Logg inn med Facebook eller Google!

Nu lyssnar jag på.... (gresk musikk!)

Started by bengalow, 26. Dec 07, 16:17:59

Previous topic - Next topic

therese

har tilbragt noen timer i Hellas i kveld   :)

Maria Arni - hør!


Kristian

Quote from: therese on 13. Mar 15, 22:32:28
har tilbragt noen timer i Hellas i kveld   :)

Maria Arni - hør!




Minner om portugisisk Fado
Kristian/Planer er til for å utsettes

kaka

KariK

therese

Quote from: Kristian on 22. Mar 15, 10:58:33

Minner om portugisisk Fado


ja? Har du en artist å anbefale? Jeg har en samleCD, som jeg en gang kjøpte for å orientere meg, men liker best å lytte til én artist av gangen. Og ikke nødvendigvis en av de gamle stjernene...Gjerne en up-and-coming, altså.

Ang. dennne låta med Maria Arni; har hørt den med Xaris Aleksiou også. Men jeg synes denne er hakket hvassere, og liker det enkle arrangementet.

filhellener

Quote from: therese on 22. Mar 15, 16:02:20
Quote from: Kristian on 22. Mar 15, 10:58:33

Minner om portugisisk Fado


ja? Har du en artist å anbefale? Jeg har en samleCD, som jeg en gang kjøpte for å orientere meg, men liker best å lytte til én artist av gangen. Og ikke nødvendigvis en av de gamle stjernene...Gjerne en up-and-coming, altså.

Ang. dennne låta med Maria Arni[; har hørt den med Xaris Aleksiou også. Men jeg synes denne er hakket hvassere, og liker det enkle arrangementet.


Har du hørt Dulce Pontes, therese? Hun er blant de kjente, så når du har en portugisisk samleCD, så har du vel det  :)

Grunnen til at jeg nevner henne, er fordi jeg har en (synes jeg) veldig fin Live dvd med konsertopptak  fra Herodes Atticus Theatre, den er fra 2004 og 2005, finnes sikkert på YouTube.

Den heter  "Mediterranean 30th - 40th Parallel", en musikalsk reise MESOGEIO og er med DALARAS, DULCE PONTES, Eddy Napoli, Mira Awad og Xalia Moustafa :)
De synger sammen og hver for seg  :)

Når det gjelder Maria Arni, takk for at du "gjorde meg kjent" med henne, jeg likte både personligheten og stemmen veldig godt  :smile12:, og enda så ung, kun 21/22 år, hun blir  s t o r.
Jeg fant et klipp fra hennes deltakelse i greske "The Voice" i 2014, der var Antonis Remos en av de 4 mentorene, jeg ble virkelig overrasket over at ingen av de 4 snudde seg/ville "ha" henne  :-[

Da jeg spilte klippet/lyttet til stemmen hennes første gang tenkte jeg "en ny Alexiou" er på gang  :)  Men f o r e l ø p i g er fortsatt Haris Alexiou min "nr 1" blant m a n g e kvinnelige greske favoritter :)
GRESK musikk BERIKER livet  :hjerte:
Kari

kaka

Det er en del kvinnelige sangere som treffer meg veldig, ja.
KariK

Thera

Quote from: therese on 13. Mar 15, 22:32:28
Maria Arni - hør!

Wow!

Nå hører jeg på Ian Monos som jeg kjenner til fra da han spilte i Kamari på Santorini i fjor sommer. Behagelig stemme.. Mye fin cover av f.eks. Metallica, CCR, Bon Jovi, Steve Miller Band. Og litt gresk musikk:
..Don`t dream your life, live your dreams..

therese

29. Mar 15, 17:01:30 #247 Last Edit: 29. Mar 15, 17:09:37 by therese
Quote from: filhellener on 23. Mar 15, 11:04:06
Har du hørt Dulce Pontes, therese? Hun er blant de kjente, så når du har en portugisisk samleCD, så har du vel det  :)

Grunnen til at jeg nevner henne, er fordi jeg har en (synes jeg) veldig fin Live dvd med konsertopptak  fra Herodes Atticus Theatre, den er fra 2004 og 2005, finnes sikkert på YouTube.

Den heter  "Mediterranean 30th - 40th Parallel", en musikalsk reise MESOGEIO og er med DALARAS, DULCE PONTES, Eddy Napoli, Mira Awad og Xalia Moustafa :)
De synger sammen og hver for seg  :)

Når det gjelder Maria Arni, takk for at du "gjorde meg kjent" med henne, jeg likte både personligheten og stemmen veldig godt  :smile12:, og enda så ung, kun 21/22 år, hun blir  s t o r.
Jeg fant et klipp fra hennes deltakelse i greske "The Voice" i 2014, der var Antonis Remos en av de 4 mentorene, jeg ble virkelig overrasket over at ingen av de 4 snudde seg/ville "ha" henne  :-[

Da jeg spilte klippet/lyttet til stemmen hennes første gang tenkte jeg "en ny Alexiou" er på gang  :)  Men f o r e l ø p i g er fortsatt Haris Alexiou min "nr 1" blant m a n g e kvinnelige greske favoritter :)
GRESK musikk BERIKER livet  :hjerte:


Sjekker ut Dulce Pontes nå  :)
Ang. Alexiou, jeg har ikke helt knekt koden ennå, men sikkert fordi jeg ikke har lytta nok. Hun har en fantastisk stemme, men jeg har ikke helt funnet musikken.... Hvis det blir for smektende hopper jeg fort av. Har en mistanke om at jeg ville like noe tidlig av henne, har du, eller noen andre, en innspilling eller to å anbefale? En med god lydkvalitet, så gjerne en gammel digital re-utgivelse. Kjøpte en samleCD på Kreta i høst, Î"Ï...ρίζονÏ,,αÏ, Τον Κόσμο & Ένα Φιλί ΤοÏ... ΚόσμοÏ... Live 92-97 [Live]. Liker godt det siste sporet, ΚράÏ,,α Î"ια Το ΤέλοÏ,"¦.

JA, gresk musikk beriker livet!

therese

fant A Paris, med Xaris Aleksiou på Wimp - JA!

therese

Live-versjon av Λαΐνι med Stratakisene fra Kreta,
- relativt intimt  :D kort avstand mellom musikere og publikum (som er med for full hals):


Thera

Quote from: therese on 12. Apr 15, 11:48:34
Live-versjon av Λαΐνι med Stratakisene fra Kreta

Fin! :)

Jeg hører på Kostas Xatzis. "Ap to aeroplano" er så nydelig! Liker stemmen hans..
..Don`t dream your life, live your dreams..

therese

Fascinerende!
Psarantonis med Nikos Stratakis:


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...