Logg inn med Facebook eller Google!

Rhodos, Lardos.

Started by Tzasiki, 06. Feb 09, 20:33:32

Previous topic - Next topic

Bestemor

Skal til Lardos med barnebarna i mai, har aldri vært der før og er veldig spent. Men alle de pene ordrene jeg har lest her er jo betryggende.. Men: Vi var på Samos i fjor og holdt på å bli spist opp av mygg! Nå er vi veldig spente på om det er noen med dårlige myggerfaringer fra Lardos?

Tzasiki

:flower:
Det var ikke en eneste mygg!!. Hvor på Lardos skal dere bo?. :flower:

\"Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over\". :flower:

Bestemor

Vi skal bo på Elvita (ved stranden i Lardos). Vet du om det er et bra sted?

Lurer også litt på om vi må ta turen helt opp til landsbyen Lardos for å finne noe annet enn turistmat?

Tzasiki

:flower:

El Vita er nok et bra sted å bo, ligger perfekt til!.  Vi handlet mat i den lille butikken på El Vita av og til, men det er to butikker til som nok er litt billigere??.  En til ve. oppe i hovedgaten, på skrå overbussholdeplassen. (må over veien), og en rett til høyre når du kommer opp til hovedveien, må gå et lite stykke til den. (de er veldig hyggelige i disse to siste butikkene, likte best å handle der).

 Vi bodde også rett ved !!, maks.  1/2 minutt å gå fra Elvita, rett ved stranden!  Hvet ikke hva du mener med \"turistmat\". Det er ca. 6-7 spisesteder rundt omkring der dere skal bo, og det er god gresk (tyrkisk)inspirert mat, altså god gresk mat. Dere bør ta en tur inn til Lardos landsby om ettermiddagen/kvelden, et par gode spisesteder der også. Også hyggelig å være i Pefkos om kvelden, for ikke å nevne Lindos!!.
Dere kan virkelig glede dere!!.  :flower:  :flower:

Tzasiki

Til Bestemor.     :colors: En liten film fra: El Vita, der du skal bo.  :compress:

Bestemor

Tusen takk for filmsnutten, især nærbildet av mikrobølgeovnen var jo flott, he-he!  :blackeye:  Hvis jeg har forstått de tidligere innleggene dine riktig, så går det altså lokalbuss mellom Lardos-stranda og Lardos landsby? - det kan jo ellers bli litt mye mas med å få ungene til å spasere frem og tilbake...

Tzasiki

:flower:
Til \"bestemor\". Bussen går ikke fra stranda, selv om stranda ikke er så langt unna. (kanskje 150-200 meter). Bussen går fra hovedveien. Det er altfor langt å gå med ungene til Lardos Landsby, smal vei egentlig, og ikke fortau. Ta bussen dit, og taxi hjem (det gjorde vi).  Det samme kan dere gjøre når dere skal inn til Lindos. Det er så fint å bade på stranda i Lindos, eller å være der om kvelden.Stranda der dere skal bo har stener, best å ha med badesko.. Pefkos (like ved Lardos) har også fine strender (sand). Det er et bittelite sted det og - og fine spisesteder!. Dere har flere steder å velge i -både spisesteder og små tettsteder..
Gled dere!.

Vi tok lokalbussen fra Lardos inn til Rhodos en morgen.
Bussen kjører innom mange fine steder/landsbyer, får sett mye, i alle fall den ruten \"vår\" buss tok. Tok siste bussen tilbake til Lardos om ettermiddagen.  :flower:  :colors:  :flower:  :colors:  :flower:

Bestemor

Nå nærmer vi oss avreise, gjett om vi gleder oss! Selv om det er blitt vår her hjemme nå så er jo dette en flott tid å reise! Vi har jo forstått at vi må inn til Rhodos by (yngstemann elsker riddere...). Husker du sånn noenlunde når siste buss gikk tilbake til Lardos om ettermiddagen?

Tzasiki

:flower: Åh, du/dere kan glede dere!. Dere får kanskje den følelsen av å komme langt utenfor alfarvei den første dagen/kvelden, men slik er det ikke. Stedet er så koselig, stille og rolig..

Jeg husker ikke helt når bussen går tilbake fra Rhodos by (stoppestedet like ved porten til Gamlebyen, der gikk vi av/på). Var det kl 1800??
Husker i alle fall at vi ble overrasket over at bussen gikk tidlig!. Tror det var før kl 1800 jeg!!. Det må dere spørre bussjåføren om, slik at dere kommer dere hjem!!. Det kan jo hende at vi var der på en lørdag??, mulig at den siste bussen gikk tidligere da??. Jeg tror nok at det går en senere buss, spør dere!!. Ta derfor en morgenbuss inn, det gjorde vi!!,. Da får dere vært der en stund!!!. Vi fikk 4-5 timer der inne. Håper dere får den samme bussruten vi hadde, tok litt lenger tid, men den kjørte innom mange landsbyer (innover øye) før vi kom fram til byen. Det var så vakkert!!.  

Dere er heldige!. Riktig god reise til vakre Rhodos, og Lardos.  :flower:

Tzasiki

:flower:
Til Bestemor:  Det ligger et leilighetshotel ved siden av der du skal bo; St.James. Vi bodde på Flora, neste hotel ved siden av det!!. Hvist du går på forsiden av St.James, så ser du en bitteliten sti gjennom et lite skogsholt. Hvist du går rett frem i underkant av et minutt er du på Flora, der vi bodde. Du ser hotellet når du beg å gå på stien..
Jeg ble så gode venner med eierinnen Dora, en godt voksen dame, så¨hyggelig!!. Hun og den voksne datteren driver stedet og de står i kafeen der.

Tzasiki

Stranda, flotte stener (Lardos). :flower:

Tzasiki

Utenfor leiligheten vår hos Dora. På Flora apartment. Bodde på bakkeplan på hjørnet. :flower: flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...