28. Apr 24, 17:18:09


Logg inn med Facebook eller Google!

Dagbok

Started by Anders, 29. Mar 08, 16:58:48

Previous topic - Next topic

Anders

Viser til Oles \"strenge refselse\"  :blackeye:  i tråden \"under\", og lurte bare på om det er fler enn meg som skriver dagbok/notater fra sine reiser? Blir det for personlige skriverier å dele? Har man i det hele tatt tanker om å dele? Eller gjør man det for å kunne \"renskrive\" når man kommer hjem, og så dele med flest mulig? Eller kanskje man bare gjør det for å ha noe å blade i på mørke vinterkvelder? Hukommelsen er jo ikke alltid til å stole på...  :drunken:

Svein~B

Jeg skriver dagbok når jeg er på reise. Jeg har sagt det i en annen tråd tidligere. Jeg har med en college-blokk. Den har jeg brukt til å notere ting i når jeg har forberedt meg til reise, så underveis bruker jeg den både som oppslagsverk og til å notere ting som skjer. De er bare for mine øyne, jeg bruker dem blant annet til å kunne finne ut når jeg gjorde hva, hva ting koster, spesielle opplevelser, jeg skriver litt om stedene jeg besøker, om bostedene der jeg bor og så videre.

Jeg har ikke så veldig behov for å dele mine opplevelser med forumet. Jeg skriver ikke reiseskildringer heller, ikke i fullt alvor i hvert fall ;-) Men jeg bruker jo notatene som støtte når jeg skriver om saker og steder i forumet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Katta

Skriver ikke akurat dagbok, men noterer ned i en liten kallender. Der skriver jeg ned hvilke landsbyer vi har besøkt, strender, restauranter, Tavernaer. Noterer ned morsomme hendelser osv. Meningen er at jeg skal skrive litt mer fyldig når jeg får tid, men....... Morsomt å se tilbake på.

Torill

Skrev dagbok da jeg var i London for første gang som 15 åring. I en sånn god gammeldags dagbok. Desverre er boka vekk,og det er jeg virkelig lei meg for nå. Det eneste jeg har igjen nå er noen gulnede fotografier disgust Så skriv dagbok folkens,enten dere deler det med andre eller ikke :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anders

Liker å skrive, og har funnet at det er okay for meg å notere ned ting underveis i et slags \"dagbok-format\". Uten å gå med noen \"forfatter i magen\", så synes jeg det er en fin måte å dele opplevelser når jeg kommer hjem igjen. Selv om det selvfølgelig blir litt for personlig til å dele med \"hund og hane\", så vet jeg at mine notater i fortellende form har fått flere som ellers aldri ville vurdert Hellas som reisemål til å reise dit. Og så er det jo kjekt å kunne \"repetere\" reisen for seg selv, om og om igjen :-)

Maritza

Jeg har skrevet (hemmelig) dagbok fra Karpathos helt fra 1987. Står to stappfulle bind i A5 format i hylla. Skriver litt hver dag etter stranda, med kaffe og Kahlua på terassen.
Limer også inn regninger, minner, bilder, visittkort, adresser mm, og så har jeg den uvanen at jeg noterer hvor mye vi har brukt hver dag på hva.
Så bare spør hvis dere lurer på noe! Må se å få tak i ny bok til vi reser 25. mai, bind 3.

Torill

Quote from: \"Maritza\"Jeg har skrevet (hemmelig) dagbok fra Karpathos helt fra 1987. Står to stappfulle bind i A5 format i hylla. Skriver litt hver dag etter stranda, med kaffe og Kahlua på terassen.
Limer også inn regninger, minner, bilder, visittkort, adresser mm, og så har jeg den uvanen at jeg noterer hvor mye vi har brukt hver dag på hva.
Så bare spør hvis dere lurer på noe! Må se å få tak i ny bok til vi reser 25. mai, bind 3.
Dette skal jammen jeg begynne med igjen også :cheese: Så moro å ha senere. En dag kan det bli brått slutt på reisevirksomheten,og da er sånne ting sikkert moro å ha :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Maritza

Den greske presidenten var på Karpathos for noen år siden, og \"gutta mine\" Minas og Giannis tok imot ham. Det ble tatt et fint bilde av dem tilsammen og Minas var kjempestolt. Han ga meg bildet så jeg skulle lime det inn i dagoka mi. Litt morsomt å tenke på.
Mimret litt i den nå, og i 2006 hadde jeg skrevet at jeg skulle kopiere noen Lillebjørn Nilsen tekster til Mikke neste år, men siden neste år var i sept i fjor, og han ikke var kommet nedover til bursdagen sin, kan jeg sikkert glemme det nå.
Men å mimre og ha noe å bla tilbake i er veldig koselig.

Gro

Da jeg skulle på Antiparos i fjor hadde jeg en svart liten bok som jeg hadde notert masse nyttig info som jeg hadde funnet på nettet. Så når jeg kom ned så noterte jeg i den de første dagene. Grunnen var at jeg ble kjent med så mye nye mennesker, som jeg ikke ville glemme navnene på. Antiparos er jo veldig liten og \"alle kjenner alle\". Så det var lurt å ha. Skrev hvem som var i slekt med hvem og hva de drev med, og hvem som var gift osv.  Feks Yannis, som jeg alltid spiste frokost hos var svoger til Yorgis som jeg leide av. <ble faktsik masse linker til disse to personene. Med koner og barn osv.  Så kunne jeg tilføy litt etter hvert. Og en del mailadresser man fikk osv. Er jo også veldig greit å ha om man skal reise tilbake igjen.
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Barbro

Høres supert ut,Gro :flower: ,koselig og nyttig!
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Hellasfrelst

Jeg startet med å skrive dagbok på min første Hellasferie i 1980, og har gjort det hver gang siden. Når jeg kommer hjem lager jeg et album med bilder og kvitteringer og utklipp og små kart over reiseruter osv. Da er det så greit å ha dagboka med opplysninger om turen. Når jeg holder på med albumet er det \"nesten\" som å oppleve turen på nytt.
  :sunny:
i zoi ine tora - livet er nå

Gro

Quote from: \"Barbro\"Høres supert ut,Gro :flower: ,koselig og nyttig!

Ja spesiellt siden jeg reiste alene, var koselig å stte to timer hos Yannis om morgenen, ble kjent med alle de faste gjestene og mange av de lokale. Og de som hadde reist dit i mange år kunne fortelle masse små og koselige historier om de ulike personlighetene. Selv om jeg aldri ble sittende lenge alene, var det da kjekt å ha denne boken. Fikk faktisk med hvem som hadde intriger på gang også. Et annet tips er å lære seg å spille back gammon, koselig måte å bli kjent med folk på:-) :flower:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...