Logg inn med Facebook eller Google!

Kamaki-Svein i Hellas

Started by Svein~B, 10. Jul 07, 14:47:39

Previous topic - Next topic

Svein~B

Det var litt av en tur. Jeg tror det kommer til å ta ei stund før jeg er helt meg selv igjen. Håper dere unnskylder meg så lenge.

Jeg landet på Samos. Etter en kort prat med Apollo-guiden, satte jeg meg i en drosje til Pythagorion. Drosjesjåføren ville ha alle pengene mine. Til slutt nøyde han seg med ni euro for turen. Den passive røyken fikk jeg på kjøpet. Skrekkopplevelsen da han skrenset på kaiakanten var også inkludert i prisen.

Så fort noen oppfattet at jeg var norsk, det er uklart for meg hvordan de kunne ha skjønt det, det må være noe galt med gresken min, så ble jeg tatt hånd om og bragt til Klubben. Der måtte jeg legge igjen sjela mi og love å komme tilbake før jeg fikk lov til å reise videre.

To be continued...
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Marit

Mere, mere, mere.......  erwwrewwrrwrrr  zwwhhhhaaaxx
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Og så bilder da Svein  zqr2eeeeeeff Regner med at dem er det mange av.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Svein~B

Så reiste jeg videre til Leros. Da jeg kom til land der ble jeg møtt av noen menn i hvite frakker. Jeg antok at de skulle tilby meg rom. Det var selvfølgelig litt rart at de var kledd i hvite frakker, men jeg tenkte at det kanskje var en lokal festdrakt eller noe. Igjen må det ha vært noe galt med gresken min, for jeg prøvde å si at jeg hadde tenkt meg til Alinda og bo på Chrissoula. De svarte bare ja da, daksi daksi, og kjørte meg et helt annet sted.

Det var en stor bygning ikke så langt fra Lakki. Jeg ble med og kikket på rommet, men syntes ikke det var bra nok. Jeg prøvde å si det, men de dyttet meg bare ned på senga og forlot meg. De låste døra utenfra. Jeg kjente på den. Det gikk ikke an å åpne den innenfra.

Jeg skjønte ingenting, men jeg var sliten etter reisa og møtet med Pythagorionklubben, så jeg bestemte meg for å bare legge meg ned og sove. Jeg hadde ikke rukket å sovne ennå, da de kom tilbake.

De hadde med seg bagasjen min og de beklaget veldig. De hadde tatt feil av meg og en annen. Det hadde de skjønt da de fant passet mitt. De bestilte en taxi til meg.

Jeg dro til Chrissoula, men der var resepsjonen stengt for kvelden. Jeg gikk ned til en taverna og tok meg en øl. Servitøren kjente selvfølgelig en som leide ut rom. Jeg ble hentet i taxi igjen og kjørt dit. Endelig kunne jeg sove.

Det er hardt å være kamaki på tur!
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Retsina

Quote from: \"Svein~B\"Så reiste jeg videre til Leros. Da jeg kom til land der ble jeg møtt av noen menn i hvite frakker. Jeg antok at de skulle tilby meg rom. Det var selvfølgelig litt rart at de var kledd i hvite frakker, men jeg tenkte at det kanskje var en lokal festdrakt eller noe. Igjen må det ha vært noe galt med gresken min, for jeg prøvde å si at jeg hadde tenkt meg til Alinda og bo på Chrissoula. De svarte bare ja da, daksi daksi, og kjørte meg et helt annet sted.

Det var en stor bygning ikke så langt fra Lakki. Jeg ble med og kikket på rommet, men syntes ikke det var bra nok. Jeg prøvde å si det, men de dyttet meg bare ned på senga og forlot meg. De låste døra utenfra. Jeg kjente på den. Det gikk ikke an å åpne den innenfra.

Jeg skjønte ingenting, men jeg var sliten etter reisa og møtet med Pythagorionklubben, så jeg bestemte meg for å bare legge meg ned og sove. Jeg hadde ikke rukket å sovne ennå, da de kom tilbake.

