Logg inn med Facebook eller Google!

...jeg føler meg litt lurt...

Started by filhellener, 03. Apr 15, 14:43:21

Previous topic - Next topic

filhellener


23.mars sendte jeg en mail til Pacific Travel i Athen og bestilte båtbilletter, de kan hentes på flyplassen

Vi skal reise 9.apr og fordi det er Skjærtorsdag i Hellas regnet jeg med at billettene til Poros (Flying Cat ) kl 15 fra Pireus ville bli utsolgt,
og d e t har de blitt ....

Men for første gang i Hellas, såvidt jeg kan huske..., føler jeg meg lurt/dårlig behandlet  :(

26.mars fikk jeg to mailer fra Pacific, en om formiddagen:

*Good morning!

I will issue today the tickets and I will send you the confirmation!!

Kind regards,




- så om ettermiddagen:

"I will send you the confirmation numbers tomorrow because I didn't charge your credit card yet.

Have a nice afternoon !!"


Og jeg ble g l a d fordi jeg trodde alt var i orden, med landing i Athen såpass tidlig som 10.50, hadde vi
g o d tid til båten kl 15, og det ville være...v æ r t, deilig å komme fram såpass tidlig...

MEN 30.mars fikk jeg ny mail... fra samme dame:

DEAR KARI,

"PLEASE NOTE THAT THE SCHEDULE AT 15:00 IS FULLY BOOKED AND THERE IS ONLY AT 19:30?

WHAT WOULD YOU LIKE TO DO?

KIND REGARDS,"




S å .... vet ikke om flere tenker som meg

..., men j e g tror det er grekere som" trengte billettene bedre enn oss" ::)
- og har fått dem..."ikke verdens undergang" akkurat , men veldig irriterende  :-[

Så får vi se om vi bruker tiden i Athen sentrum, eller i Pireus  :)
Kari

Tjorven

Uffda, sånt er alltid litt kjedelig, men dere slipper vel overnatting i Athen iallfall? Det JEG syns er litt rart, er at damen venta fire dager før hun informerte om at den første båtavgangen var fullbooka  ::)  Ikke greit å vite hvorfor, men jeg tror nok du har rett i dine antagelser....
Håper dere får brukt ventetida på noe trivelig  :) Ønsker dere god tur og deilige dager i Hellas  8) Du får vinke over til Antiparos fra meg når du kommer til Paros, da  :-* ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: Tjorven on 03. Apr 15, 18:22:37
Ønsker dere god tur og deilige dager i Hellas  8) Du får vinke over til Antiparos fra meg når du kommer til Paros, da  :-* ;D


Tusen takk, Tjorven  :) ..., men jeg skal til Poros, så det nytter vel ikke å vinke over til Anti Paros ;)
Kari

polyanna

Tror du kan ha rett; at grekere går foran i køen  :). Sånt skjer, har litt erfaring med den slags :). Det hører til den typen hendelser vi helst ikke snakker høyt om, vi vil jo så veldig gjerne bevare bildet av 'vårt' Hellas.  Som uklanderlig og raust og vennlig. Men ergerlig når det skjer, og planer forpurres. Håper dere klarer å få til en annen ordning uten at det går for mye utover reiseplanene. Ha en god reise, uten flere viderverdigheter.  :) Følger gjerne med på turen.  :)

marjana

05. Apr 15, 02:30:03 #4 Last Edit: 05. Apr 15, 02:39:18 by marjana
Litt av dette kan jeg kanskje oppklare. Jeg hadde en kort karriere som guide på Syros for mange år siden, og hadde da kontor hos agenten som driver et reisebyrå i Ermoupolis. De selger masse båtbilletter hele tiden. Grekerne forhåndsbooker gjerne båtbilletter i god tid hvis det er travle helger eller helligdager osv. Hvis det blir avbestillinger så rykker man opp på lista. Jeg fikk f.eks. uavhentete billetter da jeg skulle over til Mykonos, og reiste med et gresk navn på billetten min.
Om de har prioritert grekere fremfor turister i dette tilfellet vet jeg ikke, men et ventelistesystem er i hvert fall vanlig.

PS: Flying Cat er mindre båter og der blir det også fortere fullt.
Glika i zoi

mouche

"I will issue the tickets today" er vel rimelig klar tale" - for så å fire dager senere plutselig ikke kunne gjøre det for "fully booked"? Et klart avtalebrudd, men lite man kan gjøre med det vil jeg tro.

Frynse

05. Apr 15, 08:41:43 #6 Last Edit: 05. Apr 15, 08:48:44 by Frynse
Nå har jeg kun gode erfaringer med Pacific Travel, men i et sånt tilfelle ville jeg ha krevd en forklaring.
Om forklaringen var plausibel, ville jeg ha akseptert det og gått videre, men om ikke forklaringen holdt vann ville jeg på en meget bestemt måte fortalt hvorfor jeg aldri ville brukt dem igjen og hvilken omtale de kunne forvente.

