy vi bare MÅ besøke. Helst neste sommer. Synes de rommene som ikke er renovert ser helt greie ut, og du må punge ut adskillig mer for et renovert rom. Enig i at beliggenheten må være perfekt, kort vei til det meste. Hva skal man med luksushotell når en har slike omgivelser, vi er jo ute det meste av tiden uansett.
i zoi ine tora - livet er nå

5ifamilien

Quote from: \"Hellasfrelst\"Kikka på Lagada beach hotel igjen jeg også, for Milos ligger der i bakhodet som en øy vi bare MÅ besøke. Helst neste sommer. Synes de rommene som ikke er renovert ser helt greie ut, og du må punge ut adskillig mer for et renovert rom. Enig i at beliggenheten må være perfekt, kort vei til det meste. Hva skal man med luksushotell når en har slike omgivelser, vi er jo ute det meste av tiden uansett.

Hvor kan man se de u-renoverte rommene... vil du legge inn en link til den siden du har sett, hadde det vært fint  :cheers:

Hellasfrelst

Jeg bare så på linken til Sjøløve ovenfor her. Og der er det bilder av \"renovated room facilities\" og \"traditional room facilities\", og prisene under der igjen. Regner da med at sistnevnte er de urenoverte.

Har søkt på dette hotellet tidligere og sett flere bilder, men husker ikke nå hvor det var.
i zoi ine tora - livet er nå

5ifamilien

Quote from: \"Hellasfrelst\"Jeg bare så på linken til Sjøløve ovenfor her. Og der er det bilder av \"renovated room facilities\" og \"traditional room facilities\", og prisene under der igjen. Regner da med at sistnevnte er de urenoverte.

Har søkt på dette hotellet tidligere og sett flere bilder, men husker ikke nå hvor det var.

Der ser jeg det  :cheese: Og de ser like fine ut egentlig - men de renoverte har AC - og det er et MUST! (Hadde i sommer 2 netter i midten av juli på Iraklia uten AC... og det skjer ikke igjen!)

Hellasfrelst

Ja, det var vel bare vifte på de rommene. Men vi bruker bare vifte, selv i juli. Er i utgangspunktet skeptisk til AC. Jeg reagerer på det både inne og i bil, og jeg kjenner mange som er blitt syke av å bruke det. Men de har kanskje satt tempen litt for lavt.
Vi reiser bestandig med en sammenleggbar vifte i bagasjen, og det holder for oss. Er det stor vifte på rommet så bruker vi den.
i zoi ine tora - livet er nå

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...