Logg inn med Facebook eller Google!

Noen tips for å slå ihjel 8 timer på Rhodos?

Started by Margrethe, 23. Apr 09, 19:25:54

Previous topic - Next topic

Margrethe

Nå reiser jeg snart til Karpathos. Reiser med Apollo til Rhodos, og så videre med Olympic til Karp. På nedoverturen passer det bra, kun to timer mellom bytte av fly. Men på hjemoverveien må jeg vente fra ca 14 - 22 før flyet går fra Rhodos. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre i de 8 timene (bortsett fra å sitte på flyplassen og lese.... :clown: )?
Finnes det noe i nærheten av flyplassen? Om ikke annet, en restaurant? Tips mottas med takk. :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Tommy

I flygplatsens omgivning är dötrist, ta bussen till byn o så söker du opp Eros taverna i gamla stan, där jobbar Nico, också känd som herr grek i ett annat forum, Anoulas snubbe du vet. Trevlig kille, o trevligt ställe att slå ihjäl några timmar på medans du får lite mat i magen också. Hälsa från Mikke o mig, o Riitta o Leif också kanske. Kanske Anoula är där också förresten hon skulle visst ner i början på maj, tyckte jag Nico sa när Mikke o jag var där o åt frukost :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Margrethe

Oi, ja det hørtes jo trivelig ut! Anoula kjenner jeg jo fra et annet forum, ja! Men hvor lang tid tar det med bussen da? Og går den ofte? Jeg er jo som nevnt før ganske desorientert og forvirra på ukjente steder. En annen ting er jo den forbaskede kofferten. Den kan jeg ikke slepe med meg rundt. Finnes det noe sted å oppbevare den på?
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Tommy

Kofferten tror jag du kan be att få ställa undan på Olympics kontor på flygplatsen, dom kan möjligen vara dig behjälpliga med det eftersom du ska flyga vidare med dom sen.

Bussen går en gång i halvtimmen på vardagar, o en gång i timmen på lö o sö. När du kommer av i Rhodos by vid sista stationen är där en biljettkiosk, fråga där när det går en buss tillbaka som passar din incheckningstid. Jag kan tota ihop en kartskiss till dig om du vill, så kanske du kommer ännu mer vilse sen, ha ha ha :compress: . Näe men adressen kan jag ju skicka dig o en digital karta där jag kan pricka ut hur du ska gå, sen kan du ju fråga, men det är ikke så vanskeligt eller så långt, till o med jag hitta dit ju  :bom: .
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Margrethe

Det der høres helt perfect ut Tommy, og tusen takk! Bør jeg ta med kompass? (forresten, jeg skjønner jo ikke opp og ned på det...) Tror du jeg finner ut av Gamlebyen igjen da? Bør kanskje beregne litt god tid på å komme meg ut derfra... :clown:  Og ta med en sammenleggbar stige, så kan jeg jo eventuelt klatre over muren hvis det skulle røyne på...Neida, nå surrer jeg fælt. Men jeg må nesten bare spørre, for jeg er så fæl til å rote meg bort.
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Tommy

Quote from: \"Margrethe\"Det der høres helt perfect ut Tommy, og tusen takk! Bør jeg ta med kompass? (forresten, jeg skjønner jo ikke opp og ned på det...) Tror du jeg finner ut av Gamlebyen igjen da? Bør kanskje beregne litt god tid på å komme meg ut derfra... :clown:  Og ta med en sammenleggbar stige, så kan jeg jo eventuelt klatre over muren hvis det skulle røyne på...Neida, nå surrer jeg fælt. Men jeg må nesten bare spørre, for jeg er så fæl til å rote meg bort.

Det är bara att gå dit näsan pekar vettu, så kommer man alltid fram på ena eller andra sättet  :clown: .

Näe jag tramsar bara nu, men jag har skickat dig ett mail med lite info, hoppas det kommer dig till gagn o nytta :-).
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Margrethe

Tusen takk, kjempefint! Kanskje jeg får noen spennende timer istedenfor det som jeg hadde forberedt meg på, nemlig å sitte der og kjede meg mens timene snegler seg avgårde. :flower:  Nå har jeg blitt så inspirert av all fotograferinga di at jeg har satt meg som mål å knipse villt på den neste turen min. Kanskje jeg til og med får noen blinkskudd fra Rhodos, da!
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Ole

Quote from: \"Margrethe\"...nemlig å sitte der og kjede meg mens timene snegler seg avgårde.

Da gjør du i tilfelle noe dumt! :smile: Det er ikke mange øyer i Hellas som har så mye å vise fram som Rhodos. Selvsagt er det svært begrenset hva man får gjort på åtte timer, men litt kan det i alle fall bli. Ta en tur til gamlebyen og lev deg tilbake til riddertiden. Gamlebyen er unik og et minne for livet! God tur!

marjana

Quote from: \"Ole\"
Quote from: \"Margrethe\"...nemlig å sitte der og kjede meg mens timene snegler seg avgårde.

Da gjør du i tilfelle noe dumt! :smile: Det er ikke mange øyer i Hellas som har så mye å vise fram som Rhodos. Selvsagt er det svært begrenset hva man får gjort på åtte timer, men litt kan det i alle fall bli. Ta en tur til gamlebyen og lev deg tilbake til riddertiden. Gamlebyen er unik og et minne for livet! God tur!

Nemlig!
Tommy har jo fine, ferske vårbilder fra Rhodos. Og med noen gode forslag fra gode forumvenner, så er det vel ingen grunn til å føle seg \"lost\" og sitte på en øde flyplass? Hadde du gjort det om du hadde 8 timer ekstra på Karpathos?
Glika i zoi

Tommy

Här ser vi busskuren i Rhodos by, vid busstorget, mannen som plockar med sin ryggsäck är Mikke. Sen ser vi ett typiskt grekiskt sätt att korsa en livligt trafikerad gata, en som leder o andra som taktfullt följer efter  :clown:

Margrethe du ska gå mot det där gröna som syns i bakgrunden, på nedre bilden alltså, där ligger taxi stationen, fortsätt förbi den så är du strax framme i gammel byn.



\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Margrethe

Quote from: \"marjana\"Nemlig!
Tommy har jo fine, ferske vårbilder fra Rhodos. Og med noen gode forslag fra gode forumvenner, så er det vel ingen grunn til å føle seg \"lost\" og sitte på en øde flyplass? Hadde du gjort det om du hadde 8 timer ekstra på Karpathos?

Selvfølgelig så hadde jeg da ikke det, men på Karpathos er jeg lommekjent og da stiller det seg ganske annerledes for meg. Jeg er rett og slett ikke den typen som hiver meg ut i det ukjente sånn spontant, folk er forskjellige og jeg er av den litt engstelige typen. Det er jo derfor jeg spør dere mer reisevante, og som har vært på Rhodos, om tips! Og det har jeg fått også, bedre kan det ikke bli! :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Ingrid

Ja Gamlebyen bare mååå du ha med deg, Margrethe  :flower: Der er det flott å bare rusle rundt og bruke øynene flittig  :bom: mye severdig med andre ord...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...