Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos 2010

Started by Tjorven, 07. Jul 10, 18:51:29

Previous topic - Next topic

filhellener

Det er v e l d i g koselig å lese reiseskildringen din, Tjorven  :flower:
- du har en helt egen evne til å uttrykke deg :D

Takk for de f i n e bildene og  :flower:

D e n jentekvelden måtte  virkelig være en opplevelse ,
h e r l i g  :cheers:
Kari

Tjorven

Tusen takk, Filhellener   :flower:   Ja, den kvelden var virkelig en herlig opplevelse, både når det gjelder selskapet, maten og \"underholdninga\"   :thumbright:  At det ville bli en koselig kveld tvilte jeg ikke på, men spesielt artig blir det når ting skjer på impulsen ;)

I neste \"kapittel\" vil jeg formidle inntrykk fra en annen hyggelig kveld, og den begivenheten skjedde virkelig på impuls.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

18. Jul 10, 14:37:15 #26 Last Edit: 27. Feb 12, 21:43:11 by Ole
Da får jeg vel fortelle om en annen hyggelig kveld (hvis det fortsatt er av interesse for noen ;)  )

-------
Jeg hadde blitt kjent med et veldig trivelig par fra Sandnes, som bodde på motsatt side av havna, Theologis Place, ved Babybeachen. Der er også en taverna (litt usikker på om det vanligvis er åpent der om kvelden) Denne kvelden hadde iallfall Theologis invitert hotellgjestene sine til grillaften, som også fikk ta med seg egne venner. Mat og vin så mye man orket for en rimelig penge. Siden M og V skulle reise hjem dagen etterpå, var dette en koselig avslutning på ferien deres, og samværet vårt (selv om det var litt vemodig også)

Det ble tidlig kveld på rogalendingene, og det samme var planen for egen del også. Men da jeg kom inn på rommet mitt, slo heten imot meg som en klam vegg  :(  Det var skikkelig hetebølge disse dagene, og selv om jeg ikke vil klage på varmen, er det både ubehagelig og frustrerende når man ikke får sove om natta pga dette. Aircondition? Joda, den suste og gikk, men lufta var like stinn og het, og nix sirkulasjon   :help:  Dvs, hvis jeg sto på ett bestemt sted ved fotenden av senga, kom det bittelitt kjøling....

Jeg snakka selvfølgelig med vertinna om dette, men hun bare avfeide meg. Hun kom inn, skrudde av og på, hørte det suste, og konstaterte at det virka. Basta! Så føk hun ut like fort som hun kom inn. Javelnei   :confused4: 
Så da var det bare å våkne opp klissvåt og i ørska flere ganger pr. natt, og kjøle seg ned i dusjen. Puh.

Det var fortsatt \"tidlig\" kveld, og jeg makta rett og slett ikke å være der, så jeg tusla istedet opp til Babel. Ikke lenge etter kom en kar med gitar, og han rakk knapt nok å bestille en øl før folk var \"over han\". Det var tydelig at han var kjent for flere der, dog ikke for meg, enda.
Så for å presentere han: Lenny Kittelsen, musiker og komponist som bl.a. har laget låta til Akers prisvinner-reklamefilm, \"Nøtteknekker\" og også ei låt i den svenske filmen \"Grabben i graven brevid\" (Herlig film forøvrig :) )
Dessuten har han vært med flere ganger i \"Bit for bit\", (et tv-program jeg ikke ser på ;) )

Nåvel. Han ble iallfall sterkt oppmuntra til å spille og synge litt. Heldigvis tok han ting på sparket, og satte seg med gitaren   :music1:  Lenny starta med en fin egenkomponert, og publikum satt som lys. Det var noe med stemninga og den lune mørke kvelden som gjorde dette til noe helt magisk.
Så, bare etter et par låter, kommer det en annen fyr med gitarkasse gående. Han heter Mille, en svensk musikervenn av Lenny, (også ukjent for meg, så mer vet jeg ikke om han)

Lenny oppfordra han til å joine han, og Mille var heller ikke vanskelig å be  :)  De hadde ikke spilt sammen på fire år, men takla utfordringen med glans, og hvilken spontan-konsert det ble   :hello1:  :music1:  :music1:  :hello1:  Gode, gamle låter kom på rekke og rad, og vi sang med. Disse to gutta visste virkelig hvordan de skulle få publikum i sin hule hånd   :wav:  Jeg tror begge to hadde det like gøy som oss, for det ble heller ikke noen mini-konsert akkurat.

Dette ble selvfølgelig også en uforglemmelig kveld, og der og da takka jeg a/c\'n min for at den ikke funka som den skulle  ;)  Og spesielt artig var det jo at alt skjedde på ren impuls!

Dessverre får jeg ikke delt musikken med dere, men her er iallfall noen bilder fra konserten.

There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

18. Jul 10, 14:49:09 #27 Last Edit: 27. Feb 12, 21:44:54 by Ole
Ojsann, her ble det en teknisk \"leif\" Det skulle være med flere bilder, så de kommer her...









There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Förstår att du ser lycklig ut på bilden med musikanterna :cheers:
Det är sådarna oväntade händelser som ofta gör Hellasferien så härlig :bom:  Vilken fin kväll du fick :bom:

Riitta

Tjorven

Takk for hyggelig kommentar, Riitta. Ja, det ble to fine og litt anderledes opplevelser denne kvelden, og den overraskende konserten var herlig, selv om det er vanskelig å beskrive den spesielle stemninga.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Takk for at jeg får bli med deg ut på eventyr Tjorven. Føler meg der gjennom fortellingene dine + alle de flotte bildene. Gleder meg til mere :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

19. Jul 10, 16:39:44 #31 Last Edit: 27. Feb 12, 21:47:11 by Ole
Jeg fortsetter litt til.....

Det var ikke bare mennesker jeg traff på min ferd. Vi var flere som fulgte spent med på hunden Thilda, som var \"høygravid\" da jeg kom til Antiparos denne gangen. Hun eies av danske Jesper, som har en smykke- (og mye annet)butikk lengst nede i hovedgata. Her har jeg kjøpt mye fint, men det var ikke det som var saken   :colors: 

Så en dag kom beskjeden; Thilda hadde født 10 velskapte valper   :dog:  Den stolte eier (Jesper altså ;) ) viste dem gladelig fram etter hvert. Han hadde ordna et lite hundehus til dem bak butikken, og mens Thilda var hos \"pappa\", fikk jeg gå bak og se dem. Hælledussen, så nydelige de var  :love10:  De hadde nettopp fått øynene åpne, og mens noen sov, prøvde andre å stoltre seg rundt på usikre bein.

Jeg måtte selvfølgelig ta noen bilder av de nyfødte. Det første er av Jesper og Thilda (som vil ha kos og leker valp)









There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Hælledussen så vakre Tjorven...bilde \"søskenkjærlighet\" var helt skjønt.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Tusen takk for hyggelige kommentarer, Anne :)  
Ja, disse valpene var noen skikkelige hjerteknusere. Jeg hadde lyst å ta opp en, men siden de fleste sov, så ville jeg ikke uroe dem. Men fristelsen var stor  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

MaFi

Nydelige valper...! :dog:

filhellener

Jeg følger med, Tjorven :-)
Det er så koselig å lese om opplevelsene dine og se de fine bildene :-)
- og hvalpene var jo helskjønne :D
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...