Logg inn med Facebook eller Google!

Skiathos sommer 08

Started by maia, 01. Mar 08, 15:53:00

Previous topic - Next topic

maia

Vi er 3 jenter (23-26 år) som planlegger en tur til en av de greske øyene til sommeren (slutten av juni/juli). Skiathos virker veldig fristende, men vi lurer på et par ting:

1) Vi har sjekket litt priser med diverse selskaper som Ving, Apollo osv, men dette blir ganske dyrt. Er det mulig å reise til Skiathos uten å være avhengig av et reisebyrå?
2) Hvor tar man fly til (fra Oslo) hvis man vil til Skiathos, og hvilke flyselskap? Må man ta båt fra noe sted?
3) Hvilke hoteller kan dere anbefale?
4) Hvor på øya kan dere anbefale å bo?

Flott forum, forresten! :)

Epicuristen

Her tenker jeg brit føler seg kallet til å svare, men føler meg rimelig sikker på at fly til Athen, buss/tog også ferge fra østkysten KAN vær ett alternativ!

Selv reiser vi til Kreta, men sparer mange tusen på å arrangere turen selv! Så tror dere har en god plan! :grin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Anne

Dere kan fly fra Gardemoen til Athen, eller dere kan velge å fly fra Rygge (Moss) med Norwegian til Athen. Fra Athen er det buss og båt eller fly. Olympic flyr til Skiathos. Drar dere fra Rygge på søndag kan dere dra videre med fly samme dag. Hvis dere tar retur på torsdag kan dere ta båt og buss fra øya og rekke fly hjem, altså ingen overnatting. Det er tilnærmet lik pris på fly og buss/båt. Overnatting på øya er ikke noe problem da. Hvordan det passer med fly fra Gardemoen vet jeg ikke. Sjekk Norwegian fra Rygge. Håper dette var til litt hjelp. Lykke til med turen til \"Paradis\"
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Hei maia!
På den tiden dere skal reise er nok både Ving og Apollo på sitt dyreste også selv om dere velger bare fly (det lønner seg faktisk ikke) Apollo har noen enveis billetter  begge veier som er billige utenfor sesongen, men jeg gikk inn og sjekket og fant ut at de faktisk ikke hadde noen ledige en gang.
Så det billigste alternativet blir nok muligens Norwegian  til Athen som Anne foreslår. Hvis dere ikke velger å fly innenlands fly videre må dere ta buss til Agios Kanstantinos og ferge/hurtigbåt derfra til Skiathos. Bussen tar ca 2 timer og båten vel noe av det samme...tror jeg.
http://www.gtp.gr/ her finner dere fergetider,men jeg tviler på at de er lagt ut nå.
Det er flott å bo i Megali Ammos området, Megali Ammos er den stranda som er nærmest til byen. Det er veldig sentralt å bo der,du har stranda der og det er gåavstand til byen.
Skiathos er ikke noen veldig billig øy og jeg vet vel egentlig ikke om noen veldig billige hotell.
Men gå inn på denne linken www.skiathosinfo.com og se litt på hoteller som ligger under Megali Ammos området.

Lykke til med planleggingen!

brit

Hei igjen maia!

Her finner du mere informasjon om hvordan du kommer deg fra Athen til Sporadene/Skiathos med buss og båt.

I forumet finner du en tråd som heter:Praktiske reisetips og spørsmål og under den igjen Transport og så Buss/båt...Athen -Sporadene.

maia

Takk for gode tips og råd, alle sammen!

Skal undersøke litt om Transport fra Athen. Hadde jo vært en flott opplevelse og tilbrakt 2-3 dager der også skulle jeg tro :)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...