Når det gjelder Seajet derimot (nå er det vel Hellenic som har din båt, men uansett), er erfaringen en ganske annen.
Vi opplevde at båten ble endret til en annen, og da presterte de å selge billetter som allerede var solgt, dvs. samme setet flere ganger.
I tillegg var det den verste drittbåten med det sureste mannskapet jeg har vært borti, så det skal mye til om jeg skal reise med Seajet igjen.

filhellener

Quote from: polyanna on 04. Apr 15, 23:00:59
Tror du kan ha rett; at grekere går foran i køen  :). Sånt skjer, har litt erfaring med den slags :). Det hører til den typen hendelser vi helst ikke snakker høyt om, vi vil jo så veldig gjerne bevare bildet av 'vårt' Hellas.  Som uklanderlig og raust og vennlig. Men ergerlig når det skjer, og planer forpurres. Håper dere klarer å få til en annen ordning uten at det går for mye utover reiseplanene. Ha en god reise, uten flere viderverdigheter.  :) Følger gjerne med på turen.  :)


Jeg har tidligere god erfaring med PACIFIC, men det har ikke vært i forbindelse med en Gresk høytid ;)
Vi har fått billetter til Flying Cat kl 19.30, så vi kommer fram i tide til en sen middag, mer forkludres ikke reiseplanene heldigvis  :) Men når man har vært opp midt på natta, avgang fra Gardermoen kl 06.00, så er det ikke noe vi ønsker å måtte vandre rundt  i Pireus, eller Athen i timesvis..., spesielt ikke når årsaken er som denne :( Hadde det ikke gått noen båt til Poros tidligere, hadde det vært noe annet.
Kari

filhellener

05. Apr 15, 22:38:17 #8 Last Edit: 05. Apr 15, 22:41:26 by filhellener
Quote from: marjana on 05. Apr 15, 02:30:03
Litt av dette kan jeg kanskje oppklare. Jeg hadde en kort karriere som guide på Syros for mange år siden, og hadde da kontor hos agenten som driver et reisebyrå i Ermoupolis. De selger masse båtbilletter hele tiden. Grekerne forhåndsbooker gjerne båtbilletter i god tid hvis det er travle helger eller helligdager osv. Hvis det blir avbestillinger så rykker man opp på lista. Jeg fikk f.eks. uavhentete billetter da jeg skulle over til Mykonos, og reiste med et gresk navn på billetten min.
Om de har prioritert grekere fremfor turister i dette tilfellet vet jeg ikke, men et ventelistesystem er i hvert fall vanlig.

PS: Flying Cat er mindre båter og der blir det også fortere fullt.


Takk for info om rutinene med ventelister , marjana :)
At Flying Cat o.l er mindre båter vet jeg, det var fordi jeg visste  at det er slike som oftest går til Poros, og naboøyene , at jeg ville bestille det jeg trodde var "i tide"!
_ om vi hadde stått på en venteliste burde vi jo fått vite d e t, og vært forberedt på at det var usikkert om vi ville komme med båten kl 15.
Men hun skrev jo til meg "I will issue today the tickets" d a tror man ikke at man står på venteliste!
Kari

marjana

Jeg synes at du fortjener en forklaring på dette. De må jo kunne fortelle deg hvorfor du ikke fikk billetter da du bestilte, og såpass sent tilslutt.
Glika i zoi

filhellener

Quote from: mouche on 05. Apr 15, 07:21:44
"I will issue the tickets today" er vel rimelig klar tale" - for så å fire dager senere plutselig ikke kunne gjøre det for "fully booked"? Et klart avtalebrudd, men lite man kan gjøre med det vil jeg tro.


Ja, det er nok lite å gjøre med det nå  :(  Men det føles bra og ha gjort et forsøk, så  jeg har sendt en "streng" mail  ;)
Kari

filhellener

Quote from: Frynse on 05. Apr 15, 08:41:43
Nå har jeg kun gode erfaringer med Pacific Travel, men i et sånt tilfelle ville jeg ha krevd en forklaring.
Om forklaringen var plausibel, ville jeg ha akseptert det og gått videre, men om ikke forklaringen holdt vann ville jeg på en meget bestemt måte fortalt hvorfor jeg aldri ville brukt dem igjen og hvilken omtale de kunne forvente.


Ja, jeg har også brukt PACIFIC flere ggr og har kun god erfaring...hittil.
- jeg tror ikke det kommer noe ut av det, men jeg har sendt en t y d e l i g mail og er spent på hva hun "finner på"/svarer ???
Det er en annen dame jeg har hatt kontakt med tidligere :)
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...