Logg inn med Facebook eller Google!

Bildegåte fra en av strendene på Karpathos

Started by Ingrid, 24. May 08, 23:16:10

Previous topic - Next topic

Ingrid


bengalow

Är det inte den stranden som man stannar till vid, när man gör en båtutflykt till Olymbos? Namnet kan jag inte, men uppe i backen ovanför ligger en alldeles utmärkt taverna...med god retsina och utsökt ouzo!!

Nej f-n!! Jag tog fel på ö, det var Skiathos jag tänkte på!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

ROLLE

Säger att det är Kira Panagia ! Gissar inte, för den hör till de stränder som jag tycker är helt förstört med dessa förbannade hotell och pensionat !! Helt förändrat, kan någongång i oktober vara tomt på turister, då är den ännu som förut då man kommit i havet förbi alla svimmingpools och parkerade bilar !!!!

Margrethe

Jeg også tenkte Kyra Panagia med en gang jeg så bildet. Men så ble jeg litt forvirret av alle andre gjetninger! Men jeg holder med deg, Rolle, tror nok det er Kyra Panagia. Har faktisk aldri vært der, selv om jeg har vært på Karpathos x antall ganger. Men det har kanskje noe med det du sier, Rolle, det ser litt turistifisert ut. Så hvis jeg skal på utflukt, så trekker jeg heller til strendene utover mot flyplassen.
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Niaas

Jeg er enig med Ingrid om at dette må være Agias Minas.
Vi stoppet der og vasket av oss støvet etter å ha kjørt veien til Olymbos i fjor.
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Niaas

Men er den noen som vet hvilken strand vi er ved her?
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Riitta

Agios Minas är helt rätt :bom:  Tyckte att det var en härlig strand.
Fina olivlundar bakom stranden också :bom:

Riitta

Tommy

Quote from: \"Niaas\"Men er den noen som vet hvilken strand vi er ved her?

Papa beach  :colors: ?????
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Niaas

Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Tommy

Quote from: \"Niaas\"Papa Minas er helt riktig!

Ska välan sanningsenligt ange att jag aldrig hittat namnet eller platsen för denna strand om det inte varit för \"google earth\"  :colors:  :bom:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Bente

Vil gjerne komme med en liten kommentar til deg, Rolle: Du synes Kira Panagia er turistifisert med masse biler, hoteller og svømmebasseng! Er det sikkert at du mener Kira Panagia? Har vært der flere ganger, og ikke sett et eneste svømmebasseng! Det er nesten ikke hoteller der, kun et par små pensjonater oppe i skråningen. Og det har aldri vært problem med parkeringen. Nå har jeg riktignok bare vært der i september/oktober, men allikevel. Jeg synes Kira Panagia er en perle. Nydelig sted med flott utsikt fra Tavernaen ved kirken. Det er et sted jeg drar til hver gang jeg er på Karpathos. Prøv det du og!! :cheese:

ROLLE

Det är mycket muligt att det är en perle för dig ? Men om du sett platsen Kira Panagia för 10- 15 år sen vet jag ej vad man skulle ha kallat den, diamant kanske ? Efter att de fått asfalterad väg  till och från stranden är det ingen pärla längre för mig iallafall. Simbassänger finns det då du kommit ner från vägen i dalen och är på väg till stranden på vänster hand, kanske 200 m från havet. Ännu för 7-10 år sen fanns det 1 -2 pensionat med plats för 6 gäster var ? Tar nog ej miste på platsen som jag ännu brukar besöka hvar gang, orsaken är att det första pensionatet som fanns och ännu finns där ägs av en mångårig vän till min familj som är hemma från Spoa. Skulle nog ej eljest besvära mig just på grund av förstörelsen av denna diamant.  PS. Hotellskellettet som finns kvar efter ett försök redan för 15 år sen att turistifiera platsen, påminner mej var gång om att än så länge bor ingen i det, och kommer knappt att bli utbyggt av denna megalomaniker som påbörjat detta monster. Men det kommer flera hotell som förstör varje år den natur som ännu finns, i utbyte mot pengar ?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...