Logg inn med Facebook eller Google!

En liten juni-uke til Samos.

Started by kaka, 24. Jun 11, 23:46:56

Previous topic - Next topic

kaka

Turen ble ikke så lang som jeg kunne ønsket, men jeg kom opp i høyden ihvertfall. Stien jeg prøvde meg på, bak klosteret, viste seg å bare føre til en liten \"søppeplass\".
Men, det blir varmt å gå slik, - oppover, så det fristet med litt avkjøling.

Jeg syntes ikke strendene i byen virket så veldig fristende med masse båter i bukta (og det som gjerne følger med, regnet jeg med), - og ganske grove steiner. Men, jeg ble anbefalt å gå til den ytterste delen. Så da gjorde jeg det; gikk til Paradis  :grin:
Det var en helt grei plass å være, og det ble ryddet steiner for å gjøre utgangen i vannet bedre. Slikt liker jeg!
KariK

kaka

Jeg fant meg tilrette her, og vekslet mellom å se meg rundt, - lese bok eller bade. Dette ble liksom \"stranda mi\" i Pythagorion. Det gikk an å gå ut i vannet via brygge/trapp også, så føttene ble ikke alt for utsatt.

Ble jeg sulten, kunne jeg få et enkelt måltid (men ikke pagotò, - da måtte jeg bortover til en av de andre tavernaene)

Det virket som det var en familie som hadde ansvaret der nede, - og de var ikke akkurat av det mest aktive slaget, men de hadde sine trofaste gjester.
KariK

Athina

Så fine bilder fra stranda og tavernaen der :smile:
Og flott å se byen fra oven!
Følger spent med videre :smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Hyggelig at du følger med videre, Athina.
Stranda var, som sagt, helt grei (bortsett fra en del søppel i vannet første dagen )

Det ble jo en del turer opp og ned den uka jeg bodde der, og for å komme \"hjem\" måtte jeg i høyden. Det var mange alternative ruter å velge mellom, - mer eller mindre bratte.
Her følger noen glimt fra turen opp etter første strandtur.

(jeg sliter skikkelig med å få lagt inn bilder her!!, blir stadig kastet ut, så dette kan bli litt oppstykket)
KariK

kaka

Jeg fortsetter \"oppturen. (hvos bildene vil være med)
KariK

Tjorven

Koser meg med bildene dine, kaka  :D  Den lille bystranda syns jeg også var helt grei, og har ikke forandret seg nevneverdig siden den gang da. Herlige glimt fra trappesmugene!
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Kanskje det var samme famile som \"drev\" stedet da også, Tjorven?
Jeg regner med de var sønnen som gikk og tok inn penger for solsengene, i 40-årene, tenker jeg.
KariK

IngeS

Quote from: \"kaka\"Kanskje det var samme famile som \"drev\" stedet da også, Tjorven?
Jeg regner med de var sønnen som gikk og tok inn penger for solsengene, i 40-årene, tenker jeg.
Betalte du for solseng på stranden? Nok et eksempel på at vi burde hatt en lengre samtale. Nedenfor tavernaene Faros og Poseidon er solsengene gratis så lenge du handler litt der. Det er nok bare med noe å drikke.

Ellers imponerer du meg med alle dine foto fra steder jeg aldri har fotografert. Virkelig flott tråd du har her kaka
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

kaka

Så koselig at du liker tråden, Inge! Litt gøy og at jeg også har valgt motiver du ikke har tatt bilde av (ennå)! Regnet liksom med at du har fotografert hver krik og krok i byen.
Jeg får ta med noen flere bilder av utsikten, på vei hjem (fint å legge inn fotopauser i de bratte trappene, vet du  :grin:  )

Når det gjelder valg av strand, kan det hende jeg ville valgt den borterste delen uansett. Det var liksom der jeg foretrakk å legge meg.
KariK

Tjorven

Quote from: \"kaka\"Kanskje det var samme famile som \"drev\" stedet da også, Tjorven?

Jeg tror ikke det var noen som \"drev\" stranda den gangen, og husker ikke helt om det var solsenger der heller   :???:  Det er nesten 30 år siden  ;)  Men jeg husker det var en taverna der, litt bak steinene på stranda.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Trevligt och se bilder från Samos kaka :smile:  Vi har varit på ön 2 gånger och bott på Kokkari :smile:  Om man lever och har hälsan så åker vi till Samos nästa maj igen. Kanske skall testa och bo på Pythagorion om man hittar något ställe med lite mindre antal trappor och klättra på :roll:

Riitta

IngeS

Quote from: \"Riitta\"Trevligt och se bilder från Samos kaka :smile:  Vi har varit på ön 2 gånger och bott på Kokkari :smile:  Om man lever och har hälsan så åker vi till Samos nästa maj igen. Kanske skall testa och bo på Pythagorion om man hittar något ställe med lite mindre antal trappor och klättra på :roll:

Riitta
Da er dette stedet Riitta: http://fishermanshouse.net/
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...