Logg inn med Facebook eller Google!

Greske katter

Started by marjana, 19. Jan 08, 17:04:44

Previous topic - Next topic

Svein~B

Quote from: Tjorven on 06. Oct 11, 01:38:36
Quote from: Heidrun on 05. Oct 11, 16:40:09
Quote from: IngeS on 05. Oct 11, 15:14:45
Quote from: Heidrun on 05. Oct 11, 13:42:46
Greske katter.
Søte men plagsomme


Nei nå må du jaggu gi deg med den utidige sutringa di. Er det nå kattene i Hellas det er feil på? Sist var det maten, så var det vinen, så matvaretilbudet på supermarkedet, så ovefylte busser med illeluktende lokalbefolkning  og for små leiligheter om du skulle leie eller kjøpe. Og nå er det kattene det er galt med. Er det i det hele tatt noe som er tilpass for deg i Hellas?



Humor Inge.
Er ikke særlig morro når man har opptil 15 katter rundt seg når man sitter og spiser denne maten jeg tydeligvis ikke liker..


Hihi, enkel sak. Det er bare å gi de søte små maten du ikke liker, så slipper du katte-tigginga også. Vips, to problem løst i ett smekk  :D  :D


Når det gjelder katter, har jeg den samme innstillingen som til det meste annet som er gresk: De hører til der, det gjør ikke vi. Vi kan bare dra et annet sted hvis vi ikke liker det sånn det er der, de har ikke noe valg. Jeg har enkelte ganger opplevd kattene som plagsomme, men det har vært sjelden. Generelt oppfatter jeg det som at de holder seg på trygg avstand hvis de ikke er sikre på at deres nærvær er ønsket. Men noen har nok mer kattetekke enn andre   :)

Hvis du vil bli kvitt dem, tror jeg ikke det lureste er å gi dem mat. Da forventer de å få mer. Hvis du ignorerer dem derimot, er min erfaring at de fort skjønner at her er det ikke noe å få, så de henvender seg heller et annet sted.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

På Koufonissi tror jeg faktisk ikke jeg noen gang så katter på tavernaene. Derimot så jeg dem andre steder. Denne holdt til på høyden øst for byen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Denne katten satt cirka meter unna den forrige jeg postet bilde av. Jeg antar at det er gode venner.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Atle

To søte søsken på Zakaratos/Naxos, de flytta inn i leiligheten og vi hadde igrunnen ikke hjerte til å kaste dem ut. De skal dog sies at kattene hørte til hotellet og var reinslige.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Tjorven

Quote from: Atle on 09. Oct 11, 16:45:45
To søte søsken på Zakaratos/Naxos, de flytta inn i leiligheten og vi hadde igrunnen ikke hjerte til å kaste dem ut. De skal dog sies at kattene hørte til hotellet og var reinslige.


DET skjønner jeg godt, så deilig avslappa de har funnet seg til rette på "kremplassen". Herlig bilde, Atle.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Her er ei lita Lipsi-pus som hadde sneket seg inn balkongdøra til rommet mitt i nattens mulm og mørke.

Tatt på fersken
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Vi døpte ham Samson.
Glika i zoi

Atle

Håper jeg ikke er frekk nå Marjana når jeg foreslår "Bølla" på den der istedet for Samson  :D
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Greece-Traveller

Jeg fant denne i Anafiotika i september i år:

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Nyyyyydelig, G-T. Fins det noe vakrere enn slike fredfulle mor-og-barn-stunder?   :hjerte:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

Denne pusen knipset jeg på Mykonos i sommer.
Den ser litt rufsete ut, kanskje den har vært ute i litt hardt vær ?

Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Bjørg

For noen karakterer. For noen flotte katter, og så mange blinkskudd i denne serien. Til noen innlegg for noen dager siden. Kattene på tavernaen. Jeg elsker de. Jeg sender matrester i smug undre bordet. Rester av lammekoteletter, fisk og annet godis. 15 er kanskje vel mange, men jeg vil ha de der. Synes det er trist med en taverna uten katter i nærheten!!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...