Logg inn med Facebook eller Google!

Juni 2018

Started by marjana, 14. Jun 18, 17:33:04

Previous topic - Next topic

marjana

På denne tiden av året (juni), så kommer alltid kakerlakkene ut overalt. Jeg har hatt besøk av flere oppe på takterrassen min, og nå i det siste så lukket jeg døren ut til terrassen da det ble mørkt for å slippe å se de ekle kakerlakkene.

Jeg fortalte husvertene mine om kakerlakkene, og heldigvis så tok Artemis affære og kom i går om morgenen med en mann med en tank på ryggen som sprayet rundt ute på terrassen, og rundt i hele bygget forøvrig.

En kakerlakk hadde gjemt seg inne i parsollen min som sto inne i en krok på rommet, og da jeg flyttet på parasollen kom den fykende ut, og gjemte seg i et hjørne ved sengen min. Skrekk og gru! Jeg drepte kakerlakken med moppen og helte klorin over moppen. Da Artemis og mannen med sprayen kom så sjekket Artemis om kakerlakken var død under moppen, og det var den heldigvis! Artemis kaller kakerklakkene for krokodiller, forresten!

I går kveld/natt var jeg ute på den nysprayete takterrassen uten å se snurten av en eneste krokodille! For en lettelse! Kakerlakkene er store og fete, og lynraske! Jeg har lest en del om dem på nettet, og hver artikkel har et stort bilde av en ekkel kakerlakk, så jeg fortet meg med å bla forbi bildet, for å komme raskt ned i teksten.

Egypterne og grekerne i antikken laget medisinsk te av kakerlakker! Jeg fortalte det til Maria, og hun sa at hun er jo stolt av fortiden sin, der de bygde Parthenon, og var kloke og filosofiske, men kakerlakk-te er da virkelig ikke noe å skryte av! Hun synes også at kakerlakker er noe av det ekleste som fins.

Jeg har en boktittel: "I kakkerlakkenes tid". Og Maria supplerte, for nedenfor det nye huset deres har en mann satt ut en flokk med sauer på beite nede i elveløpet foran huset deres. Så boktittelen er "I kakerlakkenes tid, med sauer i elven".

Ellers er alt vel.
Glika i zoi

Kritios

Huff ja, disse lynkjappe, ekle skapningene har også vi hatt besøk av på Kreta. :-[
Men ikke mer enn tre ganger som jeg kan huske, og bare en av gangen.
To ganger på badet og en gang i kjøkkenbenken.
Jeg har prøvd å finne ut hvor de kommer inn, og de lokale sier de bor i kloakken og kommer inn derfra.
Så da har jeg systematisk gått over alle sluk og steder rundt rør og slikt og tettet så godt jeg har kunnet.
Til og med rundt avløpsslangen fra vaskemaskinen har jeg tettet, jeg hadde nemlig mistanke om at det var der de kom inn på badet.
Så de siste to åra har vi heldigvis ikke sett en eneste  :D
Nå driver vi jo også med utleie til turister, og min store skrekk har vært at det skulle dukke opp kakerlakker også i utleieleilighetene.
Men heldigvis så har vi aldri hørt at noen har hatt besøk av dem der.
Bank i bordet ! ;D
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Fia

Tilståelse:

Jeg er ei skikkelig pyse når det gjelder kakerlakker, edderkopper og dess like!  ::) Kunne greid meg fint uten disse skapningene. For ikke å snakke om gekkoer og frosker! :P Men, men, det er ikke til å unngå når man er glad i å reise. Så jeg prøver så godt jeg kan å "kvinne" meg opp ved plutselig og uønsket nærkontakt, med ikke særlig stort hell... ;) Godt at du har gode hjelpere, marjana!  :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...