Logg inn med Facebook eller Google!

Jippi, nå reiser jeg!!!

Started by Ninette, 25. Nov 14, 18:04:20

Previous topic - Next topic

kaka

Mai er jo flott tid å være i Hellas  :D
God tur! (Kjenner ikke til Nissyros)
KariK

Anders

Nisyros er fin, den :-)  Men da bytter dere øygruppe, og må være obs på fergerutene.   Noen bilder finner du her. 
http://hellasforum.net/index.php?topic=9503.msg169591#msg169591

Tjorven

 I dag er det kun 14 dager igjen til Sisi og jeg lander på Milos (fra Trondheim via Kjøben og Athen)  ;D 8) ;D Sisi har kjent på reisefeberen ganske lenge, mens jeg har vært så opptatt med å finne ny leilighet, at jeg fram til nå bare har hatt det i bakhodet  ??? Hittill i år har alt vært snudd på hodet, med mammas dødsfall, sorg, mye stress og angst, så ny type stress og mye nytt å sette seg inn i, leilighetskjøp med kontraktskriving igår, lykkerus og "plutselig" kan jeg slippe gleden løs, og kjenne på reisefeberen samtidig! Vært mye for liten kropp og sart sjel på kort tid, men jeg har overlevd uten å knekke sammen  ;) og NÅ kan jeg begynne å senke skuldrene   ;D  Står igjen litt ennå, men nå blir forberedelsene til turen bare gøy, og når vi endelig sitter på flybussen, som vanlig midt på natta, kan jeg endelig og etter laaaaaang tid, slappe helt av.
Så er det bare å se fram til Milos, Folegandros og Antiparos i hele 5 uker framover  8) Sukk hjerte  :-* :-* :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

"Dobbeltliker", Tjorven!  ;)  :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

Takk, Fia  :) Vært veldig trivelig å treffe deg på Anti igjen (eller ei anna øy)  ;D  Har vært så lenge borte fra forumet at jeg har mista helt oversikta over hvem som drar hvor og når framover  ???
There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

Ja, det hadde vært veldig hyggelig, Tjorven! :) Årets ferie er ikke helt spikret ennå for min del, bortsett fra de to første ukene i september. Da blir det Hellas, med eller uten reisefølge! :sol2:
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Kristian

Quote from: Fia on 13. May 15, 22:22:21
Ja, det hadde vært veldig hyggelig, Tjorven! :) Årets ferie er ikke helt spikret ennå for min del, bortsett fra de to første ukene i september. Da blir det Hellas, med eller uten reisefølge! :sol2:


Kan ikke trykke "like", men i år blir det lysløypa uten reisefølge i september
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders


hakon57

Hei. Milos har stått på min liste i noen år men har ennå ikke kommet meg dit. Har du vært på Milos før? Hvor bor du/dere?

Håkon

Kristian

Quote from: Anders on 14. May 15, 19:09:26
??? por que Kristian?


Madamen drar en tur med Hurtigruta, mens jeg trenger varme

:P
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

19. May 15, 16:29:50 #46 Last Edit: 19. May 15, 16:32:56 by Tjorven
Quote from: hakon57 on 14. May 15, 22:05:09
Hei. Milos har stått på min liste i noen år men har ennå ikke kommet meg dit. Har du vært på Milos før? Hvor bor du/dere?

Håkon


Hei Håkon. Sorry for sent svar, travle tider her akkurat nå.
Milos anbefales på det varmeste! Det er ei øy som har utrolig mye å by på, ikke minst det fasinerende landskapet og rene kunstverk av geologiske steinformasjoner og farger, spesielt sett fra sjøsiden  :-* Dette er helt unikt, og det samme gjelder de små fiskelandsbyene med sine "rorbu-hus". Stedet Klima må bare oppleves. Oppe i Plaka er det veldig trivelig å rusle rundt, fotomotiv rundt hvert hjørne, og solnedgangen fra kirkeplassen der er den vakreste jeg noen gang har sett, sukk. Var der i 10 dager i 2012, og vi farta endel rundt da, men har fortsatt mye til gode  ;D

Vi bodde i Pollonia, der vi trivdes veldig godt, og skal også bo der nå. Sist bodde vi på Flora Rooms, en liten rolig idyll rett ved stranda. Hun har kun tre rom, og var dessverre fullbooka nå i mai, så i år har vi booka et studio på Kalimera, som også ser veldig koselig ut, med nærhet til alt  :) De henter oss også gratis på flyplassen når vi kommer.
Hvis du har lyst til å se og lese hvordan vi hadde det, så finner du det i tråden " Tjorven og Sisi på turne i Kykladene høst 2012, part 3: Milos" under Reisekildringer  :)



There are no strangers, only friends we haven't met.

Runar Solvik

Da er det "bare" 29 timer og 10 minutter til flyavgang :) Etter en overnatting på Avra i Rafina går det raka veien til Naxos for en liten lunch i havna, før Skopelitisen tar oss til et førstebesøk på Iraklia. Har vært på Koufinissa en gang før, og vi falt pladask for småkykladene, så det skal bli spennende å se om Iraklia og Schinoussa er like bra. Disse to pluss Amorgos har vært snakket om i flere år, og i år skjer det. Vi kutter ut favorittene Naxos og Antiparos, som har vært favorittene siden vi dumpet inn hos Theo og Denise på Finikas, Antiparos for 17 år siden og ble helfrelst i den kykladiske øyverdenen. Kan ikke tro annet enn at Thorbjørn Egner MÅ ha hentet inspirasjonen til Kardemommeby på Antiparos. Fra Amorgos satser vi på Milos og Kimolos, før turen går tilbake til Aten etter 3 ukers loffing. Milos var en øy vi besøkte første gang i 2007, og den ga mersmak. Vi fikk den gang ikke sett så mye av øya, men det vi fikk sett gjør at vi har lyst til å utforske øya mer. Fantastiske farger og formasjoner som man ikke ser andre plasser i kykladene. Da gjenstår det bare å ønske en god øyferie til allemannalle, og så håper vi at all usikkerheten som er for tiden ang. Hellas ikke ødelegger ferieopplevelsen til nordmenns favorittland når det gjelder sommerferie! Måtte bare Mythosen, Fixen og Alfaen være like kald og god som den alltid har vært!! YAMAS!!    8) 8) 8) 8) 8) 8)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...