Logg inn med Facebook eller Google!

Reise til Hellas i påsken

Started by Ingrid, 22. Jan 11, 23:17:40

Previous topic - Next topic

Ingrid

Noen som har tips om hvordan komme seg enkelt til Hellas i påsken?  Det var så greit i fjor, da gikk det direktefly fra Rygge til Athen....

Mixelite

Ingrid, Oslo, Amsterdam Athen eller Oslo København Athen eller Oslo Frankfurt Athen... Ikke noe problem. Bortsett fra at jeg anbefaler de to første fremfor den siste hvis man har dårlig tid mellom flyene. Frankfurt hadde en laaang vandring. -men jeg rakk det også :)

Anders

Har reist via Amsterdam noen ganger, det går ikke lengre siden KLM har \"dyttet\" Athen-flyet sitt såpass langt utpå dag at det blir problemer med fergene videre (hvis du skal videre med ferge da!)
I år blir det SAS via Køben...

marjana

Jeg ser også på Oslo - Athen, og det er nok umulig å få direktefly sånn som vi likte å ha det fra Rygge. Det blir nok å fly via Gardermoen. Her er et godt nettsted for flysøk

http://nb.momondo.com/

Det spørs jo også om du skal videre med ferge samme dag. www.gtp.gr har rutetidene. Jeg ser at Lavrio er brukbar nå, men litt for tett på fly-båttid. Men det tar ikke mer enn 30-45 minutter til Lavrio fra flyplassen. Hårfint å rekke fergen der vil jeg tro...
Glika i zoi

Ole

Oslo-Riga-Athen
http://www.airbaltic.com/

Vi reiser med airBaltic i påska, og må vente en time i Riga. Vi ankommer Athen kl. 14:30. Dette er fra Ålesund, har ikke sjekket fra Oslo eller andre steder.

Anne

Hei Ingrid
Billig, praktis, og bra...Czech air via Praha. Vi har brukt de flere ganger og er veldig fornøyd. Vi skal bruke de igjen...1880,- pr pers. tur/retur Athen. Gå inn og sjekk de opp. Kjapp og fin transfer, fin flyplass. Vi brukte Lufthansa og Aegian via Munchen i romjula, men foretrekker Praha. Aegian var bra , men Lufthansa...bob-bob. Valgene er mange :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anders

Antar den prisen er fra Oslo, Anne...? Dere er bortskjemt :-)

Anne

Ja Anders..det er Oslo - Athen....Jeg har lett lenge, men alt har vært \"rådyrt\" og plutselig dukket Czech opp med billige billetter igjen..de hadde også vært dyre. Var veldig skeptisk første gangen vi brukte dem, men ble positivt overrasket. Enkelt, men strøkent :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Greece-Traveller

Jeg bruker SAS via København. I mangel på direkteruter fra Oslo har jeg brukt denne ved flere anledninger, og reisetiden m.v. er grei ut fra forutsetningene.

I år hadde jeg på forhånd billett Athen - Oslo (som ikke ble benyttet i fjor, og som jeg fikk anledning til å endre fordi det var samme strekning). Reisen Oslo - Athen fikk jeg for NOK 1440,-. inkl. skatter og avgifter.

Det hender at BA har gode tilbud, noe jeg har benyttet meg av ved flere anledninger utenfor sesongen, og da reist via Heathrow (som har flere daglige avganger til Athen året rundt). Ved enkelte anledninger har jeg også fått kombinert dette med et opphold i London.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

5ifamilien

Virker som det er mange som går inn på et selskap å søker? Jeg bruker finn.no... der ligger vel de fleste selskapene? Eller hva er egentlig \"vanlig og lønner seg\"?

Greece-Traveller

Jeg baserer meg vanligvis på selskap. Av disse er også de greske Aegean og Olympic Air som flyr fra en rekke steder i Europa, og som har veldig gode tilbud fra tid til annen.

Aegean

Olympic Air

Registrer deg for deres nyhetsbrev, så får du løpende tilsendt de tilbudene de har. Flere av deres avgangssteder lar seg kombinere med f.eks. Norwegian og\\eller SAS og andre flyselskap som flyr ut fra Oslo.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Ingrid

Takker for mange gode tips  :flower:
Har forlengst funnet ut at vi var bortskjemte med billige direktefly fra Rygge til Athen. Også så praktisk og lettvint da  :blob5:

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....