Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Karpathos, Olymbos April 2008

Started by Niaas, 01. May 08, 09:54:35

Previous topic - Next topic

Niaas

Jo, jeg kan godt fortelle litt fra den turen!
Vi hadde et fantastisk vær, og blikk stille, så vi gikk avgårde tidlig om morgenen, før solen ble for varm.
Stien starter helt til venstre i byen, på sjøsiden. Litt skummelt og smalt med en gang, men så ble det kjempefint å gå. Det var trapper opp de bratteste stigningene. Og for en utsikt!  Det var blomster og krydder hele veien, synd ikke bilder kan oppfatte lukter.   Vi kom til et sti-dele, der fulgte vi skiltet til Spoa. Vi regnet med at stien ville ende opp ved veien et sted. Og det gjorde den, etter en lang, flott tur. Det var mye stigning, men greit å gå, hvis man har gode sko. Så var det bare å traske langs veien tilbake, og det var litt kjedelig. Vi hadde ikke med oss kart, det fikk vi først når vi var tilbake i byen. Men på kartet står det avmerket en sti som går ovenfor veien et sted, den får vi finne neste gang.
Vi gikk vel ca 4 timer og hadde en lunchpause underveis. Man må ta med mye vann, og niste på turen, det er ingen tavernaer underveis..  

Her er noen flere bilder!

Hilsen Nina
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

MaFi

Flott, spesielt bildet med flora i forgrunnen og fjell i bakgrunnen (karpathos april 2008 152b.jpg)! Takk for titten!

gesse

Utrolige bilder fra Karpathos, Niaas. :thumbright:

På en måte frister det å vandre på de stiene i fjellene - på en annen måte ikke. Føler meg ikke helt vel på så smale stier med så bratte skråninger.
Tenk om jeg skulle snuble i et av trappetrinnene og......... :offtheair:

Godt at andre føler seg tryggere i høyden enn meg. Da kan de fotografere og så kan jeg likevel glede meg over den fantastiske naturen  - og ikke minst utsikten.  :flower:

Niaas

Quote from: \"gesse\"Utrolige bilder fra Karpathos, Niaas. :thumbright:

På en måte frister det å vandre på de stiene i fjellene - på en annen måte ikke. Føler meg ikke helt vel på så smale stier med så bratte skråninger.
Tenk om jeg skulle snuble i et av trappetrinnene og......... :offtheair:

Godt at andre føler seg tryggere i høyden enn meg. Da kan de fotografere og så kan jeg likevel glede meg over den fantastiske naturen  - og ikke minst utsikten.  :flower:

Joda, noe skummelt var det iblandt, da er det greit å se opp, ikke ned...  Er fjellvant og går forsiktig, så da går det bra..

Ha en kjempefin tur til Athen,  Gesse!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

effie

Flotte bilder fra Karpathos, Niaas! Skjønner at de turstiene må prøves ut en gang! Men det blir nok ikke i år, siden vi har med en 4-åring...!

Flott å se bystranda, ser ut som det er mer sand der nå enn det har vært på lenge. Den er jo også gjerne mye finere om vinteren. Rart å se bilde av \"babyen\" til Vasilis og mamma (SeaSide), men vi overlever vel på Limanaki også :)
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Maritza

Ja dette var nye flotte stier å gå. Jeg ser at vi er der på samme tid til høsten Niaas. Kanskje vi treffes så kan du vise hvor du gikk på kartet mitt.
Nå har jeg endelig fått til å legge inn bilder, så her er et par fra en liten festival i Olympos. En liten kirke utenfor byen hvor Michalis Sografidis spiller og vi pleier være de eneste turistene.

Liv

Flotte bilder fra en \'\'Panegyri \'\'.  :cheers:

Karpathosdraktene er så flotte,og familiens økonomi gjenspeiles i jentenes gullmynter. Var en del av dem her.  :-)

Maritza

Jeg prøver å friste deg til å ta en ny tur til Karpathos Liv.
Gullpenger og mange tallerkner, som her hos Anna i Olympos, tyder på velstand. Anna har tre Karpatiske rom til utleie for de som ønsker å overnatte der. Det er den første tavernaen på høyre side når du er på vei oppover i byen.

Liv

Ja, flott og spesiell er den tradisjonelle innredingen på Karpathos.

Flott bilde!  :cheers:

(Heldigvis vet vi ikke alt om framtida,skal se jeg havner på Karpathos igjen engang.)

Jeg koser meg i hvertfall med alle flotte bilder fra øya som dere poster.

Tjorven

Flotte bilder fra Olympos, Maritza. Den fjellbyen gjorde sterkt inntrykk på meg. Nydelige drakter, og arven jentene bærer på seg går direkte fra mor til datter. Her er det kvinnene som bestemmer :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Niaas

Det var flotte bilder, Maritza!

Når er denne festivalen?
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Riitta

Vilka härliga bilder Maritza. Olympos är verkligen något speciellt. Vill gärna åka dit igen,kanske nästa gång det blir Karpathosresa :bom:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...