27. Apr 24, 22:08:25


Logg inn med Facebook eller Google!

Grekisk sten

Started by Tommy, 03. Sep 08, 16:24:51

Previous topic - Next topic

Tommy

Joorå, det blir lite ringar oxå :-)


\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katherina

:flower: Her var det mye lekkert.

 :P Har flere ganger tenkt at noen av steinene som jeg plukker med meg fra stranda skulle ha vært polert og gjort noe mer med. Tenk å få ha en stein fra stranda rundt halsen. Rene terapien det.

Jeg bruker mine i forskjellige dekorasjoner og i hagen rundt plantene og har også brukt de til bord kort og pynt på bordet.

Vakkert var det!

Torill

Rålekkert Tommy!!!
Og Riitta. Jeg gjør som Bjørg. Fyller en glassbolle med vann som jeg har steinene i. Veldig dekorativt det også :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anne

Rålekkert Tommy. Hvor får du tak i anheng og ring til å feste stenene på? Leste forresten i VG at det er straffbart å ta med stener ut av Hellas så de fleste jeg fant ble igjen der nede, men noen ble med hjem. Fant en med et ørnehode på som jeg kunne tenke meg å lage noe av.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tommy

Quote from: \"Anne\"Rålekkert Tommy. Hvor får du tak i anheng og ring til å feste stenene på? Leste forresten i VG at det er straffbart å ta med stener ut av Hellas så de fleste jeg fant ble igjen der nede, men noen ble med hjem. Fant en med et ørnehode på som jeg kunne tenke meg å lage noe av.

Straffbart ?! Hade jag ingen aaaaning om. Nåja, då har jag beträtt den andra vägen nu då, o får hoppas på strafflindring o amnesti för mitt gräsliga brott :-)

Smyckedelar kan man köpa från företag som säljer slikt, finns många olika sådana \"butiker\" på internet. Googla till exempel på smykkedeler så finner du en del.

Ps. tack för oppskattningen allesamman, trevligt om ni vill köpa nåt sen när jag lägger ut till försäljning Ds.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Quote from: \"Anne\"Rålekkert Tommy. Hvor får du tak i anheng og ring til å feste stenene på? Leste forresten i VG at det er straffbart å ta med stener ut av Hellas så de fleste jeg fant ble igjen der nede, men noen ble med hjem. Fant en med et ørnehode på som jeg kunne tenke meg å lage noe av.
Er det virkelig straffbart å ta med litt hjem i håndbagasjen? Det er forressten straffbart her i Norge også. Hvertfall på Moutmarka her på Tjøme,som er rullesteinstrand. Off topic? :confused1:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Anne\"Rålekkert Tommy. Hvor får du tak i anheng og ring til å feste stenene på? Leste forresten i VG at det er straffbart å ta med stener ut av Hellas så de fleste jeg fant ble igjen der nede, men noen ble med hjem. Fant en med et ørnehode på som jeg kunne tenke meg å lage noe av.
Er det virkelig straffbart å ta med litt hjem i håndbagasjen? Det er forressten straffbart her i Norge også. Hvertfall på Moutmarka her på Tjøme,som er rullesteinstrand. Off topic? :confused1:

Japp, helt klart off topic, ta den diskussionen nån annan stans ni som är intresserade av det. Här kan vi diskutera smykker o andra vackra ting tillverkat av sten, vis noen är intressert i det  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Beklager Tommy!!!
Jeg fant en liten flat hjerteformet stein i år. Den er så tynn,så jeg tør ikke bore hull. Sitter limet du bruker godt nok? Steinen er liten,så lærtråd blir kanskje litt grovt. Har så lyst til å bruke den til noe :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Hej Torill

Jag har prövat vanligt så kallat superlim och två-komponents epoxylim, det gick att bruka, men var \"kladdigt\" att hantera. Men så fann jag något som heter G-S HYPO CEMENT som används för att limma smyckestenar o andra icke-porösa material med. Det verkar fungera bäst och kladdar inte alls, ger fäste på någon minut och har satt sig ordentligt efter 10 minuter.

http://www.myllra.se/se/art/g-s-hypo-cement.php

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Takk for tipset Tommy :flower:  :flower: Det skal jeg jammen prøve å få tak i! :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Quote from: \"Torill\"Takk for tipset Tommy :flower:  :flower: Det skal jeg jammen prøve å få tak i! :cheese:

Får du ikke tag i det, så hör av dig, så kan jag sända dig en tub härifrån från Svedala  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Nu har jag fått ihop någon halssmycken fler, några ringar ( ett par 3 stycken till finns, fast dom har jag inte fotoferat än  :cyclopsani:  ) och två broscher.

Här finns objekten att beskåda :
http://picasaweb.google.se/tadamsson/Smycken?authkey=riQSBT2Le0w#

Dom läggs nu ut till försäljning här, det är ju ett par månader till jul ännu men det kan ju kanske vara en lämplig julgåva till någon kär anförvant med förkärlek till Grekland ?

Jag oppdaterar mig allteftersom produktionen framskrider.

Priser ( specialprice for you my friends :-) ) : Halsband med metallhänge 10 euro, eller 100 kr ( svenska, norska eller danska, det kvittar lika ;-) )

Halsband med silverhänge 15 euro ( eller 150 kr )

Ringar 20 euro ( eller 200 kr )

Brosch 15 euro ( eller 150 kr )

Hugade spekulanter tager lämpligen kontakt med mig via Pm eller vanlig mail toy778@hotmail.com och förtäller vilket objekt som eventuellt lockar mest  :flower:

( kanske ska detta ligga under allt annat, fast å andra sidan kan det ju säjas höra hemma under kultur och stenarna är ju grekiska ;-) )

Vänligen Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...