Logg inn med Facebook eller Google!

En vandring i oktober/november 2013 i Ermoupolis

Started by marjana, 11. Dec 13, 21:07:59

Previous topic - Next topic

marjana

Hyggelig at dere henger med! Nå kommer det litt forskjellige bilder rundt i byen.
Glika i zoi

karri

Ser nesten ut som det er julenissen sin tørkesnor du har kommet over, Marjana?  :nisse:
Nydelige bilder av "blomster-taket"  :kd66:
KARRI

marjana

Jeg gikk gjennom sentrum nesten daglig, og i oktober/november er det sesongen for granatepler. Her er en lekker smykkebutikk som har dekorert rundt i butikken med granatepler.
Glika i zoi

marjana

I disse julebordtider så passer det vel å legge ut bilde av denne flotte lampen laget av ølkorker jeg så i et butikkvindu i Ermoupolis.
Glika i zoi

kaka

KariK

marjana

Ja, ganske spesiell, men den var faktisk veldig fin når lyset var på, og lampen ga et behagelig lys. Absolutt en alternativ taklampe!
Glika i zoi

marjana

Det var varmt og stort sett fint vær hele høsten. Det var helt fint å bade langt ut i oktober, men litt kaldt på land etter badet. Temperaturen i sjøen holder seg lenge. I februar er det ca 17-18 grader i sjøen.

I enden av havna er det en stor flokk med duer og ganske mange katter. Noen folk kommer ut dit for å mate duene, og da er kattene med, men blir ofte velig skuffete siden det stort sett er tørt brød som kommer fra folk.
Glika i zoi

marjana

21. Dec 13, 17:46:02 #19 Last Edit: 21. Dec 13, 21:20:49 by marjana
Litt lenger ute i havna var det rolig denne dagen. Gravemaskinen sto i ro, fiskeren og katten som bare venter på fisk, og damen helt til venstre, som bare gled ned i vannet uten at jeg merket det da jeg tok bildet.
Glika i zoi

marjana

Jeg gikk vel nesten daglig ned til sentrum, men gikk ned forskjellige trapper på samme nivå.
Ermoupolis er bygd opp som et amfiteater, og langsetter nivået der jeg gikk så jeg en gedigen kaktus som er sikkert fem meter høy inne i en hage med en høy mur rundt. Jeg gikk bort og sto på tå og kikket inn gjennom det lille vinduet i porten, og da jeg sto der og "spionerte" så kom han som bodde der sammen med fire kompiser og ville inn. Jeg blokkerte jo døra for dem, men jeg ble invitert inn til å se på kaktusen, fikk ta bilder, og der i et blomsterbed var det tre store skilpadder!!! En av kompisene sa: "Se bak deg, for der er det massevis av skilpaddeunger". Og det var det! Mange ute og inne i huset deres i blomsterbedet. Han som bodde der hadde arvet huset etter sin yaya, og hadde ikke klart å telle alle skilpaddeungene, og lot dem være i fred, men ga dem vann og mat, men det var nok ca 11-14 bittesmå skilpaddeunger.
For en fantastisk dag dette var!
Glika i zoi

kaka

KariK

Tjorven

Hihihi  ;D Syns jeg ser deg på tå der du sperrer inngangsdøra til eieren  ;D  Og for en overraskelse som ventet deg på innsida  :)  Godt han gjorde deg oppmerksom på småpaddene, for de var nok ikke lette å få øye på, slik de gikk i ett med fargen på plattene  :o  Det der var nok dagens opplevelse, ja.
Koser meg med byvandringa di, og kanskje kommer jeg på besøk til deg på Syros en gang  ;)  Liker egentlig ikke slike "storbyer" jeg, men Ermoupolis har definitivt en slik sjarm som jeg setter pris på  :-*  Blir med videre jeg....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Katherina | Today at 14:58:13
:bye: Mon tro hvor dette er? ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Katherina | Today at 14:50:31
:yeah: Gleder meg til å vandre rundt her igjen...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...