Logg inn med Facebook eller Google!

blommor & grönt från Samos

Started by Tommy, 11. Apr 08, 11:35:49

Previous topic - Next topic

Tommy

Usch o fy ja Torill, april är en nyckfull månad här i norr o vädret inget att lita till precis. Det kan få ner humöret på vem som helst.

Här är en annan växt som blommade på Samos i slutet av februari, någon sorts tistel var det. En växt som vi väl inte ser på med blida ögon kanske, men vackra blommor hade den tycker jag :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Mycket blått och lila var visst en modefärg för säsongen i floran, dessa växte oppe vid bergsbyn Manolates.



:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Visst er tistlene vakre om man ikke setter seg på dem :cheese: Liker til og med løvetann jeg :cheers: Men nå har vi naturtomt og ikke plen :cheese: Har du forresten sett bildene Inge har lagt ut idag? Sukk.
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Quote from: \"Torill\"Visst er tistlene vakre om man ikke setter seg på dem :cheese: Liker til og med løvetann jeg :cheers: Men nå har vi naturtomt og ikke plen :cheese: Har du forresten sett bildene Inge har lagt ut idag? Sukk.

Jorå jag har kikat på hans blogg idag, o det är skoj o se att han är ute o rör på sig lite ;-)

Och det är härligt o se att naturen visar opp sig med än mer blomsterprakt nu än då när jag var på Samos i månadskiftet februari/mars.
 
 Men många plantor som annars verkar rätt oansenliga visade sig vara mycket praktfulla då dom blomstrade, sån är det med det  :flower:



:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Og hvis man studerer den minste lille blomst på nært hold,så er hver og en helt utrolig vakre!!! Spesielt de som naturen har skapt selv :flower: Bare å se på nærbildene dine det Tommy :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Quote from: \"Torill\"Og hvis man studerer den minste lille blomst på nært hold,så er hver og en helt utrolig vakre!!! Spesielt de som naturen har skapt selv :flower: Bare å se på nærbildene dine det Tommy :cheers:

Tack för goa ord, Torill :-)

Naturen har ju en väldig förmåga att återskapa sig själv, som här på taket till ett förfallet hus i Pythagorio, och det kan ju ibland bli riktigt läckert att betrakta genom en kameralins. Grönt är skönt  :flower:





:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Magnolia

De siste bildene gikk like til hjertet mitt. Det nye livet som presser seg fram der ingen skulle tro noe kan vokse.
Gammelt og ungt i skjønn forening. Det solide og det skjære.
Det sier meg så mye om livet.......
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

De bildene får meg til å tenke på mitt barndomshjem Tommy  :cheese: Vi hadde torv på taket :cheers: Da jeg var barn var jeg flau,fordi ingen andre hadde det,men godt å tenke tilbake på nå :cheese: Det var nå mest mose,men ett år var hele taket dekket med \"natt og dag\",hva dere kaller den blomsten i Sverige vet jeg ikke,men det er jo en slags fiol? :cherry: Uansett,vakker er den :flower: Og vakkert var det.
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Får kanskje bråk med Ole nå for å gå utenom tråden,men fikk så lyst til å vise deg blomsten jeg mener :blackeye: Det er jo en Stemor,i Norge heter den hvertfall det. Og har man de kultiverte lenge nok,ja så blir de natt og dag igjen :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Det var vackra ord, Magnolia :-)

Torill, i Sverige heter blommorna du visar ungefär detsamma som i Norge tror jag, fast på svenska då ;-) Styvmorsviol och Natt & Dag, jag är egentligen inte så bevandrad i floran, men dom känner jag i vart fall till namnet på.

Här är ett par blommor till från Samos och bergsbyn Manolates, jag vet inte namnet på dom, men fina var de i alla fall.

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Blått är flott  :flower:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Her er bare en ting å si: VAKKERT, Tommy :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...