De hadde med seg bagasjen min og de beklaget veldig. De hadde tatt feil av meg og en annen. Det hadde de skjønt da de fant passet mitt. De bestilte en taxi til meg.

Jeg dro til Chrissoula, men der var resepsjonen stengt for kvelden. Jeg gikk ned til en taverna og tok meg en øl. Servitøren kjente selvfølgelig en som leide ut rom. Jeg ble hentet i taxi igjen og kjørt dit. Endelig kunne jeg sove.

Det er hardt å være kamaki på tur!
zwwhhhhaaaxx Nå venter jeg på kamakiopplevelsene  erwwrewwrr

brit

Det er nesten så jeg ikke tror deg SveinB..........eller har du vært helt i ørska? zxzaxxxxxxxxx

Svein~B

Så kom jeg fram til Kos. Der var det full fest. Jeg hadde jo hørt at Kos er party-øya og jeg hadde jo sett party-bildene på diverse hjemmesider, men dette var verre enn jeg hadde trodd. Jeg spurte flere om veien til Imperial, men enten visste de ikke eller så var det umulig å skjønne hva de sa.

Til slutt traff jeg på noen britiske jenter. De skulle gjerne vise meg veien til Imperial, men kanskje jeg ville være med og se på hotellet deres først? Som øyloffer, er jeg jo vant til å måtte bli med å kikke på noe annet før de vil vise meg veien dit jeg skal, så jeg ble med. Jeg skjønte jo at det de ville var å ligge med meg, men jeg tenkte at jeg fikk ta meg tid til det. Etterpå kunne jeg spørre i resepsjonen etter veien til Imperial.

Jeg lå med alle jentene, enkelte av dem flere ganger. Litt utpå kvelden ymtet jeg frampå igjen om at de skulle vise meg veien til Imperial. Da sa alle sammen nærmeste i kor: \"Elske bare én gang til først?\" Jeg greide ikke å motstå de blikkene, så det ble en ny runde og etter det sovnet jeg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

brit

Ok! jeg er visst litt treg! Forstår at dette handler om Kamaki Svein og ikke SveinB zxzaxxxxxxxxx

Torgeir

Lurer på om jeg ikke streifet borti deg på turen. Det er noe kjent med deg, men kan ikke helt sette fingeren på det.....
De fleste finner sitt eget lille paradis i ......, Hellas
Astypalea er en av dem.

Svein~B

Quote from: \"Torgeir\"Lurer på om jeg ikke streifet borti deg på turen. Det er noe kjent med deg, men kan ikke helt sette fingeren på det.....

Takk for sist, Torgeir. :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg snek meg ut tidlig på morgenen. Jeg holdt på å snuble i en unggutt som lå utenfor døra, men så ham akkurat i tide til å unngå det. Jeg sparket til ham for å sjekke om han levde. Det gjorde han. Jeg fant meg en taxi og dro til Imperial.

Der var det helt fullt. Den eneste muligheten var å dele rom med ei mor og et  barn. Jeg burde sikkert takket ja til det, men det gjorde jeg ikke. I stedet spurte jeg om å få sette igjen bagasjen min der mens jeg lette etter rom et annet sted.

\"Jeg skal møte Xristina her senere,\" avsluttet jeg.

Da jeg sa det, så skjedde det noe med ansiktene til de to som sto bak disken. De begynte å snakke fort og lavt seg imellom på gresk. Jeg oppfattet noen ord; \"æresborger\', \"borgermester\", \"president\".

\"Vent litt,\" sa de til meg.

Jeg vet ikke hva de gjorde, hvordan de fikk det til, men plutselig hadde de rom til meg likevel. Jeg fikk en bungalow rett ved siden av bassenget.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Riitta

Så bra du hade det Kamaki-Svein zqr2eeeeeeff
Undrar hur den vanlige Svein hade det när du levde så flott zqr2eeeeeeff

Riitta

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...