Logg inn med Facebook eller Google!

Et første møte med Karpathos

Started by kaka, 09. Jun 12, 21:42:42

Previous topic - Next topic

kaka

Endelig var vi på plass på Karpathos, i Pigadia.
Det er alltid veldig spennende med nye steder, hvordan byen er, - omgivelsene, - bostedet, og i det hele tatt.

Vi ble satt av rett utenfor vårt bosted: Nisia, som så veldig greit ut (bortsett fra manglende skille mellom balkong til nabo, - som til min store glede, viste seg å ikke vær der  :))

Etter en raks utpakking, måtte vi jo se litt på byen.

Noen raske førsteinntrykk:
KariK

karri

Dette har jeg venta på Kaka  :) Selv ble mitt første møte med Karpathos mitt eneste (så langt), så jeg gleder meg til å følge deg på ditt første møte med en vakker øy :)
KARRI

kaka

Hyggelig, Karri  :)
Vi ble veldig positivt overrasket over hva øya hadde å by på. Å se fjellene rundt, og landsbyene som lysende perler der oppe, pirret vår nysjerrighet og turlyst.
Vi så jo fjellene over alt hvor vi var.
Her har jeg så vidt begynt på min første tur for å gå langs stranda
KariK

kaka

Litt flere inntrykk fra først tur bortover strandlinjen (som var lang og fin  :) )
KariK

Riitta

Tack Kaka, det skall bli med glädje att följa dina upplevelser på ön :) Jag vill dit NU :D

Riitta

JohnS

Jeg venter med spenning på fortsettelsen, kaka!  Det går i retning av at høstturen vår går til Pigadia i år, så noen inntrykk fra en annen "fersk" Karpathos-farer er sikkert gull verdt. 
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

woldli

Jeg fulgte og koste meg mye med trådene dine fra Samos og Athytos i fjor, så dette har jeg også sett frem til!  ;D Liker så godt måten du forteller og beskriver på, med flotte bilder. Har vært to ganger på Karpathos, så gleder meg til fortsettelsen.
-Linda

kaka

Takk for hyggelige innspill  :)
Det er alltid litt "skummelt" å skulle fortelle, i ord og bilder, fra et sted noen har et sterkt kjærlighetsforhold til. Jeg har vel heller ikke så mye nytt å by på fra Pigadia. Men, som allerede nevnt, så vi raskt at det var turmuligheter i omegnen, til fots, - og forhåpentligvis med lokalbussen (ikke akkurat oppmuntret til å statse på bussene av giuden) .
Vi spurte om tips til tur, på hotellet. Fikk en veibeskrivelse til en kirke, og fine, grønne områder "Inn mot sentrum,- supermarkedet, - osv.. Vi la forventningsfullt i vei. Inn mot sentrum, oppover bakker osv, osv. Skjønte etterhvert at vi ikke hadde klart å følge ansvisningen, men valgte å følge en vei ut av byen (egentlig i motsatt retning av hva vi trodde vi ble fortalt). Så et skilt, som vi tenkte var greit å sjekke , og trasket i vei, etter å ha fått vann i en av de mange fruktbutikkene (-som ikke solgte vann, men jeg fikk helt over på en flaske  :) )
Som alltid, ble det noen bilder av hus  :) De fleste virket godt vedlikeholdt, men noen hadde denne "patinaen" jeg faller for.
KariK

kaka

Etter et stykke langs denne veien, så vi et skilt med et navnet. Ag. Kiriaki "Vi prøver opp her!"
Det skulle vise seg å være et meget godt valg :)
Det ble grønnere og grønnere oppover, og etterhvert så vi havet på den andre siden også.
Slike opplevelser gir meg lykkefølelse  :)  (I tillegg var det relativt skyet, og deilig turvær)
Når jeg til og med kunne se til sjøen på begge sider var lykken fullkommen  :sol:
KariK

kaka

Vi møtte flere turgåere på denne koselige skogsveien. Et par fortalte de var på vei til Amopi (så det gikk an å gå dit, altså ?)
Vi fikk også bekreftet at vi var på vei til en kirke, og siden vi nå var i et veldig grønt område, regnet vi med at det var kirken vi hadde fått veibeskrivelsen til.
Vi hadde antagelig bare gått motsatt vei, - noe vi var veldig fornøyd med  :)
KariK

Athina

Herlige bilder, der skulle jeg mer enn gjerne vært :-)
Glad for at du tar oss med på denne fine turen, kaka :blomst:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Koselig Athina (venter på din tur, da  ;) )
Det var veldig fint rundt kirken, der oppe på toppen. Stor uteplass også, pluss et hus foran. så her var det nok mer aktivitet enn en gang i året.
Den ene ytterveggen var vakkert dekorert, og, så vidt jeg kunne lese/forstå, ifht kirkens navn
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...