Logg inn med Facebook eller Google!

Påske 2015

Started by Anders, 04. Apr 15, 19:11:32

Previous topic - Next topic

fila

Quote from: Katta on 09. Apr 15, 18:29:35
Anders, håper det går bra med Mageritsaen  :) aldri smakt det selv, men tror ikke det er så gale. Kos deg  ;)

Jeg har aldri smakt denne suppen, det var egentlig evig nok å lese oppskrifter  :o

Greece-Traveller

10. Apr 15, 17:52:21 #25 Last Edit: 10. Apr 15, 17:59:00 by Greece-Traveller
Jeg måtte smake første gang jeg var invitert på påskebesøk, men det var ikke min smak og da jeg fikk høre hva den besto av (innvoller m.v.) har det ikke fristet (jeg klarer bl.a. ikke smaken av lever - derfor står jeg også over kokoretsi på søndagen).

Siden har jeg fått slippe og som ellers nevnt her går det gjerne i geitekilling etter midnattsmessen.

Anders - jeg hørte forresten fra Per (Perigahre ) at dere hadde truffet hverandre i dag. Kos dere og hils kjente !
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

marjana

Quote from: Anders on 10. Apr 15, 06:42:21
Hadde tenkt å si God morgen fra Naxos... tror jeg begrenser meg til Morgen.... her blåser hatter og høy og diverse annet... førtikilos blomsterpotter går som plastposer i vinden....


Det er ikke bare store blomsterpotter som blåser rundt i nesten 30-35 knops vind!
Se hvordan Blue Star Paros sloss med bølgene fra Tinos til Syros i går på You Tube innslaget! Mange ferger ligger fortsatt værfast i havnene. Og dette er jo påskehelga for grekerne, der de helst skulle ha vært fremme nå og sammen med sine familier.
http://www.syrostoday.gr/News/15315-Maxi-me-ta-kymata.aspx
Glika i zoi

Kabi

Græm og gru !!! Skjønner ikke at de tør å seile i sånt vær....

marjana

Quote from: Kabi on 10. Apr 15, 19:48:48
Græm og gru !!! Skjønner ikke at de tør å seile i sånt vær....


Vel, de gjør ikke det, og ligger værfaste i havnene.
Glika i zoi

Anders

Har iallfall hatt en smått utrolig aften her.... de av oss som kanskje har opplevd en gresk Langfredag vil kanskje være i nærheten av å forstå....

Anders

Men vinden har roet seg... hyler bare på sånn ca 50 decibel nå.... og siden fru taxidriver og jeg ble enige om at Mageritsa ikke er noe å trakte etter så ble vi også enige om at en tur til Iraklia imorgen (med separate soverom!) er veldig mye mer attraktivt og noe vi skal prøve.... ettersom de ikke har hørt om Mageritsa der nede :-)

Tjorven

Hørtes ut som en fornuftig - og trivelig - plan, Anders. Og hva den innmatsuppa gjelder, så er det INGEN som har fått meg til å smake på noe sånt  :-X Diverse beskrivelser holder lenge. Men så er jeg ikke i Hellas i påsketider heller, da  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Mageritsasuppen er da helt ok! Det smaker lam, dill og bladperskille, og med presset sitron over når den blir servert så smaker suppen ikke så fett, men man spiser jo kun en porsjon. Det er ikke verre enn smaken av en fet får-i-kål.
Glika i zoi

Tjorven

Quote from: marjana on 11. Apr 15, 00:45:39
Mageritsasuppen er da helt ok! Det smaker lam, dill og bladperskille, og med presset sitron over når den blir servert så smaker suppen ikke så fett, men man spiser jo kun en porsjon. Det er ikke verre enn smaken av en fet får-i-kål.


Det skal du få meg til å tru, når bare lukta av lever gir meg brekninger  :-\  Men hver sin smak, og nok om det  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Poenget mitt er at vi skal si ja takk når vi er tatt inn i greske hjem. Spesielt når det er påske. Jeg spiser alltid det jeg får servert i et hjem.
Glika i zoi

Tjorven

Det gjør jeg også, det er jo uhøflig å takke nei til noe man blir tilbudt i slike situasjoner. Men jeg slipper "risikoen" av å måtte smake på denne suppa, siden jeg ikke er i Hellas i påska, og uttalelsen var ment generelt, basert på smak og innhold, og ikke hva man får servert i greske hjem  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...