Logg inn med Facebook eller Google!

Alinda, Leros

Started by Svein~B, 03. Jan 08, 17:42:29

Previous topic - Next topic

-POE-

Ja det är ett trivsamt ställe att äta på, här är några bilder till därifrån. //PO






//PO

Tjorven

Så fristende bilder,PO,på alle måter! Kan nesten ikke vente  :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Litt lenger bort, altså litt nærmere der Tjorven skal bo, kan man sitte på stranden og spise.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Litt lenger bort, altså litt nærmere der Tjorven skal bo, kan man sitte på stranden og spise.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Dette så jo ut som en koselig lunsj-taverna. Kan også forestille meg der om kvelden under stjernhimmel og fullmånen den 18.juni :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Dette så jo ut som en koselig lunsj-taverna. Kan også forestille meg der om kvelden under stjernhimmel og fullmånen den 18.juni :)

Du har sjekka og funnet ut at det er fullmåne 18. juni? Det kaller jeg langtidsplanlegging!  :-)

Her er min favoritt-taverna. Også der kan du sitte på stranden og spise. Den ligger i sentrum, altså nær butikkene. Dette var den nærmeste tavernaen for meg, men jeg bodde altså i motsatt ende av stranda i forhold til deg, Tjorven så det blir den tavernaen som ligger lengst unna for deg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Det er så deilig med tavernaer som ligger helt nede i vannkanten. Og om det ikke er for langt, skal jeg nok sjekke ut den også. Det virker som om det meste foregår/fins langs en laaang hovedvei langs stranda, stemmer det eller? Syns det er koselig med sånne småveier også jeg da, så håper det også fins.
Det med fullmånen var ikke innbakt i planlegginga nei, hihi, men man får jo noen drømmebilder oppi hodet når man ser bilder, så jeg sjekka det der og da  :thumbup:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Det er så deilig med tavernaer som ligger helt nede i vannkanten. Og om det ikke er for langt, skal jeg nok sjekke ut den også. Det virker som om det meste foregår/fins langs en laaang hovedvei langs stranda, stemmer det eller? Syns det er koselig med sånne småveier også jeg da, så håper det også fins.
Det med fullmånen var ikke innbakt i planlegginga nei, hihi, men man får jo noen drømmebilder oppi hodet når man ser bilder, så jeg sjekka det der og da  :thumbup:

Jeg vil ikke akkurat kalle det en hovedvei, for det er altså lite trafikk der. Det er mye trafikk langs det første stykket av stranda, fram til et kryss der veien tar av mot flyplassen. Videre bortover vil jeg si at den veien som går langs stranda er en småvei og det er også en småvei som går opp til deg. Det går også an å gå strandveien videre bortover og der er det mindre strender. Jeg gikk ikke den så veldig langt. Jeg var heller ikke lenger oppover den veien der du skal bo enn akkurat opp til deg. Det går også an å gå tvers over øya til Gourna. Ellers er det sikkert mange småveier som jeg ikke har oppdaget.

Her er en del av sand- og grusstranda igjen, dette er den delen som ligger nærmest der du skal bo.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Å gubban som jeg gleder meg. Der kommer jeg til å kose meg, det skal være sikkert og visst. Takk og takk for alle fine bilder!  :cheers: Godt å vite at det ikke er særlig trafikkert der, var det jeg frykta litt,sjø.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Et bilde til av strandtavernaene. Som du ser, så er det også noen solsenger her. Dette blir de nærmeste solsengene for deg, Tjorven.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Her skal jeg nok finne meg til rette :flower: og nyte lunsjen i skyggen. Bli slaraffenliv dette her gitt....
There are no strangers, only friends we haven't met.

bengalow

Åja, Tjorven! Lite motion bör du ha på Leros! Idén till boken\"Kanonerna på Navarone\" lär ha skapats på Leros av författaren, Alistair McLean, då han såg hur ett enda kanontorn kunde försvara Lakki från angrepp. Lakki, huvudstaden på Leros, var den största marinbasen i den då italienska ockupationen av Dodekaneserna. Det blev inte grekiskt förrän 1947. Staden är ett \"fult\" minnesmärke från den tidens arkitektur.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...