Logg inn med Facebook eller Google!

Melkekartong i kofferten?

Started by Mixelite, 20. Jun 07, 14:54:29

Previous topic - Next topic

Mixelite

Altså, jeg har full kontroll på det med glutenfritt og ting og tang, men jeg sliter med en ting; Jeg vil gjerne ha melk i frappeen min, og da må det være soyamelk! Jeg har speidere ute på Chios(haha), men i tilfelle de ikke finner noe, sitter jeg her og grubler på beste måte å pakke litt soyamelk i kofferten på. Helle over på halvlitersflaske med god margin til korken er foreløpig det jeg vurderer som best.

MEN jeg lurer på. Hva hvis jeg legger melkekartongen i kofferten slik at holdbarheten blir bevart. Hva skjer egentlig med ting som ligger i lasterommet? kartogen er av typen murstein, en slik med plasthelletut og innvendig forsegling som rives av.

Ninette

Jeg har ikke fraktet soyamelk i kofferten, men derimot raki og annet fludium..

Da vi skulle dra fra Kreta i vår, hadde vi flust med flytende gaver som vi ikke visste hva vi skulle gjøre med; to flasker raki, en flaske vin og en flaske olivenolje, alt i plastflaser, heldigvis.

Etter nye sikkerhetsregler i luftfarten var det bare å glemme å ta dette med i håndbagasjen.... Men en Samsonite hardplastkoffert berget oss. Der pakket vi ned godsakene og ba en stille bønn om at dette måtte gå bra.
Det kunne jo gått riktig ille om tre liter raki hadde spredt seg i bagasjen, men det gjorde det altså ikke.

Min anbefaling for soyamelken din er altså at du benytter plastflaske som emballasje, ikke fylt til randen, og nedpakket i hardplastkoffert. Det går garantert bra, men om det er lov, er vel en annen sak....
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Turid

Jeg tror ikke jeg ville brutt forseglingen. Som du sier bevares holdbarheten mye bedre hvis forseglingen bevares. Pakk karongen inn i en plastpose. Er dette kjølevare? I så fall er det sikkert lurt å ta avispapir rundt kartongen, og evt et kjøleleement inni papiret. Jeg tror uansett ikke det er noen stor krise om soyamelka stiger litt i temperatur på reisa så lenge forseglingen er intakt. Jeg vil tro temperaturen i lasterommet på flyet er ganske normal. Dette av hensyn til innholdet i koffertene, som kan være så mangt.
Det er etter regn at fuglene synger!

Mixelite

Quote from: \"Turid\"Jeg tror ikke jeg ville brutt forseglingen. Som du sier bevares holdbarheten mye bedre hvis forseglingen bevares. Pakk karongen inn i en plastpose. Er dette kjølevare? I så fall er det sikkert lurt å ta avispapir rundt kartongen, og evt et kjøleleement inni papiret. Jeg tror uansett ikke det er noen stor krise om soyamelka stiger litt i temperatur på reisa så lenge forseglingen er intakt. Jeg vil tro temperaturen i lasterommet på flyet er ganske normal. Dette av hensyn til innholdet i koffertene, som kan være så mangt.

Soyamelken er ikke kjølevare nei. -men jeg er redd det skal utvide seg så kartongen sprekker og alt renner ut i kofferten  ztweeeeeeeee  Jeg mener, jeg har sett kipsposer utvide seg slik at de ikke fikk normal fasong igjen når vi landet. Og greske vannflasker... Lurer på hvordan det er i lasterommet? Har de samme trykket der som inne i kabinen?  ztweeeeeeeee

Turid

Soyamelken er ikke kjølevare nei. -men jeg er redd det skal utvide seg så kartongen sprekker og alt renner ut i kofferten  ztweeeeeeeee  Jeg mener, jeg har sett kipsposer utvide seg slik at de ikke fikk normal fasong igjen når vi landet. Og greske vannflasker... Lurer på hvordan det er i lasterommet? Har de samme trykket der som inne i kabinen?  ztweeeeeeeee[/quote]

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det et trykkregulering i bagasjerommet også. Bare tenk på alt det rare folk har i koffertene sine......
Det er etter regn at fuglene synger!

Gro

Jeg gjorde ihvertfall en gedigen tabbe engang... Fylte neskaffe i en tuppervare boks og det var som om den hadde eksplodert i kofferten. Og pga varmen \"smeltet\" kaffen og ble som lim på alle klærene. Så kanhende
det er samme med kartonger at de utvider seg? Det var et mareritt å få bort, selv fra badegulvet hvor jeg prøvde å ordne opp i katastrofen.... Så nå må jeg klare meg med Brasero som de har i butikkene der nede. Sjelden jeg finner Neskaffe Gull, men jeg tar ingen sjanser med det en gang til! Lykke til:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Måne

Jeg har ofte transportert vinflasker i kofferten uten problemer (pakker inn i håndkler), og har hatt med glass- og plastiskbrusflasker (ikke spør... hihi) uten problemer. Ingen av disse har vært åpnet dog, så vet ikke hvordan det er hvis man tar kork av og på igjen...

Mixelite

Siden tråden poppet opp igjen kan jeg jo berette at jeg pakket 3 kartonger(murstein) med soyamelk inn i avispapir og plastpose før jeg la det i kofferten. Det gikk helt fint. Forseglingen under lokket var like tett da vi ankom Chios som da vi dro hjemmefra.

xristina

I følge venninna mi - hvis mann er pilot - så er det ikke trykkregulering i bagasjerommene. Men jeg har aldri hatt problemer med det jeg har pakket i kofferten.

Men hørte noe morsomt når jeg var nede nå; en dame var så skeptisk til å spise egg i utlandet, så ho hadde pakket ned en kartong med 12 stykk i kofferten. Bør vel ikke si noe om hvordan det gikk, når det ikke er trykkabin! :-)

Anne

Jeg pakket Mythos bokser i kofferten og det gikk bra. Nye tollregler gjør jo at det er eneste måten å få med Mythos hjem. Jeg pakket litt avispapir rundt for sikkerhets skyld, så to bæreposer og ned i en akkurat passe myk kjølebag med glidelås. 4 liter øl er mye øl så det var for å være sikker.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Barbro

Jeg har også fraktet div flasker i kofferten,godt innpakket i klær,og flere ganger i \"myk\" koffert,har aldri hatt noen ulykker..takk og lov :laughing1: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

Har også myk koffert,men både uåpna glassflasker og brukte vannflasker- bytta ut med anna innhold,hm- har gått helt greit. Må bare pakkes godt inn i håndklær eller anna klær. Har gått bra i alle år :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....