Logg inn med Facebook eller Google!

Anders i "Doddisene! 2014

Started by Anders, 30. Aug 14, 08:09:25

Previous topic - Next topic

Anders

Ble ingen Panegyri.... skyldtes en litt ubestemmelig mellomting av røykehoste/bronkitt/mørkskyet og fire dråper av resirkulert sjø. Idag ny glohet morgen... og de "faste" gjester sier at dette er uvanlig hett for årstiden. Oppimot 33 gjennom dagene.... forståelig at jeg holder meg i skyggen da? Ryktet om hellasforumets fortreffelighet har blitt spredd med suksess, og hotellverten mente det var en meget god idé at jeg bedrev litt reklame for hans etablissement og ellers gjorde som alle andre.... omtalte Tilos som den store "Tipota"-øyen. For det er det det dreier seg om her. Her er rett og slett ikke noe annet å gjøre enn ingenting. Hvilket vi har utviklet et talent for i løpet av uken. Hipp hei der hjemme så lenge, så snakkes vi kanskje fra Nisyros imorgen?

Anders

God morgen fra Nisyros. Strålende sol, men heldigvis ørlite lavere temperatur. Og her får vi også den svalende havbrisen. Men fikk ikke det lovede studio i sjøkanten, så nå bor vi rett ved hovedvei (med tilhørende bråk) og havnen (med tilhørende bråk) hundre meter unna. Men rommet er fint og maten inni de stille, varme bygatene igår kveld smakte helt utmerket. Kanskje/kanskje ikke blir det en tur til vulkankanten idag... pri EN er å finne en ATM! Tror jeg har tre euro og førti cent igjen i lommeboken :-)   Men dette skal nok bli bra.... ha en fin dag der hjemme. Vet at vi får det her :-)

Anders

Man trenger ikke være dykker for å finne perler.... Nisyros by er en av dem! Ganske lunt(28?) her nå, sitter på terrassen og nyter en Mythos og har det svært bra. Kos imorgen... antar det blir som å gå fra en verden til en annen. Men turen så langt har vært en suksess :-)

Anders

Og bare en ørliten aftenshilsen fra Kos by. Det lille vi har sett hittil lover godt for fortsettelsen. Byen er stillere og roligere enn jeg forestillte meg, og Afendoulis hotel hvor vi bor virker å være "knas" :-)   Ca 25 grader på verandaen, og antagelig to-tre mer nedi gaten. Så vi "Koser" oss, bokstavelig talt :-)

Anders

Ny nydelig dag på Kos. Våknet tidlig nok til å høre at det finnes en "bar-gate" her, men ellers har byen gjort et veldig bra inntrykk. (for øvrig.... hvis det er den der lille stumpen av en gate som har gitt øyen sitt "dårlige" rykte, så aner det meg at fortysecondstreetwest hadde skremt vettet av de fleste!) Vi har bare tuslet og kikket og knipset og nytt enn så lenge.... idag er det visst et mål å skaffe nye solbriller til fruen..... kan vel bruke dagen på det? Og ganske så fantastisk frodig her..... gleder meg til fortsettelsen :-)

Anders

Fin, rolig søndagsmorgen. Ørlite vind, kanskje? Idag tenkte vi å ta "Disney-toget" opp til Asklepion (eller hvordan det nå skrives). Ellers så "sliter" vi oss gjennom dagene med mye god mat (og drikke) og utrolig mange artige, hyggelige mennesker. Ha en riktig fin søndag der hjemme!

Anders

Hipp hei! Sitter på takbaren på Attalos hotel. Overskyet og litt vind, men ikke verre enn at vi overlever :-) Kom litt for sent til å få med oppstarten av lysspillet, men Partenon og "knausen" er et vakkert skue likevel. Dagen har vært lang og litt slitsom, men nå kuler vi ned :-)

Ole

Attalos......sukk!
Athen........sukk!

:)

Kristian

Quote from: Anders on 17. Sep 14, 19:59:10
Hipp hei! Sitter på takbaren på Attalos hotel. Overskyet og litt vind, men ikke verre enn at vi overlever :-) Kom litt for sent til å få med oppstarten av lysspillet, men Partenon og "knausen" er et vakkert skue likevel. Dagen har vært lang og litt slitsom, men nå kuler vi ned :-)


Virker som du er på vei hjem.

Hilste på Maniolis i går

Litt vind og en og annen sky her på St. George. Støyende svensker og engelskmenn på Finikas så vi fortrakk tidlig.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Kom hit til Alvheim for noen timer siden, så nå er det "full guffe" på ALT for og få litt varme i huset :-)  Vått og blytungt her idag. Du må hilse både Finikas og Paradise fra meg... blir "Syklene" neste år!  (samt antagelig en uke eller to på forsommeren)

kari

Velkommen hjem Anders. Gleder meg til å høre og se mer fra turen din.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Anders

Vet ikke hva det blir til denne gangen, kari.... mange bilder og noen fortellinger og ett og annet eventyr? Vi får se.... vi som har lever så lenge :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...